Da er resten av familiemedlemmene sendt på shopping og stuebordet er okkupert av vinger, kropp, rorflater og diverse hardware....
Etter mye om og men, venting på at modeller skulle bli lansert osv. gav jeg til slutt opp - iveren og tålmodigheta (eller mangelen på tålmodighet) tok overhånd I dag tidlig kastet jeg meg i bilen og kjørte et par timer til jeg kom til en hyggelig kar på Oppegård, nærmere bestemt Ken / Griffin-models.
Det er rart med det men de to timene hjem virket noe kortere enn de to timene jeg brukte nedover for å hente flyet...hmmm Høres det kjent ut?
Litt om de forskjellige tingene i esken
Flykroppen:
Betrekningen ser veldig fin ut. Kun ei lita boble bak på kroppen. Jeg må nok gå over en del limfuger og dærte på med litt lim her og der, som manualen også anbefaler. Canopyen hadde fått seg en "jævel" og fått en liten brett som jeg måtte bøye ut igjen. Egentlig ikke så stor sak, men "jævelen" hadde nok vært så stor at en del limfuger hadde gått opp og balsaen sprukket enkelte steder. Litt lim så er den i orden. Det som er veldig positivt er at den er helt ferdig, en slipper å drive å klippe og tilpasse canopyen
Vinger og rorflater (inkl. halen):
Betrekkingen ser bra ut her også, skal gå over med litt varme for å få strammet det skikkelig opp bla. for å kontrollere at det ikke er noen løse fliker som kan løsne i lufta. Tilbakemelding på dette kommer når jeg får studert det mer nøye. Hengslene sitter i vingen, det eneste som må gjøres er å plukke de ut, påføre lim og sette de på plass under litt kontrollerte former.
Cowling:
Denne hadde også fått seg en trøkk slik at det har oppstått noen sprekker i lakken. Ut over det var den veldig fin, rund og lett
Hardware:
Dette ser veldig bra ut! Legger ut bilder av det etterpå i steden for å ramse opp en hel haug
Skal begynne å lime på de medfølgende rorhornene nå, deretter er det hengsling som står for tur. Bilder og mer skriverier kommer.
Denne skal være ferdig til Imactreninga på Eina neste helg men slik det ser ut nå blir ikke det noe problem. Karl H har i tillegg stilt servoer til disposisjon for anledningen.
Motorisering blir en Saito FG-36.
Tanken som følger med er rimelig stor da modellen er beregnet for 1.60-1.80 glowmotor... Kunne sikkert flydd bortimot en time med medfølgende tank hehe
Nevnte motor veier nok ca. like mye som et 10s oppsett så vektmessig tror jeg skal gå fint. Ytelsen får vi se neste helg
Etter mye om og men, venting på at modeller skulle bli lansert osv. gav jeg til slutt opp - iveren og tålmodigheta (eller mangelen på tålmodighet) tok overhånd I dag tidlig kastet jeg meg i bilen og kjørte et par timer til jeg kom til en hyggelig kar på Oppegård, nærmere bestemt Ken / Griffin-models.
Det er rart med det men de to timene hjem virket noe kortere enn de to timene jeg brukte nedover for å hente flyet...hmmm Høres det kjent ut?
Litt om de forskjellige tingene i esken
Flykroppen:
Betrekningen ser veldig fin ut. Kun ei lita boble bak på kroppen. Jeg må nok gå over en del limfuger og dærte på med litt lim her og der, som manualen også anbefaler. Canopyen hadde fått seg en "jævel" og fått en liten brett som jeg måtte bøye ut igjen. Egentlig ikke så stor sak, men "jævelen" hadde nok vært så stor at en del limfuger hadde gått opp og balsaen sprukket enkelte steder. Litt lim så er den i orden. Det som er veldig positivt er at den er helt ferdig, en slipper å drive å klippe og tilpasse canopyen
Vinger og rorflater (inkl. halen):
Betrekkingen ser bra ut her også, skal gå over med litt varme for å få strammet det skikkelig opp bla. for å kontrollere at det ikke er noen løse fliker som kan løsne i lufta. Tilbakemelding på dette kommer når jeg får studert det mer nøye. Hengslene sitter i vingen, det eneste som må gjøres er å plukke de ut, påføre lim og sette de på plass under litt kontrollerte former.
Cowling:
Denne hadde også fått seg en trøkk slik at det har oppstått noen sprekker i lakken. Ut over det var den veldig fin, rund og lett
Hardware:
Dette ser veldig bra ut! Legger ut bilder av det etterpå i steden for å ramse opp en hel haug
Skal begynne å lime på de medfølgende rorhornene nå, deretter er det hengsling som står for tur. Bilder og mer skriverier kommer.
Denne skal være ferdig til Imactreninga på Eina neste helg men slik det ser ut nå blir ikke det noe problem. Karl H har i tillegg stilt servoer til disposisjon for anledningen.
Motorisering blir en Saito FG-36.
Tanken som følger med er rimelig stor da modellen er beregnet for 1.60-1.80 glowmotor... Kunne sikkert flydd bortimot en time med medfølgende tank hehe
Nevnte motor veier nok ca. like mye som et 10s oppsett så vektmessig tror jeg skal gå fint. Ytelsen får vi se neste helg
Comment