Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enda fersk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Enda fersk

    Var og prøvde cap 232'en min, og etter 2 takeoff og 2 brukbare landinger(har bare flydd trainer før!) så kom den begredelige 3 turen! Skulle prøve å ha litt mindre fart før landing, og så var sola oppe og sjekket ståa(ble litt blendet),så flyet skar igjennom,dro under tretoppene og det eg hørte var "plopp", trynet antakelig flott i vannet!
    Resultat: knekt hovedvinge på noen plasser!!
    Er det noen som vet om butikker dær man kan få tak i kun vinge, tror det er en 40size med et vingespenn på ca 140?
    Må få tak i det, var jo bra mye mere futt i denne enn i en trainer =o)

    Er det noen som kan si meg hvorfor den hele tiden drar til høyre i det eg tar et loop?, sikker at eg ikke rørte noe på balanserorene idet eg dro stikka bak?
    Noen som har prøvd å lande disse med flaps???
    Tips mottaes med takk
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    hvilken flyprodusent er det vi sankker om her?
    Flaps? nei, prøv å sett ballanserorene opp, (ikke mye) begynn med små utslag opp(2-3mm) og heller øk på etter hvert.

    er det ikke mulig å reparere vingen?
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

    Comment


    • #3
      sjekk at høyderorene går likt når du trekker litt mye høyderor. for ellers vil de virke som litt ballanseror. ellers hvis du har stor fart og girr masse høyderor så er det en del fly som har det med å snappe.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Side trekking i loop kan også ha med for mye/lite side trust på motoren.
        Eventuelt skjevt pålimt halefinne (kan i såfall kompenseres med bittelitt sideror).
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jørgen123
          er det ikke mulig å reparere vingen?
          Det er ikke noe håp, ene halvdelen er bare pinneved og deler mangler.
          Er usikker på fabrikat, men flyet er gult og blått, og det står "breitling" på det.
          Børge G Hansen

          Futaba 10C 2.4FASST
          Optic6
          C17E
          Dassler
          T-Rex
          T-Rex 600 N Pro
          U-CAN-DO 46
          Cessna Cardinal
          Cessna 182 skyline
          cap 232 27% alitalia
          edge 540 vince

          Comment


          • #6
            aner du hvor det er kjøpt. høres ut som det kan være en fra kyosho
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by tyor
              aner du hvor det er kjøpt. høres ut som det kan være en fra kyosho
              Dessverre, kjøpte det brukt av en kropp i Bergen.

              Jørgen123
              "Flaps? nei, prøv å sett ballanserorene opp, (ikke mye) begynn med små utslag opp(2-3mm) og heller øk på etter hvert."
              Hvorfor opp?, for å presse ned flyet?
              Trodde at man kunne ta inn flyet saktere med flaps, eller tar eg helt feil??
              Børge G Hansen

              Futaba 10C 2.4FASST
              Optic6
              C17E
              Dassler
              T-Rex
              T-Rex 600 N Pro
              U-CAN-DO 46
              Cessna Cardinal
              Cessna 182 skyline
              cap 232 27% alitalia
              edge 540 vince

              Comment


              • #8
                les denne så forstår du hvorfor

                Magister og flaps? - (MFN) ModellflyNytt.no

                men om det samme prinsippet fungerer på et lavvinget fly vet jeg ikke
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment

                Working...
                X