Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Etter et par gode råd fra en kompis av meg(Takk Terje) så har jeg gjort et par endringer på monteringen av brakett og glødeforlenger.
- Har sjekket at det er god kontakt med jord i glødeforlenger selv om skruen som går inn i motorfestet har endel locktite
- fyllt opp glødeforlengeren under med smeltelim
- Fyllt sensoren også med smeltelim
- Satt på en ekstra strips på ledningene for å hindre vibrasjoner gjennom ledninger som henger og slår under motor.
Også har jeg flyttet haleservoen frem, men det nevnte jeg kanskje...
Da har den blitt luftet og 4 tanker var unnagjort på et blunk. Det lille jeg fikk gjort med et provisorisk batteri var å fly litt rundt med noen slappe stallturns på det værste. Helikopteret fremstår som utrolig stabilt, selv med masse vind og turbulens var det ingen problemer med å holde det på en plass over bakken...Skal bli gøy å prøve det litt mer og bli kjent med cyclicen på det..Alt er nå satt opp med linker i 3d posisjoner og kan bare tenke meg hvordan det er på linkene i sport plassering...uberstabilt
Jeg valgte å ha servoen bak selv om jeg er direkte motstander av og sette en servo i dertil uønsket miljø. Årsak var at jeg ville ha med push-pull på collectiv pitch.
Jeg tar sjansen på å avsløre min uvitenhet, men hva slags sensor er det du har festet i baklokket til motoren? Er det til gyroen? Blir det ikke veldig mye vibrasjon der?
Hilsen Rolv B
Flisespikkeri er gøy!
Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
Dyrøy MFK
ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot........... http://rolv.info
hehe, nei det er til den innebygde revlimiteren i mottakeren, sensoren er magnetisk og kjenner av når veiva passerer den og dermed har man en turtallsensor.
Flisespikkeri er gøy!
Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
Dyrøy MFK
ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot........... http://rolv.info
Da er batteriet på plass. Batteriet var endel mindre enn jeg hadde trodd så det var ingen problemer med å få det på plass under hylla foran. Kunne fint vært plass til et større batteri der også for lengre flytid.
Rakk å få til en flytur på Phoenix idag innimellom slagene på dugnaden vi hadde, vi la ned 16 tonn med heller...ikke dårlig på bare noen timer...godt det var bra oppmøte.
Fikk også sjekket turtallet på revlimit'n i dag også, sån det er satt opp nå så er normalen på rundt 1700 og Idle up på 2150...perfekt..
Oppdaget en liten svakhet med Raptor designet i dag da jeg halebomen min knakk i dag, og tror jeg har funnet ut grunnen til hvorfor...Dersom man bruker haleservoen fremme fester man en sån liten aluminiumsbrakett for å skjøte halepushroden. Denne alu dingsen ser ut til å ha vibrert såpass at det har laget et brudd i halebommen. Om man ser på det ene bildet så ser man at sprekken har dannet seg akkurat der denne dingsen har slått på røret..
Vel, nytt rør er på vei og skal sørge for at bommen er beskyttet der aludingsen er neste gang.
Har hatt haleservoen fremme på min lenge. Det er også sånn raptoren var før Titan modellen kom. Men har ikke opplevd at skjøtedingsen har ført til at halebommet har sprekt. Tror dette kan ha vært en svakhet i halebommen din.
Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
Futaba 12FG
Ja, var det jeg trodde også men om man ser nøye på siste bildet så ser man tydlig at det er slitemerker etter dingsen på røret som har gjort at røret har sprekt...mon tro om karbonrør er mer motstands dyktig?
Første gang jeg har hørt om dette problemet.
Min Raptor 50 hadde jeg over 4 år og ingen tilsvarende problemer.
Jeg mistenker også at det var et eller annet med bommen din.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment