Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jenter som flyr modellfly??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Historisk seksjonsmøte

    På Modellflyseksjonens møte (seksjonsmøtet) på lørdag 17/3 hadde vi for første gang en kvinnelig representant. Hun representerte Kongsberg MFK, så der er de forgangsmenn (mener kvinner....).
    Ellers har vi som første seksjon i NLF valgt inn en ungdomsrepresentant i styret, 17 år gamle Jonas fra Bærum.
    Nå er også (endelig) NAK borte fra navnet, heretter heter det Norges Luftsportforbund (merk uten s'en i Luftsportforbund).
    Flere nyheter vil komme etter hvert på www.modellfly.info
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #17
      Prøver stadig å få min kone til å prøve seg, men så langt uten suksess. Har kjøpt ny radio og trainerkabel. I helgen prøvde min 15 år gamle datter seg, hun klarte det helt fint. Etter 3-4 min. trengte hun ikke hjelp mer, fløy runde på runde stadig litt nærmere bakken. Neste gang blir det litt åttetall og trening på landingsrunder. Brukte easy glider electric, helt fin til opplæring. Hun synes det var veldig gøy og vil ut å prøve så snart det er mulig igjen.
      Morten Erdal

      Comment


      • #18
        Originally posted by tema95
        På Modellflyseksjonens møte (seksjonsmøtet) på lørdag 17/3 hadde vi for første gang en kvinnelig representant. Hun representerte Kongsberg MFK, så der er de forgangsmenn (mener kvinner....).
        Ellers har vi som første seksjon i NLF valgt inn en ungdomsrepresentant i styret, 17 år gamle Jonas fra Bærum.
        Nå er også (endelig) NAK borte fra navnet, heretter heter det Norges Luftsportforbund (merk uten s'en i Luftsportforbund).
        Flere nyheter vil komme etter hvert på www.modellfly.info
        hvordan gikk det med Logo spørsmålet Terje??

        forsvant måke vingen?
        Rune Gjelsnes
        Vikersund
        92624841

        Comment


        • #19
          Originally posted by RGJ
          hvordan gikk det med Logo spørsmålet Terje??

          forsvant måke vingen?
          Nei, grøss!
          Se mer utfyllende info på www.modellfly.info, bl.a. om denne saken.
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment


          • #20
            hehe

            Originally posted by Tom Erik
            Jupp, jeg bor samme henne
            Ja da har du skutt gulfuglen der. Min bedre halvdel irriterer seg bare over de nye glassfiber herlighetene som kommer i hus...
            Lars Norberg

            Comment


            • #21
              Originally posted by Lars N
              Ja da har du skutt gulfuglen der. Min bedre halvdel irriterer seg bare over de nye glassfiber herlighetene som kommer i hus...
              Ja, her det heldigvis ikke slik.. Her er det begge som sitter å flyr fly-simulator og planlegger nye modeller he he
              Thomas Molnes
              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

              Comment


              • #22
                Nye modeller blir ikke akkurat kalt "glassfiber herligheter" hos meg heller men...
                Det er mer den "Må du sitte ved stuebordet og trekke den vingen??".

                For meg er jo svaret særs opplagt.
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Thinnthinn
                  Nye modeller blir ikke akkurat kalt "glassfiber herligheter" hos meg heller men...
                  Det er mer den "Må du sitte ved stuebordet og trekke den vingen??".

                  For meg er jo svaret særs opplagt.
                  Hehe du har jo fått lov til å ha egen modellflystripe i hagen...Hadde aldri min sagt ja til uansett hvor mange mål vi hadde hatt
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #24
                    Dama til ein i klubben som driv å snuser litt på trainer sticka sist høst, og fly et par turer sammen med en i klubben, ho så ikke skremt ut når det hele var over nei, se om det blir mere med tiden!
                    Stein Arne Kjøraas

                    Fly:

                    1,6m trainer
                    Graupner cherokee 1,6m "Brick"
                    Multiplex Gemini
                    Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

                    Hitec Aurora 9

                    På vei inn:

                    Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

                    Medlem av innherred modellflyklubb
                    www.innherredmodellflyklubb.ning.no

                    Comment


                    • #25
                      Bra at det er flere jenter som flyr..men jeg synes det var skremmende lite med 1% bare..kan ikke skjønne at det er så få jenter...

                      Comment


                      • #26
                        dama har testet seg litt på sim, men har ikke nok tolmodighet egentlig, kjøpte ho en pizzo Z og ho er fornøyd med det, virker som ho er litt redd for store modeller og syns det virker litt skummelt, er ikke som vi gutta som syns det er mer stas jo større modellene er, for oss hadde det vært supert om vi hadde fått tak i en radiostyrt boing 737 eller lignende,
                        T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                        Yak 54 m ASP65
                        Depron vrak ;)
                        masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                        "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                        -- Ronny --

                        Comment

                        Working...
                        X