Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering: AeroWorks 50cc Ultimate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei Lars, ja det hadde vært gøy, det må vi få til...

    Ang slangen så ser jeg at den slangen som lå inne i tanken hadde merket Tygon-404 på seg mens den som fulgte med utenom ellers ikke hadde noe merking...regner med at den som er ekte tygon er grei da det er den typen jeg også har liggende her fra tidligere. Man kan bare ved å kjenne på slangen merke at ekte varen har en mer gummiaktig konsistens...slangen som fulgte er herved kastet i søpla....

    Takker for alle tipsene. Selv om man har noen ARF'r på nakken nå viser dette at man aldri blir utlært i denne hobbyen...
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #17
      Ja vanlig Tygon som feks. Dubro har fungerer fint, og ja, den slangen som følger med AW settene, må ikke brukes til klunk, og helst ikke på modellen forøvrig, da den som de andre gutta sier, blir fort stiv og ubrukelig.. Ellers så er det fantastiske modeller, men uovertruffen kvalitet og flyegenskaper.
      Emil Nilsen
      www.rcpro.no

      Comment


      • #18
        Hvem sa det ikke var plass til canister i denne modellen? Vel, det lar seg absolutt gjøre og er ikke vanskelig i det hele tatt...

        Har fått montert bedre skikkede servoer i høyderorene og også på sideroret. Når jeg nå snart er klar med motor og potte installasjonen er det bare vingene igjen...
        Attached Files
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #19
          Flyr du den på Hønefoss?
          Hva syns du om flyet/kvalitet så langt?

          Comment


          • #20
            Nei, det ser ut til at jeg den helgen er i bodø desverre, men har et lite håp om å være med på NM i Trondheim i starten på september.

            Ang. kvaliteten er det jo helt klart blant det øvre sjiktet ang. hardware og den generelle kvalitetsfølelsen på flyet, men vil ikke gå så langt at det er mye bedre enn billigere merker man kan få tak i her i landet.
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #21
              Litt flere bilder av monteringen så langt...ikke mye som gjenstår nå da jeg fikk gjort ferdig vingene idag og også montert inn cannister i kroppen...det som gjenstår nå er montering av batterier og mottaker, samt justering og opprydding av elektronikk.
              Attached Files
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #22
                Da er kjerra klar for første motorstart, fant en veldig grei pilotpå hobbycity til en billi penge og den passa perfekt i flyet, til og med riktige farger Mangler nå bare et instrumentpanel så er cockpit klart..

                Link til piloten: hobbycity

                What you think?
                Attached Files
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #23
                  Så stilig! Da burde de passe greit i en Aeroworks Yak 50cc også!
                  Remi A. Sørensen - 94877903
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

                  Comment


                  • #24
                    Hei, ser at du har cannister men at den blir veldig bygd inn siden du skal putte vinge under der du ser cannister'n nå, blir de ikke forferdelig varm når de er bygd inn slik, eller er det bare jeg som er helt på bærtur her?
                    Stein Arne Kjøraas

                    Fly:

                    1,6m trainer
                    Graupner cherokee 1,6m "Brick"
                    Multiplex Gemini
                    Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

                    Hitec Aurora 9

                    På vei inn:

                    Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

                    Medlem av innherred modellflyklubb
                    www.innherredmodellflyklubb.ning.no

                    Comment


                    • #25
                      Jo du har helt rett, det er ganske trangt der så jeg har håpnet opp hull i kroppen bak vingen slik at lufta strømmer fint gjennom og over cannisteren, så får vi se om det er nok eller ikke når jeg får prøvd flyet en stund
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by flypilot View Post
                        Da er kjerra klar for første motorstart, fant en veldig grei pilotpå hobbycity til en billi penge og den passa perfekt i flyet, til og med riktige farger Mangler nå bare et instrumentpanel så er cockpit klart..

                        Link til piloten: hobbycity

                        What you think?
                        Den piloten ser da alt for liten ut
                        ...og hvorfor er det bare en...?
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment


                        • #27
                          Alltid skal det være noen kritikere hehe, ja hodet skulle nok vært en tanke større med tanke på at flyet nesten er et mikrofly, men men, jeg syntes den nå ser grei ut....å så var'n billi...
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #28
                            Hehe... Ja, jeg er bare misunnelig, så ingen fare!
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                            Comment


                            • #29
                              Ja, sitter på forumet dagen lang og ser på andre sine modeller, man blir litt missundelig
                              Stein Arne Kjøraas

                              Fly:

                              1,6m trainer
                              Graupner cherokee 1,6m "Brick"
                              Multiplex Gemini
                              Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

                              Hitec Aurora 9

                              På vei inn:

                              Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

                              Medlem av innherred modellflyklubb
                              www.innherredmodellflyklubb.ning.no

                              Comment


                              • #30
                                Tihiih,,,

                                Originally posted by Thinnthinn View Post
                                Den piloten ser da alt for liten ut
                                ...og hvorfor er det bare en...?
                                ...men er ikke piloten "The Stig"..?

                                Mvh Einar - like misunnelig...

                                Comment

                                Working...
                                X