Unconfigured Ad

Collapse

borrelås

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jop002
    • Dec 2006
    • 188

borrelås

hvor får man kjøpt borrelås til å feste batteriet med?
    Mvh Jan Ulrik Opheim
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Originally posted by jop002
    Jernia, Biltema, osv. osv.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• GeirT
      • Jul 2006
      • 65

Jeg har brukt borrelåsen fra Biltema (25mm) til shock flyere. Borrelåsen er selvklebende, og har fungert bra. Teipen sitter godt på batteriene, men jeg har brukt litt UHU Por for å få godt feste på depron.

Comment

• Hans Petter
        • Jul 2006
        • 242

Jeg pleier å benytte den typen som alle sportsforretninger selger til å surre sammen ski. Den er tynn og sterk og fungerer utmerket. Den har selvfølgelig ikke dobbeltsidig tape men det limet er uansett for svakt.
        Hans Petter Ytterbø
        Trondheim

RCRCM; Strega F3F
        RCRCM; E-Typhoon
        RCRCM; Predator V1 F3F
        Wildflug; MDM Fox
        CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
        Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
        ESM; Seafury m/ MVVS 40
        ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
        ESM Seafury m/ OS FT-300
        + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

Comment

• Gisle
          • Dec 2005
          • 575

Originally posted by Hans Petter
          Jeg pleier å benytte den typen som alle sportsforretninger selger til å surre sammen ski. Den er tynn og sterk og fungerer utmerket. Den har selvfølgelig ikke dobbeltsidig tape men det limet er uansett for svakt.
          TAKK FOR DEN

Der ga du meg jammen et godt tips. Tror ingen av de borrelåsene jeg har kjøpt hos Chlas, Biltema m.m. sitter så godt som de. Men det har jeg jammen ikke tenkt på. I morges skulle jeg bruke et par slik røde "swix" låser for å feste til ene guttungen og de sleit jeg litt med å løsne.

Godt tips ! Takk
          Gisle Ranum
          Trondheim
          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• pleym
            • Dec 2001
            • 909

Borrelåsen bør gi seg før depronen da

Jeg kjøpte noen ruller på Clas, av den typen som er til å sy fast til tekstiler. Disse limer jeg med f.eks tynn CA, og det funker kjempebra. Disse funker også bra til å lage stropper med på større fly.

De selvklebende til Biltema funker også på glatte flater, men det hjelper godt hvis man renser med rødsprit først.

Comment

• spitmk16
              • Oct 2005
              • 1367

Originally posted by jop002
              Og du kan prøve en butikk som selger tekstiler, broderier, metervare, garn etc
              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• sjaa
                • Feb 2006
                • 601

Biltema sin fungerer utmerket for meg.

Det hender at jeg legge på en liten limklatt for ekstra feste på depron, men som regel henger det godt nok.
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

Comment

• jop002
                  • Dec 2006
                  • 188

da er vel det ikke annet å si enn løp og kjøp!
                  Mvh Jan Ulrik Opheim

Comment

• Mathias-hydro
                    • Mar 2007
                    • 180

Idet` hjørne i MOelv :P

Lama V3
                    Hydrofoam
                    Hjemmelagd deltavinge

The fuel mix you have to use is always the most expensive

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Trikset med Biltema sin er å også ha en rull av den dobbeltsidige tapen med skum. På batteriene sitter den hårete og myke delen av borrelåsen godt men den med plastkrokene er mye stivere og sitter dårligere på flater som ikke er helt glatte. Om man limer en lengde dobbeltsidig skum på først så sitter det så meget bedre. Det bruker jeg alltid når jeg skal feste borrelås i modellen og det har enda ikke sluppet.

Comment

• Soarer
                        • Mar 2005
                        • 1856

Originally posted by phammers
                        Verdens beste borrelås, IMHO, er 3M Scotchmate SJ 352 D. Den kommer i kartong 5 meter x 25 mm.
                        Mvh Pål
                        Enig! Så sterk at jeg ikke hadde nølt på å bruke den til servofeste på ei dingle eller et annet småfly.
                        Den har bare en side med stive tagger, men er finurlig laget slik at de passer inn i hverandre likevel.
                        Bruker du denne på depron, så ødelegger du flyet, garantert...
                        Ikke bruk for mye ellers heller.

Den må trykkes bestemt på plass, og liksom detter inn når det er i lås. Bankers!
                        Mvh
                        Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Thinnthinn
                          • Sep 2002
                          • 1172

Nå har jeg egentlig lagt inn veto mot å gå inn der, men IKEA har faktisk noen supre borrelåser med både "hann" og "hunn" på samme.. Til "bunting" (Fungerer sikkert på samme måte som de til ski, men mangler SWIX-logo, og koster under en tiendel.
                          Tror de kommer i pakke på 10 eller noe, og koster i alle fall ikke mere enn det kona kommer ut med!! (Mener det var 20kr eller noe jeg).
                          Det hender de er utsolgt, så det kan hende det er flere enn meg som har funnet ut hvor geniale disse er..
                          Jeg limer inn disse med tynn CA, og så er det bare å bunte i vei.
                          Audun Thinn
                          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Biggles
                            • Mar 2006
                            • 238

Lage selv?

Alternativt kan man lage borrelåsen selv, man leter opp noen krøllete myke hår og finner noen stive - sorterer disse i to hauger. Limer på hver sin stoffbit med tynn ca. Vips så har man en organisk og miljøvennlig borrelås.

Det meste av det man trenger her finner man på egen kropp, kanskje få litt hjelp om man må hente på ryggen?

Comment

• Krazy-K
                              • Jul 2006
                              • 339

De selger borrelås med lim pr meter i sort og hvit hos Jysk, og de koster bortimot ingenting...

Har selv brukt disse til å lime batteri og mottaker på depron, og det sitter veldig bra. Ved krasj sitter mottakeren fremdeles på, mens batteriet løsner før hele flyet knekker
                              Kenneth Davidsen

Comment

Working...