Unconfigured Ad

Collapse

Fagernes 2007 video

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Originally posted by tahustvedt
    Har du brukt WMV9 Advanced (VC1)? Det er det beste, men det er mange som ikke har satt opp windows media player til å laste ned codec automatisk.
    Er usikker på versjonstyper og detaljer. Jeg produserer filene rett fra Studio 10 og bruke de filtypene/oppløsningene som er tilgjengelig der.
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• extracap
      • Feb 2006
      • 556

takk for en god video da andersh !
      gøy å se for oss som ikke var der!

mvh geir
      Mvh Geir Mogstad
      ---------------------------------------
      slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• Jan_Petter
        • Jan 2006
        • 900

Originally posted by andersh
        Er usikker på versjonstyper og detaljer. Jeg produserer filene rett fra Studio 10 og bruke de filtypene/oppløsningene som er tilgjengelig der.
        Jeg står nok langt bak i køen, men den som venter på noe godt, osv...

Andersh, når du lager avi, hvilken kavlitet velger du da i Studio 10? Mine filer har en tendens til å bli SVÆRT store, selv når jeg velger avi "medium"...?
        http://www.phoenix-rc.org/
        http://www.glamdalrck.net
        http://www.scalewarbird.org/
        ---------------------------------------------------
        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Originally posted by jop002
          Hvordan gjør man det?
          I innstillingene til windows media player er det en knapp for å laste ned codec automatisk. Mange klager når jeg lager videoer med advanced codec og når jeg sier de må slå på auto oppdatering så funker det (med mindre de har MAC ).

Nå er det få prosent igjen. Jeg får se den i morra i stedet for det ble litt sent.

Comment

• andersh
            • Apr 2003
            • 1734

Originally posted by Jan_Petter
            Andersh, når du lager avi, hvilken kavlitet velger du da i Studio 10? Mine filer har en tendens til å bli SVÆRT store, selv når jeg velger avi "medium"...?
            Ja, rent AVI-format er lite komprimert og filene blir store. Jeg velger ikke AVI fra menyen, men DivX. Det blir fortsatt AVI-filer, men de blir kodet med DivX som er et annet format med bedre kompresjon.

Dette var forøvrig noe jeg måtte betale for å få åpnet i Studio 10, men det er eneste skikkelige formatet med både 16x9 og god kompresjon uten for mye tap. Bortsett fra kanskje Quicktime da, men det holder jeg meg godt unna. QT Playeren for Windows er så elendig at jeg kan ikke få sagt det..

Nå får jeg sikkert noen MAC'ere på nakken... So - What else is new...
            Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

Meget bra film Anders! Traff spikeren på hodet med musikken ihvertfall
              Synd med Behawk'en til Einar...
              Morten Smøraas

Comment

• Jan_Petter
                • Jan 2006
                • 900

Dette var forøvrig noe jeg måtte betale for å få åpnet i Studio 10, men det er eneste skikkelige formatet med både 16x9 og god kompresjon uten for mye tap.
                Får vel punge ut til Pinnacle igjen da Vet ikke hvor mange ganger jeg har kjøpt "plug-ins", for så å ha krasjet PCn eller Pinnacle og mistet key...

Rykker framover i køen

Comment

• andersh
                  • Apr 2003
                  • 1734

Originally posted by Jan_Petter
                  Får vel punge ut til Pinnacle igjen da Vet ikke hvor mange ganger jeg har kjøpt "plug-ins", for så å ha krasjet PCn eller Pinnacle og mistet key...
                  Jeg har akkurat installert meg ny PC. Kjører nå Windows Vista Ultimate og Pinnacle Studio Plus 10.8 (BETA). Alt nyinstallert bra bånn av, selvsagt med original CD'en og min opprinnelige lisensnøkkel. Gikk på hjelp-menyen Valgte "Regenerate Activation Keys" og vips så var alle formater og plug-ins jeg har kjøpt låst opp på den nye maskinen. Det er tydeligvis registrert på lisensnøkkelen. Sjeldent ryddig og enkelt spør du meg...
                  Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                  rc.andersh.com

Comment

• Jan_Petter
                    • Jan 2006
                    • 900

Joda, Pinacle har absolutt kommet seg over tid. Har original CD versjon av 8, 9 og nå 10. Mener fortsatt den trives best på en PC uten for mye annet på

Men, takk for tipset, skal teste "Regenerate" funksjonen. Er jo registrert som "betalende" kunde i Pinacle systemet, så da bør det jo funke.

