Unconfigured Ad

Collapse

Fliton Extra konvertering

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erlend
    • Apr 2004
    • 528

    #16
    Det er mye som kunne vært bedre. Se hvordan hjulkapselen sitter på hjulet for eksempel.
    Men jeg skal ikke klage for mye, tar selvkritikk for den lille tabben på det siste bildet :
    Attached Files
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen

    Comment

    • erlend
      • Apr 2004
      • 528

      #17
      Høyderoret er limt og hengslet.
      Fant noe morsomt på rc-groups:
      MAiden Luck
      Heldig fyr det der!
      Attached Files
      Run, live to fly, fly to live, aces high!
      Erlend Larssen

      Comment

      • erlend
        • Apr 2004
        • 528

        #18
        Fikk motoren i dag.
        Skal bestille monteringssett senere.
        Attached Files
        Run, live to fly, fly to live, aces high!
        Erlend Larssen

        Comment

        • joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

          #19
          Ble det Hyperion 4025-14 på deg?
          Bra med to understell på venstre side
          Hvor mye effekt har du planlagt å putte inn i motoren? Pen modell i pen størrelse, håper den blir suksess!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          • erlend
            • Apr 2004
            • 528

            #20
            Jeg bestilte egentlig en 10 turn, men Ken ringte på torsdag og spurte om det gikk greit med 12 turn. Det ville jo da bety at jeg fikk motoren fortere, så jeg takket selvfølgelig ja
            Er bare motoren som gjenstår på flyet. Rettet opp understellet også, var noe galt da den ene hjulkåpen pekte bakover og den andre forover..

            Har en 5S 3300 20C pakke, håper flytiden blir OK.
            Motoren tåler 50A kontinuerlig og dersom ikke spenningen dropper mye kan jeg sikkert oppnå en effekt på 800-900 watt. Kan nok bruke rundt en kilowatt for å dra ut av hover og lignende.

            Modellen er pen ja, gleder meg til å fly den.
            Eneste jeg ikke liker er cocpitdekalen, ser ut som noe fra StarWars!
            TCAS og WX-radar...
            Attached Files
            Run, live to fly, fly to live, aces high!
            Erlend Larssen

            Comment

            • TapZ
              • Oct 2005
              • 711

              #21
              Originally posted by erlend
              Eneste jeg ikke liker er cocpitdekalen, ser ut som noe fra StarWars!
              TCAS og WX-radar...

              Hehe!
              Tiefighter med propell.
              Frank Thingelstad
              2050 Jessheim

              Comment

              • erlend
                • Apr 2004
                • 528

                #22
                Tre bilder til..
                Motorfestet jeg skulle bruke (til høyre) var ikke langt nok, må bruke det største hyperionfestet (som motoren er på).
                To av bildene viser montering av batterifeste.
                Attached Files
                Run, live to fly, fly to live, aces high!
                Erlend Larssen

                Comment

                • erlend
                  • Apr 2004
                  • 528

                  #23
                  Tror de små ovale hjulene som fulgte med blir for små for gress, har satt på litt større hjul.
                  Extraen er ferdig, håper på prøvetur til helgen!

                  Litt data etter motortest:

                  "Tomgang":
                  5,81A
                  20,31V
                  9.894 RPM

                  14x7
                  38,95A
                  17,74V
                  7.656 RPM
                  690 watt fra batteriet, vet ikke hvor mye av dette som går til propellen.
                  Batteri, regulator og motor tåler høyere strømtrekk så en 15x7 eller 16x6 er nok også alternativer. Må se hvordan den flyr på 14x7 først.
                  Tror ikke det er noe problem å trekke nærmere en kW.

                  Total vekt er 2650gram.
                  Attached Files
                  Run, live to fly, fly to live, aces high!
                  Erlend Larssen

                  Comment

                  • erlend
                    • Apr 2004
                    • 528

                    #24
                    Fløy Extraen i dag.
                    Ikke noe problem med bakkeklaring, bare å gi gass så hopper den av sted, krapp svingradius på bakken også.
                    Takeoff går av seg selv, bare å gi gass. Tok av og dro ganske bratt oppover, tok en slags roll mot høyre mens jeg svingte til venstre. Litt lav roll rate, men så hadde jeg ganske små utslag på bal. ror.
                    Roll og loop gikk greit, landingen var også ganske brukbar. Propellen er grønn, men det kan være fra taxingen. Må prøve større propelldiameter, har god klaring til bakken med 14*7.

                    De nye støyrestriksjonene i klubben skal nok heller ikke være noe problem
                    Attached Files
                    Run, live to fly, fly to live, aces high!
                    Erlend Larssen

                    Comment

                    • erlend
                      • Apr 2004
                      • 528

                      #25
                      Extraen har vært groundet en uke etter en liten krasj. Jeg merket aldri at motoren mistet kraft da batteripakka var utladet, ikke før rett etter en low-pass da motoren kuttet mens flyet akkurat hadde svingt BORT fra stripa. Deadstick-landing med en Extra er ikke lett.
                      To av bildene viser etter krasj, de tre andre viser etter reparasjoner. Alu-understellet ga lett etter og ble bøyd kraftig etter sammenstøtet med jordet. De fleste limskjøter i fronten på flyet løsnet, så nå er der limt inn trekantlister for å forsterke.
                      Cowlingen har jeg ikke gjort noe med foreløpig, noen tips til reparasjon? Ser ut som lakkert gelcoat.

                      Prøver muligens 15x8-propell i dag hvis det blir flyvær, men tror flytiden blir litt for redusert.
                      Attached Files
                      Run, live to fly, fly to live, aces high!
                      Erlend Larssen

                      Comment

                      • erlend
                        • Apr 2004
                        • 528

                        #26
                        Film av flyet på Spydeberg hos Cirrius:
                        dislike404.com provides free automated website scans to detect HTTP errors and connectivity issues

                        Hotlinking funker ikke, så kopier adressen og lim inn i browser eller Mediaplayer.
                        Run, live to fly, fly to live, aces high!
                        Erlend Larssen

                        Comment

                        • pleym
                          • Dec 2001
                          • 909

                          #27
                          Hvor lang flytid får du med 3300 pakke?

                          Comment

                          • erlend
                            • Apr 2004
                            • 528

                            #28
                            Litt for lite.
                            7-12 minutter avhengig av flystil. Tror 3700mah hadde vært bedre.
                            Run, live to fly, fly to live, aces high!
                            Erlend Larssen

                            Comment

                            Working...