Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enjoyhobbies Yak54

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    HXT metal gear serien er glimrende. Jeg har puttet HXT9320MG i alle mine fly som bruker mini servoer. Gjør samme jobben som Hitec HS85MB (brukte dem tidligere) og du får 4 stk. til samme prisen som en 85MG.

    Comment


    • #17
      gjelder samme kvaliteten på alle hxt sine servoer?hadde tenkt meg noen i 10-15kg klassen.Ja prisen er ikke noe å si på
      Lars Petter Nesse

      Votec 322 40% 3W170cs
      Extra 330 40% 3W212cs

      Comment


      • #18
        Jeg har også testa noen HXT servoer i min Extra 1,2m klasse og det var elendig!
        Grei nok styrke, men totalt upresise iog dårlig sentrering.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          Tror du dette flyet kunne passet med en OS 140 RX? Hadde måtte modifisere litt for pipen, men kommer vel egentlig ann på om det er nok kraft :S

          Comment


          • #20
            det hadde nok blitt en glimrende motor
            Lars Petter Nesse

            Votec 322 40% 3W170cs
            Extra 330 40% 3W212cs

            Comment


            • #21
              Originally posted by affa View Post
              Jeg har også testa noen HXT servoer i min Extra 1,2m klasse og det var elendig!
              Grei nok styrke, men totalt upresise iog dårlig sentrering.
              Var disse MG? Jeg har også hatt dårlig erfaring med HXT plast varianten. Slark og svært lett å ta knekken på tannhjul. Men MG har jeg gode erfaringen med (9320MG).

              Har faktisk HXT9320MG på elevator og HS-225MG (gidder ikke bytte før den evnt. ryker) på haleroret i en Extra 1.4m akkurat nå, Og merker ingen forskjell i nøyaktighet.

              Comment


              • #22
                Helleu.

                På 3 meteren min bruker jeg Hitec 5945MG. Men på Harrier 3D 90, bruker jeg HXT 12 kg servoer med MG. Disse funker utmerket på den modellen, den er ca 3,4-3,6 kg. Ingen blowback, og suveren sentrering.
                Som Nettulven skriver, så er den nye HD servoen et meget glimrende valg. Troybuilt models har testet disse servoene, og sammenligner den kraftigste av dem med Hitec sin 5945. De selger dem på sine sider for 50 USD. Hobbycity tar 33.9 USD. Skal putte sånne inn i min 2,6 meter etterhvert.

                Det ble forresten verdens korteste jomfrutur på Fagernes ihelga, så den teller ikke Ny jomfrutur neste helg, om været tillater det.
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Eagle View Post
                  Helleu.

                  De selger dem på sine sider for 50 USD. Hobbycity tar 33.9 USD. Skal putte sånne inn i min 2,6 meter etterhvert.

                  Det ble forresten verdens korteste jomfrutur på Fagernes ihelga, så den teller ikke Ny jomfrutur neste helg, om været tillater det.
                  På hobbyCity er de utsolgt, så jeg var sikker på at det var du som meg i forkjøpet jeg nå
                  Jeg gikk for de som er hakket mindre.. HD 9110MG, de ligger på posten hjemme å venter..

                  Ja, på torsdag kommer jeg hjem, så da er jeg klar for å bli med på testing Jeg skulle vært på Sunndalen å hentet Seagull EdgeŽn.. Kanskje du skal ta med 3meterŽn å prøve den på stripa i Surnadalen? Har ikke de ei brukbar stripe da? Kanskje hvis vi spør fint, så får vi teste der
                  Thomas Molnes
                  Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                  Comment


                  • #24
                    Kommet noe lengre på Yak'en?
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

                    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                    Comment


                    • #25
                      Ingenting?
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #26
                        nei ingenting enda..driver å flytter endeli skikkeli hobbyrom skal prøve å få den klar til fagernes
                        Lars Petter Nesse

                        Votec 322 40% 3W170cs
                        Extra 330 40% 3W212cs

                        Comment


                        • #27
                          HXT servoer

                          Jeg monterte HXT 12kg metallgear servoer i et reodor felgen prosjekt jeg holdt på med. Etter få sekunder i luften klarte ikke servoene å dra rorene lenger og modellen styrtet. Jeg plugget sammen servoer og mottaker og kunne stoppe servoene med lillefingeren på tuppen av rorhornet tipper ca 0,5 kg kraft på den ene og litt mer på den andre. Voltspy viste fullt batteri, men jeg satte inn ett annet nyladet ni-cd batteri for å teste og det var ingen forskjell. Etter en halvtime testet jeg igjen og da var alt tilnærmet normalt.
                          I går målte jeg servoene mot en vekt en cm ute på rorhornet og fikk 6 kg!
                          1. gangen jeg koplet strøm på servoene begynte rorene å hoppe opp og ned helt av seg selv og de fortsatte med dette helt til jeg la hånden på rorene.Det var litt slarke i overføringene og forholdsvis høyt moment pg.a. store ror.
                          Grunnen til at dette skjedde er at de motvirket tilført kraft med noen mm tilbake og det ble resonans.
                          Når jeg drar stikken helt over og slipper den raskt tilbake går servohornet først forbi senter og så tilbake til senter.
                          En annen ting er at det er mer motstand i den ene servoen enn den andre når jeg slår av strømmen. Det ene roret faller og det andre blir stående.
                          Det er også stor forskjell på støyen fra de.
                          Jeg betalte ca 100 kr stykket for servoene... billig det. Men hva får man for pengene, og hva blir prisen til slutt om når man setter de i et 60 size helikopter?

                          Hvis dere googler de finner dere flere enn meg som ikke har gode erfaringer med de.
                          Last edited by nybegunda; 18-02-08, 12:18. Reason: mer info.
                          Tor Helseth
                          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                          Comment


                          • #28
                            Tror det finnes like mange erfaringer med disse servoene, som det finnes folk som har kjøpt dem, jeg har i så fall vært utrolig heldig med de 5 som står i modellen min. Og de får virkelig kjørt seg. Fungerer fremdeles utmerket.

                            Gleder meg til å se flyet ditt på Fagernes da, Lars Petter
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #29
                              hmm...nå har jeg klart å bytte den bort i en ny great planes christen eagle..hehe..så nå mangler jeg motor
                              Lars Petter Nesse

                              Votec 322 40% 3W170cs
                              Extra 330 40% 3W212cs

                              Comment

                              Working...
                              X