Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deans

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deans

    Er det viktig å bruke dens kontakter av samme fabrikat. Når jeg loddet på kontakter på 4 batterier så mister jeg kontakten viss jeg bikker på kontakten når den sitter helt inne på 3 av batteriene . Kontaktene vart ikke utsatt for mye varme under lodde jobben
    Men det kan være kontakter av forskjellige merker.
    Er det flere her på forumet som har opplevd det samme.
    Amund Gårdhammer
    www.ringerikemfk.com

  • #2
    Har opplevd at "uekte" kopi-Deans sitter mye verre enn "ekte" Deans. Der er nok forskjeller ute og går ja...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ta en titt på denne.
      Deans kontakter - (MFN) ModellflyNytt.no

      Aldri mer sorte deans på meg.

      mvh
      Ola
      Ola
      Elverum Flyklubb Modell
      www.efkm.org

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ola
        Ta en titt på denne.
        Deans kontakter - (MFN) ModellflyNytt.no

        Aldri mer sorte deans på meg.

        mvh
        Ola
        Leste tråden du refererer til å der var det samme feilen på svarte dens som jeg fikk på minne røde.
        Er ganske siker på at mine røde ikke er original dens kontakter.
        Jeg bestilte nye Deans Ultra kontakter i kveld så da får jeg lodde på nye.
        Det blir siste gang jeg kjøper uoriginale dens.
        Amund Gårdhammer
        www.ringerikemfk.com

        Comment


        • #5
          Har litt erfaring med deans,både orginale og "kopier"
          Har brukt deans på alt av batterier i 4-5 år nå.Og det er bare ORGINALE deans som holder mål.Kjøpte en gang en pose med kopi deans,der var fargen både rød,gul,grønn og blå.Funket ok en stund disse,men vart "slarkete" etter en stund slik att kontaktene gled fra hverandre ved vibrasjoner.
          Fikk faktisk 2 align lipo i posten i dag,og der fulgte det med kopi deans.Tenkte att eg skal gi dei en sjangse, og loddet dei på batteria.Men fikk nok en gang bevis på att dette er søppel.Under pålodding viser det seg att plasten ikke tåler varmen fra lodding.Slik att gullkontaktene smelter seg inn i plasten,og det vart svært dårlig/løs kontakt i koblingen til ESC på flyet eg testet batteriet på.Hadde aldri turt å fly med den kontakten.
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            koster det 29kr for 1 par? Siden finnes ikke
            Mvh Jan Ulrik Opheim

            Comment


            • #7
              Originally posted by elektrodude
              Fikk faktisk 2 align lipo i posten i dag,og der fulgte det med kopi deans.
              Jaså, bruker vi samme pusher ?

              Comment


              • #8
                Originally posted by elektrodude
                Har litt erfaring med deans,både orginale og "kopier"
                Har brukt deans på alt av batterier i 4-5 år nå.Og det er bare ORGINALE deans som holder mål.Kjøpte en gang en pose med kopi deans,der var fargen både rød,gul,grønn og blå.Funket ok en stund disse,men vart "slarkete" etter en stund slik att kontaktene gled fra hverandre ved vibrasjoner.
                Fikk faktisk 2 align lipo i posten i dag,og der fulgte det med kopi deans.Tenkte att eg skal gi dei en sjangse, og loddet dei på batteria.Men fikk nok en gang bevis på att dette er søppel.Under pålodding viser det seg att plasten ikke tåler varmen fra lodding.Slik att gullkontaktene smelter seg inn i plasten,og det vart svært dårlig/løs kontakt i koblingen til ESC på flyet eg testet batteriet på.Hadde aldri turt å fly med den kontakten.
                Du er ikke alene. Jeg har også prøvd noen kopier og der smelter plastikken.
                Dette er spesielt merkbart om en lodder på litt tykkere ledninger.
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #9
                  Er med dette som med det meste ellers: noen lager skikkelige saker og en bråte med firmaer lager dilldall-kopier. Mange er "fornøyde" med kopiene og de billige sakene til dem oppdager hva ekte vare og kvalitet gir i det lange løp.
                  (dette gjelder ikke bare kontakter men mye av de andre sakene vi bruker penga på også).
                  Har handla noen billige versjoner av 4mm GoldConnectors, men dem blir også slappe i grepet etter noen turers bruk. Merkbar forskjell fra ekte vare.
                  Ellers støtter jeg phammers fullt! Kontronic lager saker som jeg klassifiserer som skikkelige.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tintin
                    Jaså, bruker vi samme pusher ?
                    det kan hende.Jeg er ikke mye "trofast" til pusherene mine,deler lønninga mi med hele verden.Denne gangen var det Infinity rc som fikk litt av lønna mi
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • #11
                      Ikke min pusher han, enda

                      Comment


                      • #12
                        Infinity har en grei web shop og er kjappe å levere varer.Hoved grunnen til handelen denne gangen var denne
                        Loading...

                        Ser ut for att eg handlet den siste
                        Alt som kan fjernstyres.
                        ---------------------------------------------
                        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                        Steinar Kvarme.

                        Comment


                        • #13
                          Mhm, ja jeg vingler mellom den og TT'en..

                          Comment

                          Working...
                          X