Unconfigured Ad

Collapse

For kaldt til å fly.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karl H.
    • Mar 2006
    • 1452

    #1

    For kaldt til å fly.

    Når er det for kaldt til å fly? Kanskje det går an å finne en grense for å ha flydager om vinteren?
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
  • pleym
    • Dec 2001
    • 909

    #2
    Så lenge man selv klarer å utstå kulden, og batteriene klarer å levere strøm til servoene så skjønner jeg ikke helt problemstillingen

    Comment

    • sap_2000
      • Sep 2003
      • 524

      #3
      Jeg (og flyene) greier fint minus 10 om det er vindstille og sol.
      Ved overskyet og god vind, tåler jeg vesentlig mindre...

      Håper på en knallhelg snart, da jeg har to stk. som er klare for å miste dyden sin ila et par uker...
      Mvh. Ståle
      http://www.jetsofnorway.no/

      Comment

      • tyor
        • Mar 2005
        • 9757

        #4
        Fløy både fly og heli i minus 7 i helga. Heli går fint, men å stå å justere flymotor og få eksos/olje på fingrene samtidig som propellen kjøler det den er god for ble litt kaldt
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        • Karl H.
          • Mar 2006
          • 1452

          #5
          Originally posted by sap_2000
          Håper på en knallhelg snart, da jeg har to stk. som er klare for å miste dyden sin ila et par uker...
          Stripa prepareres ved 10 blå! Noen andre synspunkter?
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment

          • Supra25
            • Sep 2003
            • 1825

            #6
            brrrrrrrr.. Kan jeg sitte i bilen og fly eller..
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment

            • stg
              • Dec 2005
              • 390

              #7
              I går var vi på isen igjen et gjeng fra Senja MFK og det var -18"c.
              Det var svin kaldt og justere dyse i den temperaturen,men har man flydilla så går det meste..
              Svein-Tore Gundersen

              Graupner MC32 Hott V2
              Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
              Sbach 342 DA 50
              3dhs Slick 89 Elektro
              Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
              Jet Legend F-15 (simjet 3000)
              Retrojet 75 (Simjet 1910)
              Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
              Byron Corsair

              Comment

              • pepsimannen

                #8 Unapproved
                Originally posted by stg
                I går var vi på isen igjen et gjeng fra Senja MFK og det var -18"c.
                Det var svin kaldt og justere dyse i den temperaturen,men har man flydilla så går det meste..
                Dette er fordelen med jet, vi har 500 grader celsius og varme oss på.

                Comment

                • stg
                  • Dec 2005
                  • 390

                  #9
                  Originally posted by pepsimannen
                  Dette er fordelen med jet, vi har 500 grader celsius og varme oss på.
                  Godt poeng det der, enda en god grunn til å få ferdigmontert min turbin i Pantheren.
                  Svein-Tore Gundersen

                  Graupner MC32 Hott V2
                  Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                  Sbach 342 DA 50
                  3dhs Slick 89 Elektro
                  Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                  Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                  Retrojet 75 (Simjet 1910)
                  Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                  Byron Corsair

                  Comment

                  • sap_2000
                    • Sep 2003
                    • 524

                    #10
                    Originally posted by Supra25
                    brrrrrrrr.. Kan jeg sitte i bilen og fly eller..
                    Ikke no problem. Det har blitt gjordt før...
                    Mvh. Ståle
                    http://www.jetsofnorway.no/

                    Comment

                    • sap_2000
                      • Sep 2003
                      • 524

                      #11
                      Originally posted by Karl H.
                      Stripa prepareres ved 10 blå! Noen andre synspunkter?
                      Synes det var helt perfekt sist helg. Bedre sted og forhold skal godt gjøres

                      Under er jomfru nr.1

                      Click image for larger version

Name:	IMG_1983.jpg
Views:	1
Size:	52.2 KB
ID:	550295
                      Mvh. Ståle
                      http://www.jetsofnorway.no/

                      Comment

                      • stg
                        • Dec 2005
                        • 390

                        #12
                        Originally posted by sap_2000
                        Synes det var helt perfekt sist helg. Bedre sted og forhold skal godt gjøres

                        Under er jomfru nr.1

                        [ATTACH]6953[/ATTACH]
                        Flott jomfru det der,men er du sikker på at den er jomfru,den ligner på den som var og forgrep seg på en stor staggerwing hos C.Horten?
                        Stemmer det?
                        Svein-Tore Gundersen

                        Graupner MC32 Hott V2
                        Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                        Sbach 342 DA 50
                        3dhs Slick 89 Elektro
                        Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                        Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                        Retrojet 75 (Simjet 1910)
                        Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                        Byron Corsair

                        Comment

                        • sap_2000
                          • Sep 2003
                          • 524

                          #13
                          Originally posted by stg
                          Flott jomfru det der,men er du sikker på at den er jomfru,den ligner på den som var og forgrep seg på en stor staggerwing hos C.Horten?
                          Stemmer det?
                          Den har ennå ikke gjordt det den er ment til å gjøre, så den er nok jomfru, ja.
                          Men hva som evt. har skjedd av overgrep i CH's dype, mørke og fuktige kjeller vet jeg ingenting om...
                          Mvh. Ståle
                          http://www.jetsofnorway.no/

                          Comment

                          • Karl H.
                            • Mar 2006
                            • 1452

                            #14
                            [QUOTE=sap_2000]Synes det var helt perfekt sist helg. Bedre sted og forhold skal godt gjøres

                            Flott fly!

                            Skal flytte stripa på utsiden av holmen i løpet av uka, så ingen blir angrepet
                            av trær. Det har hendt, uten at jeg skal røpe hvem.( Ikke meg )
                            Vi har fått tak i pølsebu, så det skal bli en råd med både vått og tørt.
                            Karl Hans Glommen.
                            Mjøsa Modellflyklubb

                            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                            Comment

                            • RS
                              • Dec 2004
                              • 312

                              #15
                              Hei
                              Dersom viljen er stor nok kan man gjerne fly når det er kaldt.
                              Det vi skal huske på er hva radioprodusentene anbefaler av temp. range på
                              utstyret vi bruker.
                              På neglespretten til IGG i 06 var det ca -20, men fint vær. Da var det en som
                              opplevde merkelige radioforstyrelser. Til slutt hadde han ikke kontakt med
                              modellen i det hele tatt. Da hadde han heldigvis landet.
                              Det kan fort oppstå meget farlige situasjoner når man ikke lenger har
                              kontakt med abonenten.

                              RS
                              Ronny Sundbye
                              Young man, was that a landing or were you shot down?

                              Comment

                              Working...