Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Hawk nybegynner el- fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Hawk nybegynner el- fly

    Kjøpte dette hos Norwegian Modellers.

    Etter reklamen et greit starterfly.

    Problemet mitt er desverre at det subber nedi gresset på flystripa og bremser slik at det er umulig å ta av.

    Forsøk på å kaste igang flyet får det heller ikke i lufta.

    Er dette flyet kun beregnet på startstriper med hardt underlag?

    mvh
    T-Hawk el. park fly m/4k 27Mhz sender.
    Clearview simulator m/kontroller.
    Spitfire MK IX 1:7 byggeprosjekt

  • #2
    har aldri tatt av fra bakken selv med det flyet.. alltid bare satt gassen på litt over halv og kastet det avgårde.. det tåler juling som fy.. liming og tape er det som gjelder..har selv oppgradert mitt til børsteløs motor og annen fartsregulator med lipo batterier..da klatrer det loddrett opp.. anbefaler deg å tape fast 3mm carbonstang oppe på vingen..da kolapser ikke vingene i loopen.. har også satt på andre vinger fra et fly jeg ikke fikk opp i lufta.. så jeg fikk balanseror på det.. ble mye mere stabilt i lufta.. tar roll og looper som bare det
    Attached Files
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      hei , takk for svar. Morsomt å se hva kreativitet og oppfinnsomhet kan gjøre.

      Jeg tenker det bør fungere med eksisterende motor før jeg prøver noe annet.

      Fikk hjelp med å kaste flyet med fullt høyderor, men det gikk i nedadgående bane rett i kornåkern. Det var omtrent vindstille.

      Jeg har vurdert å lage en take-off bane av 3stk 5m planke(r) hvor jeg freser 2 langsgående spor med bredde som avstand mellom hjulene slik at gresset ikke bremser.

      Hvordan kommer du inn i kroppen ved skifte av motor?

      Blir været lagom, prøver jeg vel å hive flyet en gang til idag, uten hjul.

      Hvilke baneform/vinkel hiver man flyet?


      mvh


      Originally posted by GTI20 View Post
      har aldri tatt av fra bakken selv med det flyet.. alltid bare satt gassen på litt over halv og kastet det avgårde.. det tåler juling som fy.. liming og tape er det som gjelder..har selv oppgradert mitt til børsteløs motor og annen fartsregulator med lipo batterier..da klatrer det loddrett opp.. anbefaler deg å tape fast 3mm carbonstang oppe på vingen..da kolapser ikke vingene i loopen.. har også satt på andre vinger fra et fly jeg ikke fikk opp i lufta.. så jeg fikk balanseror på det.. ble mye mere stabilt i lufta.. tar roll og looper som bare det
      Last edited by mkspitfire; 21-08-09, 08:36.
      T-Hawk el. park fly m/4k 27Mhz sender.
      Clearview simulator m/kontroller.
      Spitfire MK IX 1:7 byggeprosjekt

      Comment


      • #4
        Originally posted by mkspitfire View Post
        hei , takk for svar. Morsomt å se hva kreativitet og oppfinnsomhet kan gjøre.

        Jeg tenker det bør fungere med eksisterende motor før jeg prøver noe annet.

        Fikk hjelp med å kaste flyet med fullt høyderor, men det gikk i nedadgående bane rett i kornåkern. Det var omtrent vindstille.

        Jeg har vurdert å lage en take-off bane av 3stk 5m planke(r) hvor jeg freser 2 langsgående spor med bredde som avstand mellom hjulene slik at gresset ikke bremser.

        Hvordan kommer du inn i kroppen ved skifte av motor?

        Blir været lagom, prøver jeg vel å hive flyet en gang til idag, uten hjul.

        Hvilke baneform/vinkel hiver man flyet?


        mvh
        Har ikke noen erfaring meg denne modellen men om du kaster flyet med fult høyderor og modellen er undermotorisert vil jo dette bremse opp. Jeg ville prøvd å kaste modellen rett frem på full spiker og når den har fått opp litt fart/begynner å nå ned, trekk forsiktig i høyderoret.
        Stian Håvak (82)
        Fly low or crash trying!

        MFN @ Facebook - Like!

        Comment


        • #5
          Originally posted by mkspitfire View Post

          Hvordan kommer du inn i kroppen ved skifte av motor?

          Blir været lagom, prøver jeg vel å hive flyet en gang til idag, uten hjul.

          Hvilke baneform/vinkel hiver man flyet?


          mvh
          hiver det i motvind.. men bruk masse gass. og høyderor opp..få gjerne noen til å hive for deg første gangen.. da du lettere kan kontrollere flyet med begge hendene på stikkene.. og for å bytte motor det er jo et stort hull ned i kroppen der vingen er festet.. motoren er jo festet i bakkant med to skruer utvendig.... lykke til idag..
          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
          carl goldberg ultimate
          DJI S900
          piper pawnie el kjærre


          Futaba 14SG
          diverse epp tjafs
          Per-Egil Furuseth

          Comment


          • #6
            takker. Nå ser jeg at vingeplanet ikke er parallelt i plan me høyderoret.

            De to skruer som høyderoret er festet med er godt skrudd til.

            Kanskje derfor flyet skjenet mot bakken?

            mvh

            Originally posted by GTI20 View Post
            hiver det i motvind.. men bruk masse gass. og høyderor opp..få gjerne noen til å hive for deg første gangen.. da du lettere kan kontrollere flyet med begge hendene på stikkene.. og for å bytte motor det er jo et stort hull ned i kroppen der vingen er festet.. motoren er jo festet i bakkant med to skruer utvendig.... lykke til idag..
            T-Hawk el. park fly m/4k 27Mhz sender.
            Clearview simulator m/kontroller.
            Spitfire MK IX 1:7 byggeprosjekt

            Comment


            • #7
              Originally posted by mkspitfire View Post
              takker. Nå ser jeg at vingeplanet ikke er parallelt i plan me høyderoret.

              De to skruer som høyderoret er festet med er godt skrudd til.

              Kanskje derfor flyet skjenet mot bakken?

              mvh
              Det er sannsynlig, ja. Kast flyet slik Spewster skriver, IKKE start med høyderor. Bygg opp fart rett framover før du bruker høyderor.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Ja,ja. I ettermiddag eksploderte batteripakken "#€"#€"#€€%

                Lurte litt på hvorfor nabodama kikket idet jeg ankom bilen, men det fant jeg ganske fort ut av.

                Heldigvis stod den i en kakeboks i bilen og ingen personer tilstede.
                Kakeboksen var helt svart innvendig og fant grønne isolasjonsbiter i taket.
                Cellene var kvitt alt som heter innpakning,sprengt i filler og strakt ut i noe som så ut som seriekopling.

                Fruen utnevnte seg ganske kjapt til teknisk sjef.

                Da håper jeg Modellers er raske med ekspedering av ny batteripakke og lader

                Ble bygging da istedet for ute i det fine flyværet.
                Last edited by mkspitfire; 21-08-09, 17:15.
                T-Hawk el. park fly m/4k 27Mhz sender.
                Clearview simulator m/kontroller.
                Spitfire MK IX 1:7 byggeprosjekt

                Comment

                Working...
                X