Announcement

Collapse
No announcement yet.

krasj i posten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • krasj i posten

    var kjempeuheldig i posten for noen dager siden. Jeg hadde byttet et helikopter i et fly. Helien kom fram til mottakeren i kjempestand.
    Så kom heldigvis pakken min. Gledet meg for og se hvordan flyet mitt var.
    Åpnet pakken og flyet var knust.
    Flyet var pakket veldig godt inn men likevel skjedde det.
    Reiste til posten med en gang og der presterte de å si at transporten ikke var til og stole på????????????
    Måtte levere inn flyet på posten og skrive en skademelding om dette.
    Så nå venter jeg på svar om det blir erstatning på flyet.
    Får jeg ikke det så sitter jeg her med tap på heli og et ødelagt fly.
    GANSKE IRRITERENDE
    Ny uerfaren helipilot

  • #2
    Derfor sender jeg aldri noe som kan gå i stykker via posten, da leverer jeg heller selv eller bruker andre transportører!
    Utrolig kjipt når sånt skjer!
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ulven
      ... eller bruker andre transportører!
      Har du dokumentasjon på at Posten har en høyere skadefrekvens enn andre aktører?

      Comment


      • #4
        Var ikke emballasjen skadet?

        Om ikke emballasjen var skadet så ligger du litt dårlig an, da kan det jo like godt ha vært vrak før det ble sendt. Du hadde i så fall ikke vært første mann som ble lurt på den måten...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ulven
          Derfor sender jeg aldri noe som kan gå i stykker via posten, da leverer jeg heller selv eller bruker andre transportører!
          Utrolig kjipt når sånt skjer!
          Du sender altså ALDRI noe med Posten?
          For etter som jeg vet så kan jo ALT gå i stykker!

          Hva med postkort fra ferie? Tar du de med hjem selv og overleverer dem personlig?

          Sorry! Kunne ikke dy meg!
          €$p€n £

          Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....

          Comment


          • #6
            Originally posted by EspenL
            Hva med postkort fra ferie? Tar du de med hjem selv og overleverer dem personlig?
            Det er i hvertfall ofte raskeste måte...
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Hehe.. vel, jeg sender aldri noe slikt som modellfly eller lignende med post.
              Harde ting som ikke går lett i stykker har jeg da sendt..
              Har ingen statestikk, men har da sendt noen pakker opp igjennom tidene (ifm jobb bla.a). Så det går på erfaring..
              Postkort fra syden, dem tar jeg med å poster på gardermoen, da er dem ikke fremme 14 dager etter at vi har kommet hjem.. hehe.. neida, ikke så ille..

              Værre er det om embalasjen er like fin mens innholdet er knust, DA er det nok pakket knust inn ja.. så med fly og heli og slikt er det kanskje best å møtes på halvveien og se utstyret før en selger/kjøper/bytter..
              Med vennlig hilsen / Best Regards
              Freddy Ulvseth
              http://freddy.ulven.com/rc

              Comment


              • #8
                Jammen godt ikke alle tenker som deg, da kunne jo alle nettbutikker (og Posten) legge ned tvert.

                Comment


                • #9
                  Kræsj i posten

                  Vi sender ganske mange pakker med posten, det aller meste kommer fram til mottaker uten å bli ødelagt.

                  Det positive i denne saken er at posten er flink til å erstatte innholdet så lenge det er noenlunde forsvarlig pakket, men det negative er at det tar fryktelig lang tid til tider.

                  Stort sett sender vi ny vare til våre kunder så tar vi skaden med posten, kunden må selvfølgelig fylle ut skademelding.

                  Mvh
                  Harald Magne
                  Rcnet AS

                  Comment


                  • #10
                    Skade i posten

                    Hvis pakken var synlig skadet, så skulle du enten ha nektet å ta i mot den, eller åpnet den på postkontoret for kontroll.
                    Hvis den ikke var synlig skadet, så har du gjordt helt riktig. Hva de sier på postkontoret, har ingen betydning. All skade blir vurdert på Postens Godssenter, og det tar normalt ikke lang tid. Det eneste du må sørge for er å dokumentere/sannsynliggjøre skadens omfang. Dvs verdien på det som er skadet.
                    Hva som er forsvarlig innpakning er enkelt. Det er bare å holde seg til samme kvalitet, eller bedre, enn Postens egne forhåndsbetalte pakker. En slik kartong skal ikke flatklemmes eller skades på annen måte. I så fall er det Postens ansvar. Knuselige ting må selvsagt også støttes opp eller pakkes inn slik at de ikke ødelegges ved å "danse" rundt inne i esken under transport.
                    Hvis avsender har sendt deg en allerede ødelagt ting, så ligger han tynnt an. Det er straffbart, og kalles svindel. Det tar ikke Posten på med silkehansker .

                    olle

                    Comment


                    • #11
                      Nye meier til gyngestolen? Nei, to byggesett av EPP.
                      Attached Files
                      Fred Larssen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Torstein
                        Har du dokumentasjon på at Posten har en høyere skadefrekvens enn andre aktører?
                        Jobber du i posten eller?
                        Er vel ikke mange som trenger dokumentasjon på at Posten er udugelig her inne!
                        Tor Henrik Hernes

                        Comment


                        • #13
                          Men da syns jeg de som er misfornøyd skulle slutte å sutre og straks gå over til de andre transportørene som er bedre så blir det ro om saken

                          Jeg er fornøyd. Min siste sending ankom Gardermoen fredag ettermiddag og hadde jeg vært hjemme i dag så hadde jeg fått den levert mellom 11 og 13 hvilket er mindre enn 1 arbeidsdag etter ankomst og da har de også fortollet det for meg...de er jammen skikkelig udugelige...

                          Jeg jobber ikke i Posten men bruker dem mye og jeg trenger definitivt dokumentasjon for de fleste som sutrer, sutrer over at de ikke får mer enn de har betalt for...

                          Comment


                          • #14
                            Denne gangen handlet det ikke om effektivitet, men om hvorvidt man kan forvente at det man sender kommer helskinnet fram....
                            Fred Larssen

                            Comment


                            • #15
                              Ja da må man kjøpe fremføring som egner seg til det. Ser ingen lapper om man må være spesielt forsiktig

                              Comment

                              Working...
                              X