Men nå venter jeg egentlig mest på videoen fra Fagernes, 54% and ticking...

PS: Det funket, nå har jeg Glow/Plus/MPEG4/DivX/etc
                    Last edited by Jan_Petter; 25-03-07, 23:13.

Comment

• Flygal
                      • Feb 2007
                      • 257

Det her tok tid... 77% og 58 min igjen... Men det er nok verdt det!
                      Futaba 6EXA
                      Futaba 10C 2,4Ghz
                      Piper J3 Cub, RCV 60SP
                      Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• sap_2000
                        • Sep 2003
                        • 524

Kjempebra video Anders!
                        Du er en racer på redigeringen.

Mye fin flyging og hovring å se.
                        Synes det var trist å se slaktingen av BAE Hawk'en og F-15.

La merke til på videoen av F-15 at piloten brukte balanserorene på vingen som balanseror funksjon og at han hadde fullt motsatt ror før den gikk ned. Disse er veldig lite effektive i lav fart og F-15 flyr defintivt best ved bruk av tailerons. Hvis man i tillegg har noe mer utslag på ett av høyderorene har ikke de små balanserorene sjangs til å holde igjen... Når man ser video av full-size F-15, ser man den bruker tailerons mer enn balanseror ved lav fart.

Hvis han skal bygge den opp igjen vil jeg anbefale lime fast balanserorene permanent og bruke tailerons isteden.
                        Har selv flydd makent fly i flere år (med tailerons) og kan bekrefte at den er aldeles nydelig å fly

Når det gjelder Hawk'en er disse kjent for å være noe flikkete når de blir provosert. Så ut som denne gikk på ryggen da den kom inn i medvind etter motorkuttet. Ikke noen lett situasjon å takle, det...
                        Ett revetriks som fungerer bra er å heve begge balanserorene et par mm for lage en slags kunstig washout.
                        Prøveflyyde selv i går en liten Hawk med 4 kilos motor som er kjent for å være noe "lumsk". På denne hevet vi bal. rorene noe, og kjerra oppførte seg som en drøm selv i en meget langsom landing.
                        Mvh. Ståle
                        http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• Flygal
                          • Feb 2007
                          • 257

Filmen var dritbra, men er det noen som kan forklare hvorfor det var så mørkt? Jeg såg knapt flyene... Lysstyrken på skjermen står på fullt...
                          Futaba 6EXA
                          Futaba 10C 2,4Ghz
                          Piper J3 Cub, RCV 60SP
                          Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• andersh
                            • Apr 2003
                            • 1734

Originally posted by Flygal
                            Filmen var dritbra, men er det noen som kan forklare hvorfor det var så mørkt? Jeg såg knapt flyene... Lysstyrken på skjermen står på fullt...
                            Klippet med Baehawken er litt mørkt - det vil si - skumring, ikke direkte mørkt. Ellers skal det være lyst. Veldig lyst! Om du ikke får opp lyset på skjermen er nok det enten noe filter på skjermkort/driveren, ellers er skjermen din slapp. Det er igrunn et ganske normalt tegn på en aldrende skjerm, om den er noen år. De blir slappere og slappere til man til slutt ikke ser noe lenger..
                            Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                            rc.andersh.com

Comment

• Flygal
                              • Feb 2007
                              • 257

Klippet med Baehawken er litt mørkt - det vil si - skumring, ikke direkte mørkt. Ellers skal det være lyst. Veldig lyst! Om du ikke får opp lyset på skjermen er nok det enten noe filter på skjermkort/driveren, ellers er skjermen din slapp. Det er igrunn et ganske normalt tegn på en aldrende skjerm, om den er noen år. De blir slappere og slappere til man til slutt ikke ser noe lenger..
                              Sikker på at det ikke er innstillinger? PC-en er nemlig 5 mnd gammel...
                              Futaba 6EXA
                              Futaba 10C 2,4Ghz
                              Piper J3 Cub, RCV 60SP
                              Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• andersh
                                • Apr 2003
                                • 1734

Originally posted by Flygal
                                Sikker på at det ikke er innstillinger? PC-en er nemlig 5 mnd gammel...
                                Er andre videoer også litt mørk?

Jeg har nå sett den selv på et par forskjellige skjermer og synest ikke den er mørk, snarere tvert om. Spesielt Storch'en og Acromasteren er lys - veldig lys... Sansynligvis litt "utbrent" noen steder..
                                Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                                rc.andersh.com

Comment

Working...