Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
ser at på sidene til page aviation at flyet koster 129$
omregnet etter dagens kurs er det: 884kr
og hvis man plusser på toll på et bli det 1105kr (25%)
og ser at surface mail koster 48&, og det bli 330 kroner
hvis ma legger dette sammen får man 1435 kr
er det det flyet kommer til å koste, eller kommer det enda mere uventede ting fra tollen?
har lite lyst å drite meg ut å plutselit få en regning på 1000 kr fra tollvesnet
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...
Berengningene deres stemmer veldig bra da jeg tok inn et slik fly i våres...Artikkel om flyet er klart og venter bare på å bli sluppet ut til alle dere Cub fantaster
Tro ikke dere vil bli skuffet over dette byggesettet, det settes raskt sammen og flyr veldig fint...iallefall utifra det lille jeg fikk flydd det
har nå tatt opp planen om å bygge meg en slik cub. lurer også litt på å gjøre klar for seilflyslep. tenker da på en hyperion Z4020-10 på 4S og 14x7 prop til sleping. MEN, har sett litt på bilder rund om kring og finner ikke noen måter jeg kan montere en sikker slepekobling i flyet. har tenkt litt på å la et rør stikke opp i bakkant av vingen. dette røret skal gå vinkelrett ned og man fører slepelinen ned i dette røret. så inne i flykroppen kommer en servo til og fører en bit pianotråd gjennom en løkke i slepelinen. vanskelig å forklare noen andre gode forslag?
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...
Nøyaktig samme opplegget har RS på sin 2-meters Cub. Det fungerer helt fint, men pass på at der ikke er noen skarpe kanter som slepelina kan ligge og gnage på!
Du har vel sett innom her: http://www.iggnorge.com/default.asp?...tent=20&mnu=11 Regner med du har det.
Evt en lang alu-bit, som bukkes 90 grader og skrues i kropps-spantet, det bores et hull i den leppa som er bukket og ligger bakover horisontalt og en release-servo har ei stang som kommer loddrett opp og går gjennom hullet i alu-leppa.
Har du handla Cub`en? Fra utlandet eller fra den norske forhandleren i så fall?
jeg kan vel svare for william, cuben er ikke handla inn enda, men under "økonomisk planlegging" hvis jeg kan si det slik. jeg tipper william kommer til å handle den i Norge. vi har selfølgelig sett på linken, men var ute etter noe som var enkelt å feste til flykroppen uten så mye modifikasjoner.
Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!
da blir det sikkert en slags metode med et rør ned i kroppen med løsemakanisme. men man kan jo også bruke samme metode som er brukt i magisteren.
Ken: har du AP super cub 80 på lager?
forresten, tror dere det blir krafit overkill med Hyperion Z4020-10 på 4S lipo og 14x7 prop?
ser også at det er noen som lager taue kopling midt på CG. dette bli da på toppen av vingen. hva er det beste? bak eller oppå vingen?
det var det jeg også trodde. merker lite til de 100 gram ekstra uansett.
får se litt når jeg får flyet i hus hvordan jeg skal gjøre det med slepekobling. håper bare at jeg klarer å gjøre det sterkt nok men ut i fra det lille jeg kan om sleping så vil jeg tro at det vil være mere stabilt å ha feste på CG.
på magsiteren merket jeg at den ville mye opp med et seilfly på slep. har du noe svar på hvorfor Joo?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment