Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helidirect HDX300 metallhode for Blade og Hb CP2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helidirect HDX300 metallhode for Blade og Hb CP2

    Link til produktside

    Hei folkens, har endelig så smått fått testet det nye metallhodet til disse småhelikopterne; og tenkte å dele mine erfaringer med andre som fyr disse.

    Først og fremst må jeg si at jeg var som en guttunge den dagen da rotorhodet kom i posten fra "over there". Etter en rask utpakking satt jeg med et skinnende rotorhode som så MEGET bra ut. Ikke ti ville hester kunne få meg fra å montere og teste vidunderet med en eneste gang; men manglende verktøy kan være sterkere enn mange hester

    Etter en rask handletur fikk jeg omsider fatt i de rette små umbraconøklene med tommemål. Flere hindere fulgte tett i tett; Esky flybar er noe tykkere enn Blade, og det var et svare strev å få gjort åpningen stor nok. Var ikke videre hissig på å dremle i et nytt $110 hode, så håndbor og nitid filing med flybar fikset biffen etter ca 3 timers jobb.

    Kulelageret i den ene bladholderen var ikke helt supert, så jeg tenkte at jeg fikk bytte det (nok en rask jobb tenkte jeg feilaktig). Skruene som holder bladegrips (og ale andre skruer forøvrig) er festet med noe herk av en loctite, som sitter som bare rakkern. Etter litt varme og andre små forsøk fikk jeg omsider den ene skruen løs, men det virker som om det har kommet noe av denne superloctiten mellom lager og spindle, for den satt like fordømt fast. Fortsatt ikke fått den løs, men det skyldes i hovedsak neste problem:
    Det er en skjevhet ett eller annet sted, for jeg har et kast i toppen av hodet på ca 2-3mm. Jeg har testet med 5 forskjellige akslinger, og de ser helt fine ut når jeg ruller de på glass. Disse akslingene har jeg filt ned der pin´en som holder fast hodet med standarddeler, slik at festeskruene som holder hodet fast skal få best mulig feste.

    Jeg har nettopp filmet problemet og sendt mail til HeliDirect, og venter på svar. Det som styrker min tro på nye deler er at jeg fører denne "saken" med en hyggelig amerikaner som jeg traff på runryder.com med samme problem.

    Har fått hovret litt, og heliet kjennes stabilt og fint ut, men kommer ikke over denne wobblingen, så gleden er noe begrenset.

    Mitt råd er derfor å vente til de blir kvitt disse barnesykdommene før dere legger masse penger i et slikt hode. Men er helt bombesikker på at det blir helt strålende dersom HD fikser noen erstatningsdeler for det som skaper wobble..

    Mvh
    JoE
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

  • #2
    Er som med Align de delene HD fører, vent til V2
    Ellers er jeg strålende fornøyd med Helidirect, og det meste jeg har kjøpt derifra holder høy kvalitet. God kundeservice er det også
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Helt enig med deg ang v2 deler ja, men jeg bare måtte ha denne her

      La det bare være klart at dette ikke en post for å sette HeliDirect i dårlig lys!
      Jeg har opplevd strålende service, de ringte meg til og med her i Norge for å avtale forsedelsesmåte Raske svar på suppport er også svært positivt!

      Regner med at jeg virkelig finner ut hvor god denne sjappa er når denne reklamasjonen er ferdigbehandlet.
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Hei igjen..

        Har hatt noen mailer frem og tilbake med HD, og de jobber med å løse problemene med dette hodet. Jeg har klart inntrykk av at de tar feil og reklamasjoner på alvor og kan ikke annet enn å anbefale denne nettbutikken.
        Gode priser har de også
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Originally posted by sjaa
          Hei igjen..

          Har hatt noen mailer frem og tilbake med HD, og de jobber med å løse problemene med dette hodet. Jeg har klart inntrykk av at de tar feil og reklamasjoner på alvor og kan ikke annet enn å anbefale denne nettbutikken.
          Gode priser har de også
          kune du tat eit bilde av helie med upgrade hode?
          Last edited by walkera 36#; 23-09-06, 16:48.

          Comment


          • #6
            404 Not Found

            Der har du ett bilde av hodet.
            Og det holder med ett ?'tegn
            Morten Smøraas

            Comment


            • #7
              eg mener på helie!

              Comment


              • #8
                Er et par kompiser som tar en del bilder når vi flyr, så jeg skal se om jeg får fatt i ett en av dagene..
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  fåt tak i eit?

                  Comment

                  Working...
                  X