Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste 2.6m fly ????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by hanza View Post
    Hei..

    Er det noen her som kan gi en KVALIFISERT mening om hva som ville vert det beste kjøpet når det gjelde akrofly i 2.6m klassen? Tenker hovedsaklig på flyveegenskaper, men selvfølgelig også på pris.
    Det beste kjøpet må vel være denne:
    404 - File or directory not found.

    Lars
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

    Comment


    • #17
      Originally posted by Eagle View Post
      Skal ikke si noe om hva som flyr best selv om jeg holder en knapp på Edge 540 til Imac og 3D. Men en ting jeg kan si er, at styr unna kompositt fly.
      Prisen er høy, som nevnt over. Begrenset skjema, om man ikke lakkerer selv.
      Er du uheldig, så er de vansklige å fixe, (ikke umulig) og det er noe dritt å lakkere de om man vil ha det perfekt igjen.
      Mye resonans/støy i kroppen, de skrangler mye mer enn balsa fly.
      De tåler lite, lett å få hakk og riper som aldri forsvinner, og de er sprø som kjeks når det er kaldt.

      Kjøp deg et "vanlig" balsa/finer fly, det finnes vanvittig mye på markedet, fra helt rimlige Kina fly, til dyre Kina fly. De fleste er bygget der.
      Det florerer i forskjellige skjema, de er lette å modifisere, og lette å reparere og få tilbake i original stand om du er uheldig.

      De krever litt vedlikehold, men det er jo en del av hobbyen, vekta kan variere alt etter fabrikat.
      Om du kikker på de som flyr i topp sjiktet innen Imac her i verden, så er det stort sett balsa fly som er brukt. Du får jo 2-3 stk til prisen av en komposit modell.

      Ta en kikk på disse sidene, tipper du finner noe du liker her, og du finner ikke billigere modeller noe sted, ei heller motorer og servoer.

      http://www.cyclonetoy.com/
      Eagle. hvordan er de med frakt fra di da?? dyrt??
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment


      • #18
        Frakta varierer litt med størrelsen. Feks en 2 meter som jeg kjøpte kosta 300 kr i frakt. En 2.6 meter blir vel noe dyrere, men ikke avskrekkende. Om du sender de en mail får du prisen helt nøyaktig, og er dere flere som vil ha noe, så lønner det seg å sende alt som "1" kolli, og dere spleiser på frakta. Når jeg handla der, fikk jeg vite at om jeg ville kjøpe en modell til, ble det bare 75 kr mer i frakt. Ala det systemet som Hobbyking har når du handler der, at du har xxx gram tilgjengelig for samme sum.
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • #19
          Må vel si meg enig med Eagle og Tom Erik!

          Jeg føler å ha belegg for at generasjonen i dag statistisk sett har lite forståelse for reparering av skader på modeller da jeg mener dette må bety mye for valg av modell uansett. (får stadig telefoner og emailer om slikt) Et komposittfly er derav vanskeligst og reparere om en ikke har huet fullt av logiske løsninger. En tremodell er enklere. Om skaden er der kan en kle av det plastfilmen og få oversikt og det lar seg med enkle midler reparere om skaden ikke er for stor.
          Bekledningen eller plastfilmen er billig og en har farve og bekledning i en enhet.
          Et komposittfly er også som en gitarkasse med masse resonnans og romling. Greit nok så flyr de meget bra. Og importere en ARF som 2,6 meter selv fra kinamann koster endel i frakt mm. De fleste flyr bra - meget bra. Jeg har nettopp testet en på 2,6 meter som kommer ut i MI snart (Nr. 2-3/2010) Den koster ikke "skjorta" men fløy meget godt. Skal en opp i den sizen så bør en nok legge litt kronasje i modellen. En Extreme Flight som er et av verdens beste seriebyggede modeller ville jeg nok sett mer på hadde jeg vært deg. I dag florerer markedet av masse produsenter, leverandører så det gjelder iallfall å spørre hva andre mener og synes.
          Hadde jeg vært deg ville jeg sett på Extreme Flight sine modeller om du ønsker en ARF.

          mvh.
          Raptor / Rolv Leirro
          (www.rcforumet.com)
          Mvh.
          Rolv Leirro

          Comment


          • #20
            Personlig synes jeg denne lille saken så litt interessant ut. Noen her som har noen kunnskaper om denne?


            404
            Attached Files
            Med vennlig hilsen
            Asbjørn Kristiansen, Ski
            -------------------
            Teori er når man skjønner alt,
            men ingenting fungerer som det skal..

            Praksis er når alt fungerer som det skal,
            men ingen skjønner hvorfor..

            Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
            ingenting fungerer som det skal,
            og ingen skjønner hvorfor..
            ------------------------------
            http://www.f-16.net/

            http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

            Comment


            • #21
              Originally posted by anders e View Post
              Også vet jeg om et som garantert flyr 100% men gått ut av produksjon.
              Rcpro har en QQ somenzini yak igjen. Der får du ikke kjøpt feil!
              Står fortsatt for det jeg skrev, men sjekk linken. Der står det en del bra + en del bra
              filmer: http://www.rcmodelaviator.com/3D.htm

              Comment


              • #22
                Hei !
                Når det gjelder 2,6 meters fly må jeg si att for min egen del synes jeg att composite flyene er
                di beste flyene jeg har flydd.Har flydd en del fly av tre/balsa også men jeg liker composite bedre!
                Har flydd x-composite sin edge og det er ett kanon fly !! driver å flyr inn en edge fra carf nå og den føles like bra ut.
                Noen ulemper har du med composite fly ,det er jo når du er uheldig og skader dem.
                Di er litt vanskeligere å ”lappe” men som skrevet tidligere ikke umulig ,og som sakt prisen er
                en del høyere. Men en stor fordel er att di er lakkert og ikke trekt !!
                Min edge fra x-composite er like blank og fin etter 3 sessonger og ca 500+ turer
                Den største ulempen med tre modeller er att filmen løsner her og der ,men att en slik modell er
                like god som ett composite fly å fly er vell opp til hver enkelt å dømme .
                Dette er vel som å si hvilken bil som er best eller som mange sier noen liker mora og noen dattera
                Mvh Geir Mogstad
                ---------------------------------------
                slapp av det kommer helt sikkert ned!

                Comment


                • #23
                  Enig med extracap.

                  Og spørre på ett diskusjonsforum om hva som er best kommer man sjelden noen vei med.
                  Altfor mange meninger til at man kan bli klok på noe som helst.

                  Jeg har ingen erfaring med composite greier, så jeg kan ikke uttale meg om hva jeg synes er best av tømmer og plast.

                  Men velger man en noenlunde kjent fabrikant som har ett godt rykte kan man ikke velge feil idag tror nå jeg.

                  Det er mye viktigere at man putter skikkelig utstyr i flyet og at man tar seg tiden til og sette det opp riktig.

                  Lars.

                  Comment

                  Working...
                  X