Unconfigured Ad

Collapse

Montering: TT Raptor 50 Titan SE

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan_Petter
    • Jan 2006
    • 900

    #16
    Hadde ikke tenkt å herpe tråden din, , men ble så fristet når jeg så enda et bilde som lignet noe jeg har på byggebordet. Men bare nesten.

    Dvs resultatet av en kraftig flip rett i torva.
    Attached Files
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

    Comment

    • Warbirdpilot
      Administrator
      • Sep 2004
      • 2878

      #17
      Hehe, et ekte før og etter bilde
      - Håvard Glad Andreassen
      - YouTube.com/Warbirdpilot
      - facebook.com/warbirdpilot

      Comment

      • Warbirdpilot
        Administrator
        • Sep 2004
        • 2878

        #18
        Etter et par gode råd fra en kompis av meg(Takk Terje) så har jeg gjort et par endringer på monteringen av brakett og glødeforlenger.

        - Har sjekket at det er god kontakt med jord i glødeforlenger selv om skruen som går inn i motorfestet har endel locktite
        - fyllt opp glødeforlengeren under med smeltelim
        - Fyllt sensoren også med smeltelim
        - Satt på en ekstra strips på ledningene for å hindre vibrasjoner gjennom ledninger som henger og slår under motor.

        Også har jeg flyttet haleservoen frem, men det nevnte jeg kanskje...
        Attached Files
        - Håvard Glad Andreassen
        - YouTube.com/Warbirdpilot
        - facebook.com/warbirdpilot

        Comment

        • Warbirdpilot
          Administrator
          • Sep 2004
          • 2878

          #19
          Da har den blitt luftet og 4 tanker var unnagjort på et blunk. Det lille jeg fikk gjort med et provisorisk batteri var å fly litt rundt med noen slappe stallturns på det værste. Helikopteret fremstår som utrolig stabilt, selv med masse vind og turbulens var det ingen problemer med å holde det på en plass over bakken...Skal bli gøy å prøve det litt mer og bli kjent med cyclicen på det..Alt er nå satt opp med linker i 3d posisjoner og kan bare tenke meg hvordan det er på linkene i sport plassering...uberstabilt
          Attached Files
          - Håvard Glad Andreassen
          - YouTube.com/Warbirdpilot
          - facebook.com/warbirdpilot

          Comment

          • Arild Johansen
            • Jan 2004
            • 426

            #20
            Juhuu… grattis med nybygd Raptor Titan 50 SE!

            Jeg valgte å ha servoen bak selv om jeg er direkte motstander av og sette en servo i dertil uønsket miljø. Årsak var at jeg ville ha med push-pull på collectiv pitch.

            Får se hvor lenge haleservoen holder…
            Arild Johansen

            Modell-Helikoptersport
            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
            AHMHK

            Comment

            • lupus49
              • May 2008
              • 647

              #21
              Originally posted by flypilot
              - Fyllt sensoren også med smeltelim
              Jeg tar sjansen på å avsløre min uvitenhet, men hva slags sensor er det du har festet i baklokket til motoren? Er det til gyroen? Blir det ikke veldig mye vibrasjon der?
              Hilsen Rolv B
              Flisespikkeri er gøy!
              Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
              Dyrøy MFK
              ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
              http://rolv.info

              Comment

              • Warbirdpilot
                Administrator
                • Sep 2004
                • 2878

                #22
                hehe, nei det er til den innebygde revlimiteren i mottakeren, sensoren er magnetisk og kjenner av når veiva passerer den og dermed har man en turtallsensor.
                - Håvard Glad Andreassen
                - YouTube.com/Warbirdpilot
                - facebook.com/warbirdpilot

                Comment

                • lupus49
                  • May 2008
                  • 647

                  #23
                  Samme funksjon som governor eller?
                  Flisespikkeri er gøy!
                  Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                  Dyrøy MFK
                  ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                  http://rolv.info

                  Comment

                  • Warbirdpilot
                    Administrator
                    • Sep 2004
                    • 2878

                    #24
                    Ja, nesten...
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - YouTube.com/Warbirdpilot
                    - facebook.com/warbirdpilot

                    Comment

                    • Warbirdpilot
                      Administrator
                      • Sep 2004
                      • 2878

                      #25
                      Da er batteriet på plass. Batteriet var endel mindre enn jeg hadde trodd så det var ingen problemer med å få det på plass under hylla foran. Kunne fint vært plass til et større batteri der også for lengre flytid.

                      Et bilde av hvordan alt er plassert idag.
                      Attached Files
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - YouTube.com/Warbirdpilot
                      - facebook.com/warbirdpilot

                      Comment

                      • Warbirdpilot
                        Administrator
                        • Sep 2004
                        • 2878

                        #26
                        Rakk å få til en flytur på Phoenix idag innimellom slagene på dugnaden vi hadde, vi la ned 16 tonn med heller...ikke dårlig på bare noen timer...godt det var bra oppmøte.

                        Fikk også sjekket turtallet på revlimit'n i dag også, sån det er satt opp nå så er normalen på rundt 1700 og Idle up på 2150...perfekt..

                        Et par bilder tatt av Terje.
                        Attached Files
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - YouTube.com/Warbirdpilot
                        - facebook.com/warbirdpilot

                        Comment

                        • Warbirdpilot
                          Administrator
                          • Sep 2004
                          • 2878

                          #27
                          Oppdaget en liten svakhet med Raptor designet i dag da jeg halebomen min knakk i dag, og tror jeg har funnet ut grunnen til hvorfor...Dersom man bruker haleservoen fremme fester man en sån liten aluminiumsbrakett for å skjøte halepushroden. Denne alu dingsen ser ut til å ha vibrert såpass at det har laget et brudd i halebommen. Om man ser på det ene bildet så ser man at sprekken har dannet seg akkurat der denne dingsen har slått på røret..

                          Vel, nytt rør er på vei og skal sørge for at bommen er beskyttet der aludingsen er neste gang.
                          Attached Files
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - YouTube.com/Warbirdpilot
                          - facebook.com/warbirdpilot

                          Comment

                          • Speedfreak
                            • Jun 2006
                            • 220

                            #28
                            Har hatt haleservoen fremme på min lenge. Det er også sånn raptoren var før Titan modellen kom. Men har ikke opplevd at skjøtedingsen har ført til at halebommet har sprekt. Tror dette kan ha vært en svakhet i halebommen din.
                            Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
                            Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
                            Futaba 12FG

                            Comment

                            • Warbirdpilot
                              Administrator
                              • Sep 2004
                              • 2878

                              #29
                              Ja, var det jeg trodde også men om man ser nøye på siste bildet så ser man tydlig at det er slitemerker etter dingsen på røret som har gjort at røret har sprekt...mon tro om karbonrør er mer motstands dyktig?
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - YouTube.com/Warbirdpilot
                              - facebook.com/warbirdpilot

                              Comment

                              • Dr.Phil
                                • Jul 2004
                                • 322

                                #30
                                Hei Håvard

                                Første gang jeg har hørt om dette problemet.
                                Min Raptor 50 hadde jeg over 4 år og ingen tilsvarende problemer.
                                Jeg mistenker også at det var et eller annet med bommen din.
                                Philip
                                www.airheads.no
                                Hobby24.no

                                Comment

                                Working...