Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Batteriet er ikke fulladet.. fordi at laderen slår ut for tidlig... vet ikke hva som er årsaken.. men voltmeteret viser :
Rød = 5.20
Blå = 0.81
Sorte = 0.00
Da har du kommet i skade for å lade batteriet alt for langt ut. Den ene cellen er så utladet at den kanskje ikke er til å redde. Den andre cellen har urovekkende høy spenning. Kan du ha glemt å koble fra batteriet en gang? Eller fortsatt å kjøre selv når helikopteret har liten kraft?
Laderen er laget slik at den ikke skal lade opp LiPo-batterier med så lav spenning. Et nytt batteri vil nok løse problemet ditt. Jeg vil også anbefale å lade med en balanserer. Et forslag er E-Sky EC103A Li-Poly Balancing Charger (EK2-0851). Den er billig.
Det brukte batteriet er å regne som spesialavfall og innleveres på dertil egnet sted.
Leste en plass nylig at den magiske grensen for skikkelig moro med lipo ligger når cellene når 6 volt så om målingene og den uttalelsen stemmer så har du vært svært nærme en ubehagelig opplevelse.
Det er i allefall ingen god ide å forsøke å bruke det og jeg tviler på at en balanserer/lader med balanserer kan fikse det der heller.
Ellers er den nevnte laderen helt ok til 0.8-1 A batterier.
Husker ikke hva det heter men det er ofte brunt og brukes til båtbygging.
Får det sikkert en del steder de selger glassfiber og/eller polyester i litt kvanta.
Hadde ikke noe på obs bygg... skal støpe av ett deksel.. som jeg ikke får malt.. fordi malingen ikke sitter så godt på plastikk.. men kan jeg ikke bruke orginal dekselet da, som form? vis jeg knur det inn i fett/olje eller noe slikt?
Jeg er ikke 100% sikker, det kan virke, kommer an på plasten, men jeg har blandet polyester i avklipte plastflasker for småreparasjoner og plutselig fått hstverk med å bli ferdig for å si det slik
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment