Announcement

Collapse
No announcement yet.

byggeblogg: Kyosho PITTS SPESIAL S -2s 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by RcTor View Post
    Dette er en fin modell å fly denne Pitts-en til Kyosho..
    Jeg har en slik her i huset med den OS .52 4takt..
    Det er egentlig nok power i den, men det hadde ikke gjort noe
    med litt til.. Hadde jeg kjøpt motor til den i dag, ja da hadde jeg
    gått for en . 70 4takt tror jeg..

    Du finner en liten film med den inn her på hjemmesiden.. www.rctor.com

    Lykke til med bygging...
    Hadde du problemer med balansepunktet på pittsn??? Har lest mange reviews og det ser ut som om det går igjen som en fellesnevner. 70 4takt er nok perfekt for den, eller thunder tiger 75 4takt som veier 457gram, bare litt mer enn 46 2takt...
    Loading...
    Last edited by ole.foll; 31-12-08, 11:53.
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #17
      Hei..
      Jobber på Stord og lure på hvor det er best og fly hær i nærheten.Noen som vet?
      Straks ferdig med min PA Mini Katana nå så hadde vært fint om hadde hatt en plass til maiden flight.Noen klubber i nærheten?

      Mvh Ronny
      Ronny Andreassen
      Sunndal/Vinnu
      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
      3DHs 33" EPP
      JR 9303 2,4

      Comment


      • #18
        Originally posted by ole.foll View Post
        Hadde du problemer med balansepunktet på pittsn??? Har lest mange reviews og det ser ut som om det går igjen som en fellesnevner. 70 4takt er nok perfekt for den, eller thunder tiger 75 4takt som veier 457gram, bare litt mer enn 46 2takt...
        Loading...
        Nei det hadde jeg egentlig ikke noe problemer med ser du..
        Jeg har CG ca. på den bakerste av vingefestene på topp vingen..
        Lurer på om ikke det var ca. 13 cm bak leading edge på øverste vinge..
        Det har fungert greit for meg, jeg la vel min CG på 12.5 cm mener jeg..
        Last edited by RcTor; 31-12-08, 14:55.
        Mvh
        RcTor..

        www.rctor.com
        www.folgefonnrc.no

        Comment


        • #19
          Originally posted by ronnynorge View Post
          Hei..
          Jobber på Stord og lure på hvor det er best og fly hær i nærheten.Noen som vet?
          Straks ferdig med min PA Mini Katana nå så hadde vært fint om hadde hatt en plass til maiden flight.Noen klubber i nærheten?

          Mvh Ronny
          Vet det finnes en klubb på Fitjar.. Hvor opprative de er vet jeg faktisk ikke..
          Men det er vel mulig å finne noe om dette på nett... (www.modellfly.info)
          Gå inn på "klubber i Norge" der finner du "Fitjar MFK".... Regner med det ligger litt info der..

          Lykke til...
          Last edited by RcTor; 31-12-08, 14:56.
          Mvh
          RcTor..

          www.rctor.com
          www.folgefonnrc.no

          Comment


          • #20
            Originally posted by ronnynorge View Post
            Hei..
            Jobber på Stord og lure på hvor det er best og fly hær i nærheten.Noen som vet?
            Straks ferdig med min PA Mini Katana nå så hadde vært fint om hadde hatt en plass til maiden flight.Noen klubber i nærheten?

            Mvh Ronny
            Hei om ikke så er det hvertfall en fra bømlo som er veldig aktiv på stripa vår i Haugesund mange dager i uka kanskje du kunne alliert deg med han så er turen kjekkere å ta og kanskje dere kunne dele på bensinutgiftene på turen.
            Tar ca 1 time fra deg til oss

            Tor Andersen
            Oi en perfekt landing

            Comment


            • #21
              willy hør med rune berge mulig han har noe motor til deg vet han har en 70 firtakt men om han skal ha den i cubben er jeg ikke sikker på..




              Tor
              Oi en perfekt landing

              Comment


              • #22
                Originally posted by willyandre View Post
                kansje det ja....skulle hatt en 52 motor 4 takt i den kansje for lyden sin del
                vet du lars om noen som vil bytte bort en..

                Hørte med 6-7 mann på stripa i dag, men ingen hadde noe å kvitte seg med.
                Som Tor sier så har kanskje Rune noe, mulig han kommer i morgen og da kan jeg spør og gi deg tilbakemelding.

                Comment


                • #23
                  takk for det Lars og Tor.... kommer meg ikkje ut på stripen med flyet i dag står halvferdig hjemme i stua på torvestad, og eg e på åkra ....får se om eg får det ferdig til helgenkommer til og kjøre 46 motoren eg har til eg får solgt båten min.. da blir det ny motor både i pitts og calmato sporten min
                  mine fly
                  kyosho calmato trainer
                  kyosho calmato sport
                  kyosho pitts spesial,under bygging
                  kyosho nexus 30 helicopter(trenger deler)
                  gws formosa
                  cessna elektro
                  blackarrow akro

                  bil
                  kyosho mad force
                  kyosho mp 5
                  kyosho mini monster
                  tamyia tt01d
                  hbx jalla

                  båt
                  kyosho mini c-1,med 7,4 lipo
                  katte på 135 med sc 91 motor og tune pipe(tilsalgs 3000)

