Unconfigured Ad

Collapse

Toll - igjen!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ben_E
    • May 2003
    • 621

Originally posted by Eureka
    Og det er dokumentforfalskning også på mottakers side.
    Hvis det fortolles etter en uriktig faktura er du pliktig til å melde fra til tollvesenet og få det korrigert.

Ref. tollovens §64

Kjell Aanvik
    Det er vel få som ringer politiet etter å ha kjørt i 90 i en 80 sone....

Ben_E
    Ben-Erik Ness
    Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
    http://www.jetsofbergen.no

Comment

• Eureka
      Forhandler
      • Aug 2002
      • 764

Originally posted by Ben_E
      Det er vel få som ringer politiet etter å ha kjørt i 90 i en 80 sone....

Ben_E
      Det er vel neppe sammenlignbart.
      Å kjøre 10 km for fort kvalifiserer til et forenklet forelegg.
      Dokumentfalsk i tollsammenhenger har en strafferamme på 6 måneder, og tollvesenet har vide fullmakter for å komme og ta deg. Langt større fullmakter enn f.eks politiet.

Uansett, det blir ikke lovlig selv om lovbruddet ikke oppdages.

Kjell Aa

Comment

• Viker
        • Sep 2007
        • 2

Jeg syns det er en sjanse spill med toll osv.

Før brukte jeg å bestille Yo-Yoe er fra USA og for over 15 pakker med marker verdi på langt over 200.- kr. bare en ble stoppet og måtte betalle toll på..

I det siste har jeg bestilt en del Helis. fra noen webshoper hovedsaklig i HongKong til nu har jeg fått 5-6 pakker med deler og alle kommer i løpet av 4-5 dager.. ingen stoppet i toll..

Jeg bestilte en RTF Heli og den va markert med pris på "53,0$" , men tullfokan klarte å lese d som "530$" da fikk jeg en telefon fra dem der de sa at æ hadde fått en gave på 530 usd og måtte betale 800kr. i toll. Jeg forklarte til hun at d er ikke mulig og at d må være noe feil og at prisen er MAX 80 usd.. Da dobbel sjekka de prisen og sa at de hadde gjørt feil og at d va bare 53 usd og æ måtte betale toll ca. 100 kr. forde om at d var en gave.. Når jeg spurte hvorfor måtte æ betale de sa at "Gaver" kan bare blir sendt av privat personer ikke firma og siden på sender sto d firma navn så måtte æ betale....

I dn siste uka har jeg bestilt til sammen 5 pakker fra 3 nett butikker.. Ingen av disse pakene er over 25 usd..
        på posten.no står det nu på 2 av pakene :
        AVVIK I PRODUKSJONEN
        Årsak: Antatt tollpliktig

Jeg håper at jeg slipper å betale noe...

Det jeg tror er at tollvesnet blir litt mistenksomt når de ser flere pakker som kommer samtidig fra utlandet til samme adresse....

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Merverdiavgift er det de ville ha ikke toll. Det er fortsatt ikke toll på rc ting da de anses for å være leker...

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Ja og du kjenner jo meg, jeg lar ikke sjansen til å si fra gå fra meg

Skulle nok vært lærer for da hadde jeg vel gått dritt lei av det

Comment

Working...