Announcement

Collapse
No announcement yet.

Red Arrow/formasjons flyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Red Arrow/formasjons flyging

    Satt og "rotet" rund på Ebay og kom over denne.En hawk al'a Red arrow.Epp Ducted fan med 95cm vingespenn.la inn eit bud og vant
    (var ikke med vilje Jaja nok om det.Er det foresten noen som har kjenskap til dette flyet?
    Og så til det som var grunnen til dette inlegget.Kom til å tenke på formasjonsflyging med dette flyet.Ser for meg f.eks 4 "gutter" i formasjon med slike fly,noen som har prøvd formasjonsflyging med Rc fly?
    Tror eg skal klare å lokke med meg noen til å prøve dette.Hadde vert skikkelig tøft da.
    Attached Files
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

  • #2
    vi prøvde litt i askim for endel år tilbake, men det var vanskelig. Det må nok trenes iherdig. Men sånne ting er artige og finne på
    arvid

    Comment


    • #3
      Eg er såpass realist att eg ser att dette kan bli vanskelig å få til så lenge man står på bakken og skal beregne avstander i 4 retninger o.s.v Hva hver enkelt pilot skal gjøre går jo greit å øve inn,og en pilot har komandoen og gir korte beskjeder når ting skal skje (roll, loop, etc)
      ser også for meg forvirrelsen i starten med 4-5 like fly i lufta, Hvilket er mitt!!!?
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • #4
        Har 4 stk i trondheim modellflyklubb som har trenet mye på formasjon og fløy oppvisning på warbird weekend sist gang. Tror nok det ligger mange timer trening bak, men helt sikkert veldig morsomt
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Ja det er det eg og tenker att det må vere utrolig morsomt å få til noe slikt.Eg er villig til å trene "mye" for å lykkes med det.Men det er å få andre med på utfordringen da Har en sønn som begynner å få litt snøring på flyging,han er vertfall med
          Hva slags fly er det gutta i Trondheim flyr da?og hvordan ser dette ut for publikum.Får man dette skikkelig til eller blir det så vanskelig att det blir bare sånn "greit nok"
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            De fløy hangar9 mustanger. alle sammen og det fungerte greit. Nå fløy vel ikke de så mye nøyaktige formasjoner. men de tok av på rekke fløy sammen og landet etterhverandre. Det var absolutt ett veldig morsomt innslag. Det er med på dvd´n som kan kjøpes her http://www.scalewarbird.org/

            Bare en liten rettelse de var vel 3 ikke 4
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Tilbakemelding?

              Hei Elektrodude!

              Har kikket en del på dette flyet før, og har veldig lyst på et eks.
              Derfor vil jeg svært gjerne at du kommer med en liten rapport om hvordan alt virker, hvordan det er å fly og sånn. Jeg vet av erfaring at limet på de øvrige sapac- flyene(www.sapac.com.cn) er uholdbar, undrer på om det samme gjelder dette.

              Mvh Jan Fredrik
              Jan Fredrik Bjordal
              www.JetsOfBergen.no

              This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

              Comment


              • #8
                Jeg er en av de som fløy under warbird weekend. Vi fløy jo mustanger så det ble jo bare å fly etter hverandre i i stigende høyde. Men jeg synes selv det så kult ut. Laveste var på en low pass under halvmeteren over bakken med neste mann halvmeter over det igjen cirka to meter bak og nestemann litt etter det. Vi lå i en liten bank så det var en heftig opplevelse for oss som stod bak stikkene. Vi prøvde også noen looper i formasjon og victory rolls men dette krever ufattelig mye trening. Som du sier, det er fire akser man skal tolke fra bakken og dette er ikke lett.

                Men det er jo en fin oppfinnelse som heter VR da... Sett noen filmer av dette på nett men bare individuell flygning. Ser frem til når det blir med fler for det dukker nok opp.

                Men jeg ser litt selv etter en EDF modell så du får si fra hvordan denne er.

                Lykke til
                Mvh.

                Ole Chr. Espedal
                __________________
                Scale Warbirds of Norway
                www.scalewarbird.org
                __________________
                Kyosho Piper Cub
                Hangar 9 P-51 Mustang
                Great Planes Super Decathlon
                Hirobo Shuttle Plus
                Top-Flite P-40E Gold Edition
                Kyosho Jet Illusion
                Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                Mini Mag (Trainer for min far)
                E-Flight AT-6 Harvard

                Comment


                • #9
                  Artig å få litt info fra en som har prøvd formasjonsflyging med rc.Og eg har vel bare fått bekreftet mine tanker rundt dette,vi får se hva det blir til.
                  Skal komme med en liten rapport når flyet er i hus og testet.
                  Det eg er mest spent på er hastigheten på denne.Har en liten følelse av att den ikke minner mye om en jet, med tanke på hastighet.Får vente i spenning og se
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment


                  • #10
                    Hei elektrodude!

                    Har myst litt på det samme flyet på ebay, men funnet ut at det ble
                    for dyrt i forhold til her hjemme.
                    Har du lyst til å si hvor mye du ga for det?

                    Comment


                    • #11
                      90 GBP + 30 GBP i frakt!! tror slutt summen blir ganske lik som om man handler i norge i dette tilfellet.Så det er dyrt ja.Var ikke meningen å vinne auksjonen,men pytt pytt
                      Alt som kan fjernstyres.
                      ---------------------------------------------
                      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                      Steinar Kvarme.

                      Comment


                      • #12
                        For dyrt?!

                        Ser at på Buy now- annonsene ebay.com ligger dette flyet på ca 1200,-
                        hjem i postkassen, men fra ca 1900 - 2500,- pluss frakt i div. nettbutikker i Norge. Synes det er en god del billigere jeg!
                        Last edited by JanFredrik; 05-03-07, 13:44.
                        Jan Fredrik Bjordal
                        www.JetsOfBergen.no

                        This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                        Comment


                        • #13
                          Kan se ut som du sparer noen kroner, det der burde bli 1800 med mva + gebyr

                          Flott skalamodell m/jetmotor av Red Arrows til kun 2.490,-

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tintin
                            Kan se ut som du sparer noen kroner, det der burde bli 1800 med mva + gebyr

                            Flott skalamodell m/jetmotor av Red Arrows til kun 2.490,-
                            Hvis du ber de skrive at verdien er 30 dollar, slipper du å betale toll. Det er aldri noe problem, de gjør som du sier.
                            Jan Fredrik Bjordal
                            www.JetsOfBergen.no

                            This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har enda ikke betalt en krone i toll på noen ting jeg har fått fra utlandet av RC ting selvom riktig verdi står på fakturaen som leveres Tollvesenet jeg. Slå den

                              Comment

                              Working...
                              X