Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering: Logo 700

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • flypilot
    replied
    Hei og hopp, to turer i kveld og er storfornøyd, det flyr helt rått...

    Logget også begge turene i dag og nøkkeltall er:

    Max Watts: 3400
    Max Amps 80
    brukte Mah 3000 på 6,5 min flyging

    Eneste som bekymrer meg litt er at motoren er utrolig varm når jeg lander, kan ikke holde fingeren borti mer en et halvt sekund før det gjør vondt...kanskje det er noen instillinger i regulatoren som gjør at den går litt mere effektivt..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Originally posted by flypilot View Post
    Mathias: Kult, som jeg har sagt tidligere du kommer til å bli knallfornøyd...og så kommer du til å ville oppgradere til 600 Trust me...
    Åja... Det hadde definitivt vært noe, men batteriene kan gjerne gå ned litt i pris først...

    Leave a comment:


  • jakobsen
    replied
    Gratulerer med maiden. Regner med at du er fornøyd.

    Lurer på om jeg skal vente på å handle lader til høsten jeg da, siden det kommer en med mer power. Skal si i fra om jeg ser noe jeg. Må jeg ha en selv siden jeg låner lader for å lade 6s i dag, og det er en som går i veggen.
    Lurer på om jeg må konvertere til vbar jeg også, jeg flyr jo med en sk360, noe som jeg er fornøyd med. Hadde artig å sett forskjellen på de to.

    Håper at du får lurt med deg noen med videokamere. Gleder meg til å se den i aksjon.

    Leave a comment:


  • flypilot
    replied
    Hehe, ja enda en vbar frelst

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Kom nettopp inn døren etter å ha gjennomført en suksessfull maiden med V-Stabi. For å si det slik - det blir mange turer i helga!

    Nå skal ikke jeg forstyrre tråden din mer med V-Stabi-pratet mitt.

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Gratulerer!

    Ble ikke noe flyging på meg i dag grunnet regn. Når det er sagt, skal jeg ikke utelukke at det blir noe senere i kveld.

    Leave a comment:


  • flypilot
    replied
    Da er fugln lufta sine lange rotorblader og ja, den flyr bra Absolutt null bogging og etter 6,5 minutt var det igjen 40% av batterikapasiteten, det lover godt og kan trygt sette timeren på 7,5 minutt. Dette var med 1950 på hodet..

    Motor var lunka, samme var regulator og batteriene hadde så vidt temperatur, dette belaster batteriene minimalt..

    En anna ting jeg la merke til var hvor utrolig stille denne maskina er i forhold til min ESP...sett bortfra bladrapingen da selvfølgelig

    Fikk ikke scramblet videocrew da jeg bare stakk ut på stripa en liten tur innemellom skura, video og flybilder kommer så fort vi er flere en meg selv på stripa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • flypilot
    replied
    Mathias: Kult, som jeg har sagt tidligere du kommer til å bli knallfornøyd...og så kommer du til å ville oppgradere til 600 Trust me...

    Halla, har ikke veid det hele ennå, men tror vekta havner på litt over 4 kilo, skal prøve å få veid det i morra.

    Ang. lader så bruker jeg Hyperion duo, og selv om den er kapabel til å lade på 5c har den ikke nok effekt til å lade så store batterier som jeg har, det er kun 180w pr utgang så det begrenser seg selv...men ryktene har det til at Hyperion kommer med en 1410 lader til høsten som har 360w + på utgangen så da begynner vi å snakke fisk, må bare finne seg et power som kan pumpe ut såpass med effekt og som ikke blir altfor dyrt. Siden Hyperion laderen kan bruke powersupply opp til 26 volt vil man ikke trenge et så stort supply, ampere messig. Men leter fremdels etter et passende et...så si ifra om du finner et..

    Leave a comment:


  • jakobsen
    replied
    Dette ser jo veldig bra ut. Håper at alt går bra med prøveflyvingen i morgen.
    Har et lite spørsmål om hvilken lader du bruker for å klare å lade de batteriene med 5c, jeg har vært på utkikk etter en ny lader, men jeg klarer ikke å finne noe som jeg blir fornøyd med. Regner med at man må ha en lader med med mye watt for å lade på 5c. Og tilslutt så må du ikke glemme videokamera.

    Fly vel!

    Har du forresten veid 700. Må si jeg er litt spent på vekta, er et intresant helokopter til å bruke til fotografering.
    Last edited by jakobsen; 09-07-09, 21:45.

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Monster!

    Blir testing av V-Stabi på meg i morgen også hvis været tillater det, så da blir vi kanskje to.

    Leave a comment:


  • flypilot
    replied
    Okei alt på plass nå og elektronikken prøvekjørt, testing i morra...

    Enjoy..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • flypilot
    replied
    Elektronikken er da på plass og det neste blir prøveflyging...litt usiker på om det kanskje blir i morgen...vi får se..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • TechnoFlight
    replied
    Nei Håvard..... nå ble jeg missunelig

    HAHAHA

    Leave a comment:


  • flypilot
    replied
    Ja, da er servoene på plass i ramma og har fått satt de opp sån tålig, mangler bare oppsettet av halen nå så er de tbare å fullføre noen småting så er den egentlig klar for lufting..gleder meg..

    Prøvde også Logo 400 idag også for første gang...alt flyr jo genialt bra med 4.0 da
    Attached Files

    Leave a comment:


  • flypilot
    replied
    Jo takk for det Terje

    Fått montert motor og ESC og programmert denne opp i grunninnstilling sån at det er ikke så fryktelig mye igjen egentlig før testing...må bare få tak i servoene nå så kommer det seg.

    Har også kommet i gang med å lage et litt forlenget batteribrett i balsa forsterket med glassfiber og epoxy. Måtte bare file litt i ramma for at batteriene fikk plass på siden, de passer da perfekt i ramma uten noen form for slark sideveis. De får også plass i ramma om jeg setter de på høyden men da er det mindre klaring opp til drev og pinion så valgte å legge de på siden.
    Attached Files
    Last edited by flypilot; 08-07-09, 23:49.

    Leave a comment:

Working...
X