Etter en god del frem og tilbake ble det klart at jeg måtte til Oslos dype asfaltjungel for å få klørne i et slikt fly i tide til julefeiringa.
Bortimot ødelagt i hodet etter ei nattevakt fikk jeg min alltid vellvillige samboer til å stille som privatsjåfør. Kursen ble satt mot Mikronor.
Ei pølse og en hamburger senere stod pakka på stuegulvet, og etter en kjapp omgang med ivrige fingre var alt pakket ut og sortert. Hver vingehalvdel er like lang som meg, så det tar litt plass i ei lita stue... eller ikke... for jeg bikker vel så vidt 170cm hehe
Litt om flyet:
Wing Span : 141 in / 3580 mm
Wing Area : 2821 sq in / 182 sq dm
Flying Weight : 28.5 oz / 13000 g
Fuselage Length : 91 in / 2310 mm
Alle hengsler er ferdig montert.
Betrekkingen er allerede fjernet der hvor haleflatene skal limes til kroppen.
Det som står igjen av montering på selve flyet er å lime inn vinduene, tilpasse og montere cowling, montere understellet og lime på de nevnte haleflatene.
Det meste av utstyr ligger i skuffen og venter på montering.
Noen servoer og litt elektronikk må handles før den er klar for jomfrutur.
Det må lages feste til canister samt avstandsstykker til motoren.
Jeg har benyttet kvelden sammen med flyet og varmepistolen. I tillegg har jeg inspisert etter dårlig liming men det ser bra ut.
Skal ta noen bilder og skrive litt mer etter hvert.
Tipper vi ser 2009 før jeg får den i lufta.
Bortimot ødelagt i hodet etter ei nattevakt fikk jeg min alltid vellvillige samboer til å stille som privatsjåfør. Kursen ble satt mot Mikronor.
Ei pølse og en hamburger senere stod pakka på stuegulvet, og etter en kjapp omgang med ivrige fingre var alt pakket ut og sortert. Hver vingehalvdel er like lang som meg, så det tar litt plass i ei lita stue... eller ikke... for jeg bikker vel så vidt 170cm hehe
Litt om flyet:
Wing Span : 141 in / 3580 mm
Wing Area : 2821 sq in / 182 sq dm
Flying Weight : 28.5 oz / 13000 g
Fuselage Length : 91 in / 2310 mm
Alle hengsler er ferdig montert.
Betrekkingen er allerede fjernet der hvor haleflatene skal limes til kroppen.
Det som står igjen av montering på selve flyet er å lime inn vinduene, tilpasse og montere cowling, montere understellet og lime på de nevnte haleflatene.
Det meste av utstyr ligger i skuffen og venter på montering.
Noen servoer og litt elektronikk må handles før den er klar for jomfrutur.
Det må lages feste til canister samt avstandsstykker til motoren.
Jeg har benyttet kvelden sammen med flyet og varmepistolen. I tillegg har jeg inspisert etter dårlig liming men det ser bra ut.
Skal ta noen bilder og skrive litt mer etter hvert.
Tipper vi ser 2009 før jeg får den i lufta.
Comment