Announcement

Collapse
No announcement yet.

kyosho minium serie - mine erfaringer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kyosho minium serie - mine erfaringer

    en kompis og undertegnede kjøpte for et snaut år siden kyoshos cessna minium x2. Var litt spent når den skulle testes men ingen grunn til å være urolig. den fløy flott rett ut av boksen. måtte ikke engang trimmes. den er ikke veldig akrobatisk men flyr looper og noen sekunder på ryggen. den tåler utrolige mengder med juling og er velegnet for nybegynnere som vil "prøve litt" før de invisterer i dyrere utstyr. vi har krasjet i luften og flydd videre, krasjet i bakken, krasjet i lysstolpe og flydd videre. det som skades er propell og propellaksel. andre småting kan fikses med kontortape. har faktisk også limt propell med hell!

    jeg har også prøvd flybaby fra samme serie, den er også prima for nybeggyneren. den er litt mere følsom enn cessnaen men snill allikevel.

    Edge 540 har jeg også prøvd. nydelig fly den også men ikke egnet for ferskinger, den er for kilen.

    citabria vil jeg ikke anbefale. den er altfor motorsvak og klarer knapt klatre. den føles som om den skal stalle når som helst.

    piper cherokee. styr langt unna. den er så motorsvak at den knapt flyr. etter 5 minutter er det ikke mere ork igjen. prøvde å klage til importør men fikk beskjed om at jeg hadde feil forventninger. jeg forventet at den skulle fly men det var nok feil.....

    konklusjon: nybegynnere: cessna eller flybaby. viderekommende edge 540.

    det finnes også en cub og en 2 dekker disse har jeg ikke testet og vet ikke hvordan de er.

  • #2
    Originally posted by thor_no View Post
    en kompis og undertegnede kjøpte for et snaut år siden kyoshos cessna minium x2. Var litt spent når den skulle testes men ingen grunn til å være urolig. den fløy flott rett ut av boksen. måtte ikke engang trimmes. den er ikke veldig akrobatisk men flyr looper og noen sekunder på ryggen. den tåler utrolige mengder med juling og er velegnet for nybegynnere som vil "prøve litt" før de invisterer i dyrere utstyr. vi har krasjet i luften og flydd videre, krasjet i bakken, krasjet i lysstolpe og flydd videre. det som skades er propell og propellaksel. andre småting kan fikses med kontortape. har faktisk også limt propell med hell!

    jeg har også prøvd flybaby fra samme serie, den er også prima for nybeggyneren. den er litt mere følsom enn cessnaen men snill allikevel.

    Edge 540 har jeg også prøvd. nydelig fly den også men ikke egnet for ferskinger, den er for kilen.

    citabria vil jeg ikke anbefale. den er altfor motorsvak og klarer knapt klatre. den føles som om den skal stalle når som helst.

    piper cherokee. styr langt unna. den er så motorsvak at den knapt flyr. etter 5 minutter er det ikke mere ork igjen. prøvde å klage til importør men fikk beskjed om at jeg hadde feil forventninger. jeg forventet at den skulle fly men det var nok feil.....

    konklusjon: nybegynnere: cessna eller flybaby. viderekommende edge 540.

    det finnes også en cub og en 2 dekker disse har jeg ikke testet og vet ikke hvordan de er.
    I og med at du startet denne tråden kan jeg fortsette.

    Vi har en liten hall der vi flyr, og her er våres erfaringer.

    Cuben krever litt større hall. Rask for fy, og tåler lite i krasj.

    FlyBaby er veldig bra i små haller, da det går sakte. Videre tåler det mye juling. Minus er motoren er børstemotor og brenner opp etter endel turer.

    Edgen ser for meg ut som ultamate etter å ha fløyet flybaby. Kan flys sakte, men problemet er at det tåler lite.....

    Kyosho batteriene til over 100 kr, kan lett overgås av kina batterier til brøkdelen av prisen. Man får mere kraft i flyet og man flyr lenger. Er ikke alltid at pris og kvalitet teller.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #3
      Jeg har prøvd Minimum serien, flyene flyr helt greit men jeg liker ikke den jalla kontrollen som følger med.
      Så jeg kjøpte noen av Parkzone modellene som sukoi'en og ember 2 disse er DSM2 og da kunne jeg bruke min radio på de som er en JR dsx9.
      og jeg synes parkzone flyene flyr mye bedre enn Kyosho minimum.

      du har jo også den snap n fly de er også helt kanon gode. 3 fly for en 1000 lapp
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • #4
        flere erfaringer:
        christen eagle: flyr som en drøm. drar rett opp i loop fra horisontal flukt. godt med motor. det eneste å trekke noe på er sideroret som kunne ha hatt noe mere utslag.

        extra 330: denne er kun fløyet en tur og har ikke imponert så langt. tyngdepunktet er foreløpig helt feil. den er alt for tung i halen enda batteriet er trekt lenger frem. skal justere dette enda lenger frem og vil forhåpentlig gjøre det mere flybart. motoren virker også noe svak. depronen den er bygd av er veldig skjør og flyet tåler minimalt av krasj.

        oppdatering extra 330.
        har nå flydd den litt mer og jeg er fortsatt ikke imponert.den er fryktelig kilen å fly og gjør litt som den selv vil noe som gjør det at den er skjør til en ekstra stor ulempe. senderen spiser batterier bigtime selv om jeg ikke bruker den som lader. jeg har vel ca 4 turer med flyet og er i gang med sett nr 2 med batterier i senderen.......

        vil ikke anbefale denne modellen nei
        Last edited by thor_no; 29-03-10, 19:51. Reason: oppdatering......

        Comment


        • #5
          Hvor kjøpte du Ember2? Har Vapor, men kan tenke meg en som er hakket tyngre. Er det noen Norske butikker som har Ember 2, eller må jeg importere?
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment

          Working...
          X