Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paypal advarsel...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Paypal advarsel...

    Fikk akkurat en svindel mail ang Paypal med en link jeg skal klikke på for at kontoen ikke skal stenges og bla bla bla...

    Peker man på linken så ser man at man ikke havner hos Paypal men hos noe som heter PPPortfolio.net....

    Så vær ekstra obs om dagen, det er tydeligvis en ny runde med svindlere der ute...

  • #2
    PayPal er helt sikkert interessert i å få mailen du har fått.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Jeg fikk en sånn jeg også. To ting:

      1. Klikk aldri på noen linker i e-poster selv om du tror de er ekte PayPal-linker.

      2. Send all luremail til spoof@paypal.com

      Comment


      • #4
        Paypal har fått all info jeg klarte å få ut av mailen. Jeg har dessverre en weleser her som gjør at jeg ikke klarer å få opp hele headingen men de har fått link til siden den pekte til.

        Trykker selvsagt aldri på slike linker og oppgir aldri data etter å ha fulgt slike linker.

        Så det er bare for at dere andre som bruker Paypal kan være litt ekstra observante om dagen, er tydeligvis tid for ny runde, har ikke fått slikt på ca et år tror jeg men det var litt snodig for den dukket opp bare noen minutter etter at jeg faktisk hadde brukt paypal kontoen til en ny lader. en TP1010 kopi som er å få for $ 134.95 offisielt men det går visst å prute ned mot $120 som jeg fant ut for sent.
        Det dreier seg visstnok om ladere som er identiske med TP1010en og med programvare for ni/pb batterier.

        Comment


        • #5
          Bare for moro skyld gikk jeg til siden ppportfolio.net men då ble jeg re-directad til denne: http://www.paypal-security-account.com/
          Ser ut som ekte paypal for meg.

          Er det jeg som ble lurt nå eller er det dere?

          Peter

          Edit; bruker ikke selv Paypal
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment


          • #6
            Originally posted by Propepperell
            Bare for moro skyld gikk jeg til siden ppportfolio.net men då ble jeg re-directad til denne: http://www.paypal-security-account.com/
            Ser ut som ekte paypal for meg.
            Herrlig!

            Der fikk jeg endelig testet fiskefilteret til IE7. Det lyser blodrødt! Keep off!

            NB: Oppgi aldri personlige opplysninger eller kontonummer på sider som ikke begynner med https://


            Torstein
            Last edited by Torstein; 23-01-07, 17:58.

            Comment


            • #7
              Jeg kontaktet som sagt Paypal security center som bekreftet at de ikke hadde sendt denne mailen og at de jobbet med å få stengt nevnte side.....

              Så du har latt deg lure...

              For ordens skyld gikk jeg inn på den siden du ble sendt videre til, den ser akkurat ut som Paypal sin vanlige innloggins side men min maskin ser forskjell på den og den virkelige så denne er falsk...
              Last edited by Tintin; 23-01-07, 17:58.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tintin
                Jeg kontaktet som sagt Paypal security center som bekreftet at de ikke hadde sendt denne mailen og at de jobbet med å få stengt nevnte side.....

                Så du har latt deg lure...

                For ordens skyld gikk jeg inn på den siden du ble sendt videre til, den ser akkurat ut som Paypal sin vanlige innloggins side men min maskin ser forskjell på den og den virkelige så denne er falsk...
                Ja der ser man.

                Peter
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Torstein
                  Herrlig!

                  Der fikk jeg endelig testet fiskefilteret til IE7. Det lyser blodrødt! Keep off!

                  NB: Oppgi aldri personlige opplysninger eller kontonummer på sider som ikke begynner med https://


                  Torstein
                  Takk for tipset, innstallerte IE7 selv og jammen den varnet meg skikkelig!

                  Peter
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

                  Comment


                  • #10
                    Firefox sier også fra at denne sida har han ikke mye tiltro til.

                    Click image for larger version

Name:	go_ff.png
Views:	1
Size:	17.2 KB
ID:	550317

                    Dene advarselen har jeg faktisk aldri sett før, så ble ganske bra overrasket selv. Bra tips fra Torstein:
                    Originally posted by Torstein
                    NB: Oppgi aldri personlige opplysninger eller kontonummer på sider som ikke begynner med https://
                    Denne støtter jeg helt ut.

                    Sida så jo veldig bra og autentisk ut, så dette viser bare at man aldri kan være forsiktig nok. Det er alltid noen som er ute etter de hardt opptjente penga våre, som vi skal bruke på fornuftige ting. ;P
                    Lars Erik Haug
                    Øvregate 17
                    N-2635 Tretten
                    lehaug@gmail.com
                    tlf: 97972797

                    H9 2m EDGE 540 med MVVS 26ccm
                    Seagull Cessna Trainer
                    Unnamed Slope Glider

                    "Det som ikke kan fikses med litt gaffa, det kan fikses med litt mere gaffa!"

                    Comment

                    Working...
                    X