                  ++++ litt anna liggende og slenge

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by RcTor View Post
                    Nei det hadde jeg egentlig ikke noe problemer med ser du..
                    Jeg har CG ca. på den bakerste av vingefestene på topp vingen..
                    Lurer på om ikke det var ca. 13 cm bak leading edge på øverste vinge..
                    Det har fungert greit for meg, jeg la vel min CG på 12.5 cm mener jeg..
                    Står CG ligger fra 10-12 cm bak fremkanten på øverste vingen i manualen. Jeg har lest noen reviews der folk har hatt masse prob med CG, men det var på pitts s-2s 40 versjonen, og den er vel kanskje litt anderledes.
                    Ole Kr Follstad

                    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                    EF Extra 300 60"
                    EF Extra 300 104" Eme120
                    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                    ESM Bearcat, NGH 38cc
                    Phoenix p51D Mustang, Dle55
                    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                    Hangar 9 Piper cub 1\4
                    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                    Comment


                    • #25
                      se her ja
                      den tar virkelig form nå
                      jeg tror også en 52 4t hadde vert fin på denne modellen.
                      jeg har sc52 4t i kyosho cap232 min og det er god fart i den

                      stå på blir bra dette! ser deg på stripa snart med den vell ?
                      MvH Marius Leirdal

                      Comment


                      • #26
                        ja...har byggd litt i natt, limt sammen vingene,gjort klar til og montere servoer i vingene.litt dårlig forklart ka linkstenger som skal vere kor,men det finner eg ut av,montert inn "instrument panel" i cokpit og til passa cowling noe lunde..
                        klarte og glemme kamera hos svogeren min,men får tatt bilder og legge inn seinere..
                        mine fly
                        kyosho calmato trainer
                        kyosho calmato sport
                        kyosho pitts spesial,under bygging
                        kyosho nexus 30 helicopter(trenger deler)
                        gws formosa
                        cessna elektro
                        blackarrow akro

                        bil
                        kyosho mad force
                        kyosho mp 5
                        kyosho mini monster
                        tamyia tt01d
                        hbx jalla

                        båt
                        kyosho mini c-1,med 7,4 lipo
                        katte på 135 med sc 91 motor og tune pipe(tilsalgs 3000)

                        ++++ litt anna liggende og slenge

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by willyandre View Post
                          kommer til og kjøre 46 motoren eg har til eg får solgt båten min.. da blir det ny motor både i pitts og calmato sporten min
                          OK, ingen som hadde noe ledigt.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by ole.foll View Post
                            Står CG ligger fra 10-12 cm bak fremkanten på øverste vingen i manualen. Jeg har lest noen reviews der folk har hatt masse prob med CG, men det var på pitts s-2s 40 versjonen, og den er vel kanskje litt anderledes.
                            Ja det er godt mulig det, der er jeg litt usikker..
                            Men hva er vingespennet på den modellen du har nå...??
                            Den jeg har er ca. 117 cm øverste vinge.. Jeg kjøpte denne modellen
                            brukt skjønner du... Men fant en manual på nett, der jeg fulgte det som den sa..
                            Mvh
                            RcTor..

                            www.rctor.com
                            www.folgefonnrc.no

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by RcTor View Post
                              Ja det er godt mulig det, der er jeg litt usikker..
                              Men hva er vingespennet på den modellen du har nå...??
                              Den jeg har er ca. 117 cm øverste vinge.. Jeg kjøpte denne modellen
                              brukt skjønner du... Men fant en manual på nett, der jeg fulgte det som den sa..
                              Vingspennet er 117 på den jeg har, så det er nok den samme modellen som du har. http://www.centrohobby.no/shop.asp?p...y=2&imgActive=
                              Det finnes 2 versjoner av denne, en S-2s 40 og en S-2s 50. vet ikke helt hva som er forskjellen på disse 2 fordi det er helt samme størrelsen... menmen følger manualen og satser på at det går orden
                              Ole Kr Follstad

                              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                              EF Extra 300 60"
                              EF Extra 300 104" Eme120
                              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                              ESM Bearcat, NGH 38cc
                              Phoenix p51D Mustang, Dle55
                              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                              Hangar 9 Piper cub 1\4
                              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                              Comment


                              • #30
                                det er sikker elektro og fuel versjon som har forskjellige navn..:=

                                kossen skal eg få servoene til og gå rett med en y-kabel?? begge går samme vei.... er til balanse rorene eg skal bruke denne
                                mine fly
                                kyosho calmato trainer
                                kyosho calmato sport
                                kyosho pitts spesial,under bygging
                                kyosho nexus 30 helicopter(trenger deler)
                                gws formosa
                                cessna elektro
                                blackarrow akro

                                bil
                                kyosho mad force
                                kyosho mp 5
                                kyosho mini monster
                                tamyia tt01d
                                hbx jalla

                                båt
                                kyosho mini c-1,med 7,4 lipo
                                katte på 135 med sc 91 motor og tune pipe(tilsalgs 3000)

                                ++++ litt anna liggende og slenge

                                Comment

                                Working...
                                X