Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest av Vertigo 75% størrelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest av Vertigo 75% størrelse

    Byggemåte og struktur er som hos storebror, resten av det kan dere lese her: (MFN) ModellflyNytt.no

    Oppsett 75%:
    Dymond 4,4 grams servoer fra www.rs-hobbyimport.no
    Microtex 20/5/16 på 18 gram sponset av RS-Hobbyimport
    Castle Creation 10 Micro, 6 gram bestilt fra All e RC | Your Hyperion Headquarters and No. 1 Electric RC Source
    Penta 5 kanals mottaker, 4,4 gram fra www.hab.se
    Propelladapter med propsaver fra www.aircraft-world.com
    7x3,5 GWS Slowflyer propell.

    Totalt sett så veier modellen 160 gram inkl en 3 cellers Kokam 700mah pakke. Vingebelastningen ligger på under 11g/dm2. DVS ennå bedre enn storebror Vertigo.

    Testtur 1 +2
    Første tur var bare en liten svingom ute på lekeplassen en sen eftermiddag. Alt virket greit, men helt klart noe mer ustabil enn den store versjonen. Det endte opp med litt mye nærgående nysgjerrige folk rundt så jeg måtte avslutte.

    Andre tur har vært idag på dagtid, det skper ro og behag. Modellen flyr nydelig og den er mer stabil enn jeg først antok. Bedre balanserorskontroll enn den store og sideroret er sinnsykt effektivt. Kombinasjoinen MicroTex og Castle-kontrolleren fungerer utmerket.
    Motoren har fått delvis dårlig kritikk på diverse elektroforum, men den skuffer absolutt ikke meg. Den hovrer på ca 3 A og den skyter ut av hover ved fullt pådrag. Lydløs og god outrunner. Etter en flytid på 17 effektive minutter med mye pådrag for å teste for varmegang var det ikke antydning til varme i motoren. Batteriet kan man kjenne er varmt, men ikke noe problematisk.

    Det ble mye hover i lav høyde og den endte 2-3 ganger med en liten flikk i bakken. Dog var modellen veldig lavt og ingen skade skjedd.

    Jeg tror dette blir min nye favritt modell
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Flott at det var vellykket!
    Jeg har også hørt noe "ikke-positivt" om MicroTex-motoren, men uten å ha flydd med den syntes jeg den virker som god kvalitet. Min skal inn i Edge540 fra Ultramicro, og jeg gleeeeder meg
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hvilken totalvekt forventer du at den havner på?

      Min 75% ender på 140 gram med 3S340HD pakker og enda har jeg da 8-9 minutter flytid og det går jo bra med 2-3 pakker.

      Er du kommet langt på Edge`n ?
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Er bare knapt halvveis på Edge`n... har for mange prosjekter
        Vet ikke hva totalvekta blir, men jeg tusjer min for å spare vekt, og det blir 2 Dymondservoer og en HS-55 i den. Sikkert over 160 gram...
        Skal fly Pinto med geara AXI ombord i morra! (Gruer litt, blir nok rask!)
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Enda en fin dag med Vertigoen, litt mye vind ble det faktisk etter solgangsbris, men flott etter det. Fløy først 2 3S700 pakker med både GWS 7x3,5 og APC 7x4 SF. Fungerer utmerket og trekker MER enn nok. Derfor satt jeg inn en 2S340HD Kokam pakke og byttet til en APC 8x3,8 SF. Fortsatt er det mer enn nok effekt, men den ble lettere og ennå mer behagelig å fly. Desverre glemte jeg å programmere om CC kontrolleren på cutoff så den sto fortsatt på 9V så kontrolleren kuttet for tidlig så det ble bare 3-4 minutter flygning. Jeg trenger nok noen flere 2S pakker, både 340 og 700 er jeg redd for.

          Gleder meg til fortsettelsen!

          Her er en link til dagens lek; (MFN) ModellflyNytt.no
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Her er litt kortredigert 75% Vertigo moro

            http://www.albatrossairshows.com/vertigo.wmv


            Det kommer flere videoer etterhvert når vi får filmet litt igjen
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            Working...
            X