Announcement

Collapse
No announcement yet.

T3D CAP - Mini "review"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3D CAP - Mini "review"

    Siden finnes ikke

    Anbefalt flyvekt er 150 gram, min havnet på 200 gram pga to hovedårsaker:

    Jeg limte inn vingen med epoxy i stedet for CA og limte også inn en vingebjelke i karbon med epoxy da vingen ble veldig myk ellers. kroppen er forsterket med karbon fra fabrikk.

    Byggingen er en lek, bare pass på at alle vinkler og slikt blir rett å fint.

    Jeg bruker følgende utstyr:

    Apogee 10C 830mah 2s lipo
    Hobbykong 10A Towerpro ESC
    Hobbykong 5gr servoer
    Hitec HFS05MS receiver (meget fornøyd)
    TP2406 TowPro 2406-32 Brushless Outrunner Motor (Hobbykong)
    10*4.7 SF propell

    dette gir i overkant av 300g thrust på 2s og 6.8A strømtrekk i følge Hobbykong) Reelt på grunnlag av flytid og strømforbruk vil jeg si i underkant av 300g thrust og 8A strømtrekk.

    Dette gjør at jeg må flyr mye på bånn gass og bruker altså opp 800mah på ca 6 min. litt kort flytid altså..

    Bortsett fra dette er jeg meget fornøyd. Flyet er utrolig lettflydd, selv med 3D utslag på ror) og kapabel til det meste (i alle fall alt jeg har lært meg til nå)
    har aldri flydd knifedge før, men prøvde det på andre turen med dette flyet og det var egentlig ganke lett, bortsett fra at ikke alt er rette vinkler og rette linjer på dette flyet (mine slurvefeil under bygging). Krasjet derfor flyet på tredje turen i det jeg skulle ut av en noe skjeiv KE Knakk på to steder, men en omgang epoxy og det var i luften igjen på et blunk, flyr like bra

    Har flydd i både i helt vindstille og med en liten bris i lufta, det oppfører seg helt fint og forutsigbart hele tiden. er ultralett å lande, bare slå av motor og seil inn der du ønsker. Kan landes på noen få kvadratmeter uten problemer.

    Alt i alt er jeg meget fornøyd med flyet og flyegenskapene, men hadde nok valgt en annen motor skulle jeg gjort det om igjen. Hvis en imidlertid klarer å holde vekta ned mot 150g vil motoren duge fint. med 200 gr auw blir det litt dårlig vertikal performance og liten flytid.
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    hmm, nja..
    Modellen flyr bra den, har en i klubben som driver å flyr den i en gymsal (vinter tid)
    Du kunne kansje gått om et hak i både motor og batt
    Motor kraft = gøy mer jo bedre
    M.V.H
    Kim-Andrè
    Kimvag@hotmail.com

    Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

    Comment

    Working...
    X