Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av kamera til modellfly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av kamera til modellfly.

    Etter å ha sett mange fine videoer og bilder, tatt fra modellfly. Har jeg veldig lyst til å investere i noe lignende, men vet ikke hvilket.

    Er det noen som har noen gode råd, for valg av kamera. Ønsker et kamera som ikke er for stort og tungt, men bør ha rimelig bra bildekvalitet. Ønsker å bruke kameraet i elektromodell av typen GWS E-starter eller lignende.

    Håper på mange tips her, slik at jeg kanskje kan forevige påskeminnene sett fra luften
    - Frank A -

  • #2
    Jeg har brukt dette litt: Siden finnes ikke
    Ser at de desverre er utsolgt..
    Men dettte er eg ganske bra kamera. Ikke den beste kvaliteten, men på et modellfly skal det lite til for å skjønne hva som er filmet! De filmene som er på elefun, er ikke av den kvaliteten det går an å få av kameraet. Jeg er svært fornøyd i forhold til størrelsen!
    Futaba 6EXA
    Futaba 10C 2,4Ghz
    Piper J3 Cub, RCV 60SP
    Katana, CRRC PRO 50ccm

    Comment


    • #3
      En som heter Tor Arne hustvedt har lagt ut noen onboard videoer her på forumet i krystall klar kvalitet. Han bruker vist et Nikon Coolpix 3700. Og han har brukt e-starter til dette
      Last edited by jop002; 28-03-07, 16:19.
      Mvh Jan Ulrik Opheim

      Comment


      • #4
        Originally posted by jop002
        En som heter Tor Arne hustvedt har lagt ut noen onboard videoer her på forumet i krystall klar kvalitet. Han bruker vist et Nikon Coolpix 3700.
        Tør jeg spørre hvor han har lagt dem??
        Futaba 6EXA
        Futaba 10C 2,4Ghz
        Piper J3 Cub, RCV 60SP
        Katana, CRRC PRO 50ccm

        Comment


        • #5
          hvis du søker på e-starter på forumet kommer det en del e-starter video tråder med hans navn under
          Mvh Jan Ulrik Opheim

          Comment


          • #6
            Ja, det her er en del bedre kvalitet enn det som de har hos elefun....
            Futaba 6EXA
            Futaba 10C 2,4Ghz
            Piper J3 Cub, RCV 60SP
            Katana, CRRC PRO 50ccm

            Comment


            • #7
              Er det noen som vet hvilken oppløsning Tor Arne Hustvedt bruker på videoene sine. Har sett flere av de også tidligere, og det har vært meget bra kvalitet.
              - Frank A -

              Comment


              • #8
                De sakene fra Elefun var jo svært populære da de kom (for noen år siden) men jeg fant fort ut at det ikke var noe å ha. Kvaliteten er bare sorgen, ikke noe å vise fram til andre = lekesaker.
                Tror (tror!) tahustvedt har lagt ut en del i 640x480.

                Det fins en masse kompaktkameraer med video-opsjon. Nesten bare å kjøpe noe. Så må man ha ei stor brikke eller to. Blant andre Verbatim har modeller som er svært slanke og lette å montere på modell.

                Har selv vurdert å kjøpe noe skikkelig. Det innbefatter hjelmkamera med egen opptaker. Selve kameralinsen er knøttlite, og opptakeren kan plasseres inne i flyet. Tåler det meste, bortsett fra spilleren/opptakeren selvsagt. Regner med det kommer på rundt 4k med linser og opptaker. Har ikke linken til sakene her på jobb-PCen.
                Last edited by joo; 29-03-07, 04:38.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  kan annbefale deg en canon ixus 800is denne har meget god bildekvalitet, spesielt på video funksjoner osv, er også enkelt å bruke da dette har norsk meny, hvis ikke er det mange andre kamera`r der ute som er av samme sjanger, men jeg ser fordelen med bildestabilisator som IS serien til canon har på kompaktkamerane sine,

                  Nikon coolpix 3700 er en gammen modell som har gått ut desverre. og kan bli vanskelig å få tak i,
                  T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                  Yak 54 m ASP65
                  Depron vrak ;)
                  masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                  "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                  -- Ronny --

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by muff
                    Nikon coolpix 3700 er en gammen modell som har gått ut desverre. og kan bli vanskelig å få tak i,
                    Nikon Coolpix L3 ser ut til å ha samme spec. Ligger på rundt tusenlappen.
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • #11
                      Her er videosystemet jeg tenker jeg investerer i når det blir litt mer i lommeboka: Helmetkamera
                      Da blir det mulig å legge kameraet ut på vingen vekk fra propellen osv osv.
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Tja, crash proof er kanskje ikke så dumt.... Det ser forøvrig ut som Tor Arne's Nikon også er det
                        Fred Larssen

                        Comment


                        • #13
                          kikket litt på den linken Joo. Hva er det som er nødvendig for å få ett system som fungerer. Holder det med ett kamera, en mini-DVR og minnekort. Kan jo få ett rimelig ok system da.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment

                          Working...
                          X