Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Det er mye som kunne vært bedre. Se hvordan hjulkapselen sitter på hjulet for eksempel.
Men jeg skal ikke klage for mye, tar selvkritikk for den lille tabben på det siste bildet :
Attached Files
Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend Larssen
Ble det Hyperion 4025-14 på deg?
Bra med to understell på venstre side
Hvor mye effekt har du planlagt å putte inn i motoren? Pen modell i pen størrelse, håper den blir suksess!
Jeg bestilte egentlig en 10 turn, men Ken ringte på torsdag og spurte om det gikk greit med 12 turn. Det ville jo da bety at jeg fikk motoren fortere, så jeg takket selvfølgelig ja
Er bare motoren som gjenstår på flyet. Rettet opp understellet også, var noe galt da den ene hjulkåpen pekte bakover og den andre forover..
Har en 5S 3300 20C pakke, håper flytiden blir OK.
Motoren tåler 50A kontinuerlig og dersom ikke spenningen dropper mye kan jeg sikkert oppnå en effekt på 800-900 watt. Kan nok bruke rundt en kilowatt for å dra ut av hover og lignende.
Modellen er pen ja, gleder meg til å fly den.
Eneste jeg ikke liker er cocpitdekalen, ser ut som noe fra StarWars!
TCAS og WX-radar...
Attached Files
Erlend Larssen
Tre bilder til..
Motorfestet jeg skulle bruke (til høyre) var ikke langt nok, må bruke det største hyperionfestet (som motoren er på).
To av bildene viser montering av batterifeste.
Attached Files
Erlend Larssen
Tror de små ovale hjulene som fulgte med blir for små for gress, har satt på litt større hjul.
Extraen er ferdig, håper på prøvetur til helgen!
Litt data etter motortest:
"Tomgang":
5,81A
20,31V
9.894 RPM
14x7
38,95A
17,74V
7.656 RPM
690 watt fra batteriet, vet ikke hvor mye av dette som går til propellen.
Batteri, regulator og motor tåler høyere strømtrekk så en 15x7 eller 16x6 er nok også alternativer. Må se hvordan den flyr på 14x7 først.
Tror ikke det er noe problem å trekke nærmere en kW.
Total vekt er 2650gram.
Attached Files
Erlend Larssen
Fløy Extraen i dag.
Ikke noe problem med bakkeklaring, bare å gi gass så hopper den av sted, krapp svingradius på bakken også.
Takeoff går av seg selv, bare å gi gass. Tok av og dro ganske bratt oppover, tok en slags roll mot høyre mens jeg svingte til venstre. Litt lav roll rate, men så hadde jeg ganske små utslag på bal. ror.
Roll og loop gikk greit, landingen var også ganske brukbar. Propellen er grønn, men det kan være fra taxingen. Må prøve større propelldiameter, har god klaring til bakken med 14*7.
De nye støyrestriksjonene i klubben skal nok heller ikke være noe problem
Attached Files
Erlend Larssen
Extraen har vært groundet en uke etter en liten krasj. Jeg merket aldri at motoren mistet kraft da batteripakka var utladet, ikke før rett etter en low-pass da motoren kuttet mens flyet akkurat hadde svingt BORT fra stripa. Deadstick-landing med en Extra er ikke lett.
To av bildene viser etter krasj, de tre andre viser etter reparasjoner. Alu-understellet ga lett etter og ble bøyd kraftig etter sammenstøtet med jordet. De fleste limskjøter i fronten på flyet løsnet, så nå er der limt inn trekantlister for å forsterke.
Cowlingen har jeg ikke gjort noe med foreløpig, noen tips til reparasjon? Ser ut som lakkert gelcoat.
Prøver muligens 15x8-propell i dag hvis det blir flyvær, men tror flytiden blir litt for redusert.
Attached Files
Erlend Larssen
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment