Tanken tres inn i rammen og jeg merker av inne i kroppen hvor festene blir stående. Pusser der og på festet og limer den fast. Tanken sitter fast i denne med ett strikk. Enkelt og greit og tanken står da automatisk i riktig høyde o forhold til forgasseren.
Helt til slutt kappes plastknottene på sideroret av, settes på plass og merker der limet skal være før jeg limer det på plass. Bruker hele tiden 30 minutters epoxy, tar litt lengre tid, men føler at limingen blir sterkere. Radioen settes opp og etter dette strammes pull-pull linkene og høyderoret finjusteres.
Utslagene settes med high og low rate samt litt eksponential. Dessuten settes det opp til 3 posisjoner med og uten flap, normal uten flap, litt flap for avgang og fulle flap for landing. Alt kan selvfølgelig blandes om hverandre men synes det er en grei basic oppstilling. Med flapsettingen på DX7 settes litt nedror for kompensasjon. Dette viste seg å fungere ypperlig i testene.
Batteriet (2SA123 2300mah) la jeg rett bak spantet i kroppen og stripset det fast. Da er CG helt perfekt med mitt oppsett.
Helt til slutt kappes plastknottene på sideroret av, settes på plass og merker der limet skal være før jeg limer det på plass. Bruker hele tiden 30 minutters epoxy, tar litt lengre tid, men føler at limingen blir sterkere. Radioen settes opp og etter dette strammes pull-pull linkene og høyderoret finjusteres.
Utslagene settes med high og low rate samt litt eksponential. Dessuten settes det opp til 3 posisjoner med og uten flap, normal uten flap, litt flap for avgang og fulle flap for landing. Alt kan selvfølgelig blandes om hverandre men synes det er en grei basic oppstilling. Med flapsettingen på DX7 settes litt nedror for kompensasjon. Dette viste seg å fungere ypperlig i testene.
Batteriet (2SA123 2300mah) la jeg rett bak spantet i kroppen og stripset det fast. Da er CG helt perfekt med mitt oppsett.
Comment