Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygging av HK 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygging av HK 450

    Lenge har jeg ønskett meg ett heli som er stort nok til og fly utendørs, men prisen har frem til nå hindret meg, helt til denne billige utgaven fra Hong Kong dukket opp. HK-450 er en ren kopi av T-Rex 450 og ser uttrolig fin ut til prisen og være.

    Selv har jeg ikke så veldig mye erfaring på dette, men noen bilder av denne typen skal jeg klare og få frem. Til nå har jeg bare satt sammen noe av kroppen m/understell og halen er på plass.

    Neste byggedag er det tid for servoer, men det kommer senere.
    Attached Files

  • #2
    Byggedag 2 av HK 450

    Da er jeg kommet litt lengre i byggeprosessen. Det går smått, men det skjer da noe. Til nå har jeg bare fått på 3 servoer til hode, men linkene som går fra fra servo til hode var noe dårlig så jeg har bestilt nye av samme type som brukes på t-rex 450.
    Jeg legger ut ett dårlig bilde av hvordan det ser ut i dag.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Pris ?

      Kunne du legge ut en link der du bestillte den, og opplysninger om prisen på den, og hvor mye den kom totalt på med frakt og alle avgifter ?
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        Originally posted by Per Magne Hennie View Post
        Jeg legger ut ett dårlig bilde av hvordan det ser ut i dag.
        For de penga du sparte på å kjøpe HK-450 framfor T-rex, så kan du jo kjøpe deg et digitalkamera med blitz

        Spøk til side: Fint at du beskriver bygginga. Det er alltid interessant for noen der ute.

        Comment


        • #5
          Originally posted by bth View Post
          Kunne du legge ut en link der du bestillte den, og opplysninger om prisen på den, og hvor mye den kom totalt på med frakt og alle avgifter ?
          Jeg svarer for Per Magne her da det var jeg som kjøpte greiene.

          Jeg kan begynne med det enkleste.
          Komplett flygbart heli med 2 stk. ZIPPY 3S 2200 mAh batterier, (men uten radio og mottaker), har kostet ganske nøyaktig 1220,- inklusive EMS frakt. Fikk den levert rett på døra på 3 dager.
          (Får ikke så aller verst kamera for pengene som han sparte der da.. )

          Da har vi kjøpt en brukt HS-81 til halen samt en brukt gyro.
          Resten er nytt...:
          Heli: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=8467
          Cyclic servoer: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...?idProduct=662
          Motor: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=6316
          ESC: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=6460
          Batteri: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=6306

          Det fulgte ikke med manual, men jeg har orginalen selv, (T-rex 450), så det var ikke noe problem. De er klin like, og T-rex manualen kan lastes ned over alt, så det er ikke noe problem.

          Noen har hatt små problemer med enkelte deler, (se annen tråd her på forumet om dette heliet), men det er ingen stor sak å erstatte eventuelle defekter med orginal deler til T-rex.


          Nå er det ikke bare heli det er spart på. Men elektronikken også.
          Men flere andre her på forumet har skrevet at de er fornøyd med noenlunde samme oppsett.
          (Vær nøye med å lese tilbakemeldinger på produktene på United Hobbies, da det er mye dårlig å få kjøpt der).

          Så får vi se da, hvor lik den egentlig er når vi får prøvd det....
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Byggedag 3 av HK450

            Mekanisk oppsett er ferdig. Gjenstår egentlig bare å plassere regulator og mottaker, samt innstillinger av den nyinnkjøpte radioen (hitec optic 6)

            Da er det bare og vente på neste byggedag og forhåpentlig prøvefly innen rimelig tid.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Snart flyklar HK450

              Nå er det bare småting igjen før den kan testes. Jeg venter i dag på en oppgradering av Hitec Optic 6 fra 35mhz til Assan 2,4ghz (CF-I/8286 X8 2.4GHz Combo pack for Futaba W/ Module & RX = $89.99)

              Jeg bruker en Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli Motor og venter på en 11 eller 12t pinjong. (Jeg er ikke helt sikker da det er min bror som hjelper meg med dette. Uten han hadde nok jeg fremdeles hovret rundt med min lille Lama v4)

              Neste innslag vil det nok forhåpentlig være klart for en test. Noen som har noen tips/råd jeg bør ta til etterretning før jeg prøver det så kom gjerne med det.

              Comment


              • #8
                Siste byggedag av HK 450

                Da er det snart testdag. Jeg skal feste mottaker og stripse alle ledninger, før jeg igjen trenger hjelp av bror til og justere halen på hans ostefat.
                Etter dette er det klart for en spennende flytur ute i det forhåpentligvis fine påskeværet.

                Dette blir min første tur utendørs så jeg håper jeg har hellet med meg.

                Comment


                • #9
                  Første testdag av HK 450

                  Da er det gjort, endelig var dagen kommet da jeg skulle prøve heliet og det er fremdeles like helt.

                  Før vi kunne ta av måtte vi teste halen og om alt fungerte som det skulle.

                  Helit fungerer, men ble oppdaget noe rart da gyroen ikke ville gjøre jobben sin. Halen fortsatte og gå litt ekstra etter og ha sloppet stikka.

                  Det blir ny test med ny gyro senere i påsken.

                  Comment


                  • #10
                    Har hatt dette heliet en stund nå. Og det fungerer knall men lagrene generelt rundt på heliet er generelt dårlig kvalitet men for denne priser er det piss i havet
                    Jeg flyr min med en 401 og det har mange turer og står bang on

                    Kos deg i påsken med denne. Jeg skal ha en til
                    Trex 700E
                    Raptor 90SE
                    Trex 600E
                    trex 450PRO
                    14Mz

                    Comment


                    • #11
                      Får du lagt ut en film om hvordan den flyr på evt. youtube ?
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

                      Comment


                      • #12
                        Jeg veit ikke med Heli Maizor, men jeg kan legge ut jeg så fort jeg får en gyro som fungerer. Håper på og få det i orden i løpet av påsken og samtidig testet det med filming.

                        Comment


                        • #13
                          Heli maizor: Du skriver du vil ha ett til. Jeg mener og ha hørt at det muligens skal produseres en HK kopi av T-Rex 500 også, men dette er jeg ikke helt sikker på enda.

                          Comment


                          • #14
                            Størrelse på umbrakuskruer.

                            Heliet mitt + div utstyr kom på mandag.
                            Virket som 1,5 mm umbrakunøkkel var litt romslig på skruene på det som gjenstår på ramma. Kjøpte i dag 1/16 tommert umbrakonøkkel. Den er trang, men den fungerer bedre. På monteringsskruene på rotoraksling ser det ut som det er 1,5mm som er brukt.
                            Ser nå ut til at de har begynt å legge ved kuler for servo. I pakken med strips+ div er det en pose med 6 kuler, 8 linker og 6 skruer, men ingen mutter. Er det meningen det skal bli godt nok feste med å bare skru skruen i servohornet foruten en mutter på baksiden ?
                            Bfight 210
                            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                            Phoenix RC Club

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bth View Post
                              ....Er det meningen det skal bli godt nok feste med å bare skru skruen i servohornet foruten en mutter på baksiden ?
                              Du kan bruke litt CA lim som gjengelås så sitter de bedre.

                              Men jeg syntes ballinkene var noe ordentlig dritt, så jeg kjøpte orginale Align ballinker og stenger.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X