Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har peiling på rc båt`?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har peiling på rc båt`?

    Har et skrog som jeg har kjøpt brukt, men er litt usikker hva som skal til for at båten er klar for test runde.

    Det jeg har til nå er:

    K&B OUTBOARD ENGINE 7,5 cc and 2,5 hp
    Skroget
    Tank, filter og slanger
    Servoer og motager Futaba S3305 heavy duty til sving og en vanlig S3301 til gass.
    Batteripakke til motager er også på plass.

    Det jeg skulle hatt:

    Overføringer fra servoer til motager.
    Kanskje en vantett boks?


    Et par spørsmål også:

    1. Tror dere denne komboen kommer til å funke bra?

    2. Hvor mange knop kan en rekne med dette vil gå?

    3. Hvilke overføringer passer til dette? Og hvor kan disse skaffes?

    4. Forslag til hvor i skroget tank bør ligge? Hvor stor denne bør være? Og hvor servoer bør stå?

    5. Noen som har peiling på hva skroget hetter?

    Legger ved noen bilder
    Attached Files

  • #2
    Det er litt båtdiskusjon her: 404 Not Found


    ...og der ser jeg det ligger et svar til deg og: 404 Not Found
    Last edited by _marius; 21-03-07, 17:52.
    Marius

    Comment


    • #3
      Hei og velkommen til forumet

      Ikke helt innenfor topicen for dette forumet men her noen svar


      1. Tror dere denne komboen kommer til å funke bra?
      = jeg har samme båt og motor i 3.5cc størellse og den gjør Ca 35 knop
      paga at hele motoren og propellen svinger er denne båten mere svingbar en hydroer med fast aksel

      2. Hvor mange knop kan en rekne med dette vil gå?
      = Med rett propell og bra med nitro i fjulen antar jag +\- 55 knop

      3. Hvilke overføringer passer til dette? Og hvor kan disse skaffes?
      = Det fremste rommet er for servoer, mottageren og batteripakken og danner en vantett boks som lukkes tett med en klar plexigass plate på Ca 1-1.5 mm tykk som gjør at du ser om det kommer vann inn, lokket teiper du fast med klar teip som gjør at du ser at det blir tett, til overføringer ut av radiorommet bruker du gummibelger ..se bilde, du for vel slike i alle jobby butikker med bra utvalg

      4. Forslag til hvor i skroget tank bør ligge?
      = Tanken skal ligge over det blå felte i det bakre rommet sett den fast med borrelås sånn at du kan bruke den til å justere tyngdepungtet på båten

      Hvor stor denne bør være?
      = 2,5-3 deseliter

      Og hvor servoer bør stå?
      = i radiorommet fremst med gummibelger gjennom bakveggen der som dem går på bilde, det beste er pull - pull vaier til styring og en vaierstømpe til gassen

      5. Noen som har peiling på hva skroget hetter?
      = Den ser Klin lik ut som min så jeg er 99 % sikker på at det er en Spitfire lll hydro

      Jeg kan ikke se på billdenne om du har baklåkket som er en slaks kon spoiler som starter i null og stiger opp så den nesten omkranser motoren

      Ser en på 404 Not Found
      har svart

      "Det du har fåt tak i her er det vi kaller en Hydro, den er absolutt ikke beregnet for utenbordsmotor."

      den er så absolutt MEGET beregnet for utenbordsmotor det er det dette skroget er konstruert for, den kan også bygges med innbordsmotor

      Hvor er det du holder til ? så kan enn muligens hjelpe deg utpå

      Håper dette hjelper deg på vei (opps) til vanns
      Attached Files
      A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

      Comment


      • #4
        Holder til i kvinnherad. NOen ide hvor jeg kan bestille det som trengs av overføringer?

        Har du noen bilder av din? kunne vert greitt å sett litt

        Noen ide hvor en kan skaffe holdere til servoer etc, eller like greitt å lage noe selv?

        Hvordan er det når en skal starte disse? Vanskelig å kontrollere? Han jeg kjøpte av snakket om at en måtte "kaste" den utpå for å få den i plan?

        Er et stort lokk, som går nesten bak med motoren, som bygger opp litt ja

        Comment


        • #5
          hvor jeg kan bestille det som trengs av overføringer?

          = belgenne på bilde er herfra Hjem - Norwegian Modellers de har også alt du trenger, ikke den billigeste plassen men har det meste til båt

          Har du noen bilder av din? kunne vert greitt å sett litt

          = skal prøve å få tatt noen bilder i morgen kveld

          Noen ide hvor en kan skaffe holdere til servoer etc, eller like greitt å lage noe selv?

          = lim inn en liten 3mm plywodd plate med hull for servoenne som du skrur fast med gummbusinnger


          Hvordan er det når en skal starte disse? Vanskelig å kontrollere? Han jeg kjøpte av snakket om at en måtte "kaste" den utpå for å få den i plan?

          =Du starter motoren med en helt vanlig flymotor starter og du må "kaste" den i gang for att propellen skal få tak, hvis du setter den forsiktig ned i vannet, for du bare et fint skumbad

          Rett navn er PRATHER SPITFIRE II HYDRO
          http://www.hobbiesr.com/pra/pra-325/pra1073.htm


          GENERAL SPECIFICATIONS:Craft Type: Power - Sport
          Power Type: Glow (>.45)
          Hull Type: Hydroplane
          Build Type: Kit
          Drive Type: Outboard
          Top Speed: 60 mph
          Driver Skill: Beginner

          Dimensional Specs:
          Length: 36.00 inches
          (914 mm)
          Beam Width: 22.00 inches
          (559 mm)


          Applications:
          - Power Boat
          - High Speed
          - Racing
          - Recreation
          - Sport

          Street Price:
          $229.99
          Attached Files
          A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

          Comment


          • #6
            Hei igjen, og takk for supre svar. Ser nå at dette er helt korrekt båt, er denne jeg har 100% Ser jo bra ut dette. Var i kontakt med Norwegian moddellers i dag, etter kabeloverførings sett, de hadde et som var beregnet på dette, legger det som et vedlegg, så kan du se om du tror det duger? Ellers håper jeg også at du får tatt noen bilder av din i dag?
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Det kabeloverførings settet funker sikkert,

              jeg brukte belger først men etter at dem røyk har jeg brukt vaier inni plast strømper fylt med vaselin, med pålodda gjengehylser og vanlige ror linker langt billigere og funker supert


              Skroget er helt standard mens motoren er trimmet som følger, bort med forgasseeren slipte opp så det ble et venturi med fast dyse som er stilt inn for Max effekt.

              Trotling gjøres med eksos trottel (struper eksessen) som gir et register fra 1/3 - Max turtall, men på grunn av den faste dysa kan jeg ikke bruke mindre enn 1/2 gass for lenge for da blir den sur og dør
              og det blir en rotur

              Den originale eksos kanalen er frest bort og erstattet med en bilpotte som gir mye bedre (lavere) lyd og effekt

              Det originale roret er kuttet bort (det knekker som regel fort av og da følger som oftest en del av undervannshuset med) nytt ror skrus fast til plata over propellen i form av en opp ned L så det står foran til siden for propellen, fant det ikke derfor ikke bilde.

              Denne modifiseringen + 25% nitro = mye moro ;

              Her er noen bilder
              Attached Files
              Last edited by tailbait; 23-03-07, 15:16.
              A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

              Comment

              Working...
              X