Når er det for kaldt til å fly? Kanskje det går an å finne en grense for å ha flydager om vinteren?
Unconfigured Ad
Collapse
For kaldt til å fly.
Collapse
X
-
Jeg (og flyene) greier fint minus 10 om det er vindstille og sol.
Ved overskyet og god vind, tåler jeg vesentlig mindre...
Håper på en knallhelg snart, da jeg har to stk. som er klare for å miste dyden sin ila et par uker...Comment
-
Fløy både fly og heli i minus 7 i helga. Heli går fint, men å stå å justere flymotor og få eksos/olje på fingrene samtidig som propellen kjøler det den er god for ble litt kaldtComment
-
Originally posted by sap_2000Håper på en knallhelg snart, da jeg har to stk. som er klare for å miste dyden sin ila et par uker...Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
-
-
I går var vi på isen igjen et gjeng fra Senja MFK og det var -18"c.
Det var svin kaldt og justere dyse i den temperaturen,men har man flydilla så går det meste..Svein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
Jet Legend F-15 (simjet 3000)
Retrojet 75 (Simjet 1910)
Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
Byron CorsairComment
-
#8 UnapprovedOriginally posted by stgI går var vi på isen igjen et gjeng fra Senja MFK og det var -18"c.
Det var svin kaldt og justere dyse i den temperaturen,men har man flydilla så går det meste..Comment
-
Originally posted by pepsimannenDette er fordelen med jet, vi har 500 grader celsius og varme oss på.Svein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
Jet Legend F-15 (simjet 3000)
Retrojet 75 (Simjet 1910)
Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
Byron CorsairComment
-
Originally posted by Supra25brrrrrrrr..Kan jeg sitte i bilen og fly eller..
Comment
-
Comment
-
Originally posted by sap_2000Synes det var helt perfekt sist helg. Bedre sted og forhold skal godt gjøres
Under er jomfru nr.1
[ATTACH]6953[/ATTACH]
Stemmer det?Svein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
Jet Legend F-15 (simjet 3000)
Retrojet 75 (Simjet 1910)
Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
Byron CorsairComment
-
Originally posted by stgFlott jomfru det der,men er du sikker på at den er jomfru,den ligner på den som var og forgrep seg på en stor staggerwing hos C.Horten?
Stemmer det?
Men hva som evt. har skjedd av overgrep i CH's dype, mørke og fuktige kjeller vet jeg ingenting om...Comment
-
[QUOTE=sap_2000]Synes det var helt perfekt sist helg. Bedre sted og forhold skal godt gjøres
Flott fly!
Skal flytte stripa på utsiden av holmen i løpet av uka, så ingen blir angrepet
av trær. Det har hendt, uten at jeg skal røpe hvem.( Ikke meg )
Vi har fått tak i pølsebu, så det skal bli en råd med både vått og tørt.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
-
Hei
Dersom viljen er stor nok kan man gjerne fly når det er kaldt.
Det vi skal huske på er hva radioprodusentene anbefaler av temp. range på
utstyret vi bruker.
På neglespretten til IGG i 06 var det ca -20, men fint vær. Da var det en som
opplevde merkelige radioforstyrelser. Til slutt hadde han ikke kontakt med
modellen i det hele tatt. Da hadde han heldigvis landet.
Det kan fort oppstå meget farlige situasjoner når man ikke lenger har
kontakt med abonenten.
RSRonny Sundbye
Young man, was that a landing or were you shot down?Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment