Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carf Corsair med Moki 300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bardp
    replied
    Ja nå går den veldig bra. Hadde lit problemer i starten med at eksosventiler kunne sette seg fast, men etter at jeg gikk over til Klotz 2t olje har den gått som en klokke,

    Leave a comment:


  • Salte
    replied
    Ja det er stjerne motorer som gjelder for min del for tiden det er som du sier en spesiell følelse når du fyrer opp en Er du fornøyd med Evolution?

    Geir

    Leave a comment:


  • bardp
    replied
    Valachen er sikkert bra den men det er nå noe helt spesielt med radialmotorer. Har en Yak med en Evolution 7-260 og den følelsen en får når en tar av med en slik er helt fantastisk.

    Leave a comment:


  • Salte
    replied
    Originally posted by bardp View Post
    Flott sak det der. Har gått og lurt litt på en slik Moki 300 til en plastikkmodell Airworld Suchoj SU-26MX jeg nå skal starte med å bygge samen. Så blir spennende å høre hvordan den fungerer.
    Inntil videre får jeg vel klare meg med en Valach 210 B2 som jeg har liggende.
    Takker Moki 300 hadde passet perfekt i Sukoyen din men ikke så verst den Valach 210 heller

    Geir

    Leave a comment:


  • bardp
    replied
    Flott sak det der. Har gått og lurt litt på en slik Moki 300 til en plastikkmodell Airworld Suchoj SU-26MX jeg nå skal starte med å bygge samen. Så blir spennende å høre hvordan den fungerer.
    Inntil videre får jeg vel klare meg med en Valach 210 B2 som jeg har liggende.

    Leave a comment:


  • Salte
    replied
    Originally posted by xilian View Post
    Lurer på om det er teknisk mulig å få til lyden på modell også?

    Har du forslag til hvordan vi skal få til det?

    Leave a comment:


  • Salte
    replied
    Da har jeg fått gjort en del siden sist og nå er den snart klar Jeg rensket hele flyet og startet på ny med det meste av utstyret nytt og alt som ikke er nytt er demontert og så montert igjen.moki 300 passet fint i og det er montert baffling i covling og styre rør i carbon for å justere nåler med covling på.Ellers har jeg hatt fokus på enkel og funksjonell montering av utstyr.Saget ut luke på oppsiden av flyet for brytere,lading og fylling av luft,røyk og bensin.Og det som gjenstår nå er i grove trekk kontroll av cg og plassering/montering av batteri.Flyet har ikke så fin lakk men blir flydd inn sånn som den er så stripper jeg den ved en senere anl for ny lakk.Mvh Geir
    Attached Files

    Leave a comment:


  • alflovvold
    replied
    Blir artig å se denne - både statisk og i lufta!

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Lurer på om det er teknisk mulig å få til lyden på modell også?

    Leave a comment:


  • Karmann
    replied
    Corsair er bare griserått! Gleder meg til å følge med på denne tråden.

    Leave a comment:


  • toelarse
    replied
    Toppers kjerre !! Blir artig å følge med. Håper jeg ser den i lufta etter hvert.

    Leave a comment:


  • Salte
    replied
    [QUOTE=Totto;382240]Hei Geir,

    Grattis med nytt flott prosjekt ! Følger med [/QUOTE

    Hei Totto og takk for det følger også spent med Yak 11 din

    Geir

    Leave a comment:


  • Salte
    replied
    Originally posted by Viking20 View Post
    Supert prosjekt! Skeptisk til Solo sine propellblader, bare spør Kwik. Har vært flere tilfeller i USA hvor bladet splitter i lengderetningen. Alternativ kan være blader fra Sven Lange i Tyskland. De passer i Solo-huben.
    - Startseite / home

    Lykke til, blir knall!
    Kjekt å høre du liker prosjektet Har også fått med meg at trebladene til solo kan være noe ustabile så jeg har en plan om å bestille carf sine blader som er i carbon.Jeg har nå bestilt en treblader fra Sep som er billig og god som jeg kommer til å bruke i starten! Jeg bestilte en Fw190 scalaprop til moki 250 fra Sven Lange som jeg ikke har fått testet men den ser veldig bra ut så det er nok også et bra alternativ!

    Geir

    Leave a comment:


  • Totto
    replied
    Hei Geir,

    Grattis med nytt flott prosjekt ! Følger med

    Leave a comment:


  • Viking20
    replied
    Supert prosjekt! Skeptisk til Solo sine propellblader, bare spør Kwik. Har vært flere tilfeller i USA hvor bladet splitter i lengderetningen. Alternativ kan være blader fra Sven Lange i Tyskland. De passer i Solo-huben.
    - Startseite / home

    Lykke til, blir knall!

    Leave a comment:

Working...
X