Unconfigured Ad
Collapse
Test av OS sin nye 40cc firetakter med bensin
Collapse
X
-
Test av OS sin nye 40cc firetakter med bensin
Er veldig spent selv. NGH'n går fint så langt selv om den tidvis er totalt uten kompresjon fortsatt...Jeg kommer til å fly den videre og rapportere derfra også. Den står i min Phoenix Mustang og gjør en god jobb der selv om jeg tror den sliter med ventiler.
Om OS i kjent stil har klart å lage en sprek,stabil og slitesterk maskin så blir jeg glad____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
ser att himodel har fått en pro versjon av den ngh motoren. (selvfølgelig utsolgt) Den har 3 stempelringer for økt kompresjon. kanskje de har hatt noe problemer med liten kompresjon i den.
NGH 38CC 4-Stroke Petrol Engine Pro Version GF38-PRO | NGH
This is the new PRO version NGH 38cc 4-stroke gasoline engine, GF38-PRO.
- 3 piston rings (standard version have 2 rings), higher in compression and better sealed.
- Easier to start.
- Less vibration.Comment
-
Re: Test av OS sin nye 40cc firetakter med bensin
Har mailet TS, kunne tenkt meg å moddet for å se om kompen blir bedre...
Mvh
Alf____________________________
-
-
Sjekk lagerstatus og full info her!
Leveres med E-6040 potte
Tenningsmodulen kan benytte 4-6 cellers NiMh/NiCd eller 2 cellers LiPo/LiFe batteri.
Data OS GF40
Volum: 39,96ccm
HK/rpm:
Turtallsområde: 1800-9000
Vekt: 1200gr, Potte: 113gr, Tenningsmodul 95gr.
Propell : 18x6 (8800rpm) , 18x10(7950rpm), 18x12(7600rpm), 20x8W(6750rpm)
Bruk blyfri bensin med 2-4% oljeblanding (50:1-25:1). Bruk en kvalitets 2 takt olje slik som Klotz eller lignende typer. Se manual for mer informasjon.____________________________
-
Jeg har montert min GF 40 i en Great Planes Giant Big Stik ARF , som er et utmerket innkjøringsfly for motorer, da den da får god kjøling og er lett tilgjengelig. Motoren drar lett flyet som veier 6,75kg med anbefalt innkjøringspropell.
Når den er innkjørt, vil den nok lett kunne dra et tyngre fly.
Skal modifisere dysenålene slik at jeg kan bruke en "umbrako ball end" til justering, da det da er lettere å justere mens motoren går. Det er bare å sølvlodde eller sveise på hodet av en umbrakoskrue.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
-
Sol og sommer i Kragerø sin skjærgård for øyeblikket... Og ut halve august ihvertfall____________________________
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment