Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ski til fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ski til fly

    Finnes det noen andre typer ski enn Du-bro sine? http://www.shopatron.com/index/101.0.5161.5192.0.0.0

    For en del år tilbake så hadde Du-bro aluminiumsski og med de fulgte det en litt "sikrere" festeanordning som forhindret at skiene snurret rundt. Går jo selvøfølgelig å binde opp med wire og strikk eller noe. Jeg får ihvertfall ikke konseptet de har nå til å sitte skikkelig. Kunne vært greit med størrelser utover extra small (park flyer) og large.
    Marius

  • #2
    norwehian modellers har jay dee aluminiums ski. de har en fjær som holder de i posisjon
    404 - File or directory not found.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Kanskje de er verdt å prøve!

      Rart at det skal være så vanskelig å finne forskjellige ski når det finnes hjul i abosolutt alle varianter.
      Marius

      Comment


      • #4
        ta en kikk på sida til elefun di har forskjellige størrelser
        mvh jan sigurd røyseland

        Comment


        • #5
          Originally posted by jansr
          ta en kikk på sida til elefun di har forskjellige størrelser
          Ser bare Du-bro ski jeg? Park flyer (extra small) og opp til .60 size (large). Resten er vel bare vannski.
          Marius

          Comment


          • #6
            Ta en titt påJay dee skiene.
            De er meget solide, og sitter godt fast i understellet.
            http://www.rchobby.no/catalog/index....056bfc2a3dfe25
            Hans Idar Haldorsen
            Alta

            Sceadu Evo 50
            T-Rex 450 SE
            E-starter
            U Can Do 3D Elektro
            Great Planes Revolver 50

            Comment


            • #7
              HK selger noen ski som må prøves (.25 til .60 size), prisen er grei - har et par av dem i bestilling og flere ord kommer når de er i hus.

              (vet at dette er en gammel tråd, men ser ingen grunn til å starte en ny når denne har riktig tittel)

              Comment


              • #8
                Samme festeopplegg som Du-bro?

                Originally posted by Quadrocopter View Post
                HK selger noen ski som må prøves (.25 til .60 size), prisen er grei - har et par av dem i bestilling og flere ord kommer når de er i hus.

                (vet at dette er en gammel tråd, men ser ingen grunn til å starte en ny når denne har riktig tittel)
                Ser ut som identisk fjær og låseskrue osv. som Du-bro bruker på skiene jeg kjøpte hos TowerHobbies: http://pics.towerhobbies.com/imagel/d/ldubq6825.jpg

                Det anbefales å file en liten flate der låseskruen skrus- og låses mot akslingen (for å hindre at stasen roterer ut av stilling eller i verste fall detter av)

                mvh
                Nixxon

                Comment


                • #9
                  Tok årets siste flytur idag, -12 og dårlig lys her oppe i nord...Har selv disse jaydee skiene som har fungert veldig bra. Filte også litt for å få godt anlegg til sett skruen og de har holdt seg på plass. Men min erfaring er at ski ikke tåler rare snøen før man setter seg fast og nesa kan tippe over. Mest plagsomt i lav hastighet feks før takeoff og etter landing.
                  Ser det selges ski hos Rcpartner, dyre og temmelig lange. Noen som har testet de?
                  http://www.rcpartner.no/?da=2045&si=880

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nixxon View Post
                    Ser ut som identisk fjær og låseskrue osv. som Du-bro bruker på skiene jeg kjøpte hos TowerHobbies: http://pics.towerhobbies.com/imagel/d/ldubq6825.jpg

                    Det anbefales å file en liten flate der låseskruen skrus- og låses mot akslingen (for å hindre at stasen roterer ut av stilling eller i verste fall detter av)

                    mvh
                    Nixxon
                    Jepp - både størrelse og feste er veldig likt Du-bro, har noen av dem selv så det blir moro og samelikne.
                    Grunnen jeg tok dem fra HK er at de er en del billigere (enda billigere når du er Platina kunde) enn Du-bro sine og jeg er heller ikke helt fornøyd med holdbarheten til Du-bro, bortsett fra dette så hadde jeg handlet Du-bro her i Norge hos f.eks Smallsize

                    Comment


                    • #11
                      På min 40 modell så satt jeg på 60 str alu ski , de holdt seg godt oppe på snøen sank ikke så lett igjennom nysnøen...
                      Husk å smør med rød klister hvis du lander på is ellers stopper det aldri...
                      Øyvind

                      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Jepp - både størrelse og feste er veldig likt Du-bro, har noen av dem selv så det blir moro og samelikne.
                        Grunnen jeg tok dem fra HK er at de er en del billigere (enda billigere når du er Platina kunde) enn Du-bro sine og jeg er heller ikke helt fornøyd med holdbarheten til Du-bro, bortsett fra dette så hadde jeg handlet Du-bro her i Norge hos f.eks Smallsize
                        Skal sjekke Smallsize o.l. før jeg shopper neste gang. Mener likevel det var uforholdsmessig kostbart å kjøpe disse skiene i Norge den gang jeg bestilte skiene fra USA. Jeg antar du kjøpte flere varer fra HK da du bestilte skiene. Hvis ikke hadde det vel neppe blitt regningssvarende pga høy porto? Til sammenlikning er leveringsbetingelsene til dealextreme.com temmelig gode mht. pris På den annen side har Dealextreme dessverre fortsatt litt for få RC-relaterte produkter.

                        mvh
                        Nixxon

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=nixxon;229440] ....... Jeg antar du kjøpte flere varer fra HK da du bestilte skiene. Hvis ikke hadde det vel neppe blitt regningssvarende pga høy porto? ......./QUOTE]

                          Får de i postkassa for 92.- kroner pr. stk. i Norge koster Du-bro'en 165.- hjem i postkassa.
                          Kjøper du et par så blir differansen litt mindre men stadig lønner det seg for meg å handle fra HK - nå får vi håpe kvaliteten på HK skiene forsvare 100 lappen/stk
                          Last edited by Quadrocopter; 31-12-09, 17:55.

                          Comment


                          • #14
                            Bestillte Dubro 60 og Park size ski fra Hobbyzone, det gikk akkurat under tollgrensen, og frakten var lav, men hadde vel bestillt de fra HC isteden hadde de kommet før jeg bestillte fra HZ, de ser litt mer solide ut.

                            Comment


                            • #15
                              Det ser ut som om de nå har senket prisen til $7.99 men produktsiden er nede for telling så vi får vente å se hva det står nor den kommer opp igjen.

                              Comment

                              Working...
                              X