Unconfigured Ad

Collapse

O'lykke! ARF elektroglider (JP Pretty) ankom i dag!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OddE
    • May 2007
    • 10

O'lykke! ARF elektroglider (JP Pretty) ankom i dag!

Hard pakke ankom fra Elefun i dag.

ARF elektroglider (JP Pretty), sender, batterier og ellers alt til faget tilhørende.

I morgen litt utpå dagen er jeg forhåpentligvis på et jorde, i gang med de første forsiktige skliturene - første gang med R/C på omtrent femten år. Gleder meg som en unge!

(Iflg. kona er ikke det så rart - 'Når alt kjeme te alt, so e du jo ein stor unge!')

--
    Odd Erling (Som i morgen ettermiddag nok limer balsa...)
    --
    Odd Erling
  • walker76
    • Nov 2005
    • 472

Velkommen tilbake til ein flott hobby.
    Får håpe dey går fint med jomfru turen.
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• torgust
      • Aug 2005
      • 842

Velkommen tilbake til hobbyen.

Tok selv opp hobbyen for snart 3 år siden etter mange år i dvale og er så hekta som jeg aldri har vært

Tror modellen du har valgt vil være en svært fornuftig modell for å få flyging inn i fingra igjen. Håper du slipper å lime, men om det blir et stort problem fremover så er jo simulator en fin ting

Lykke til. Må få høre hvordan det gikk i dag da
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• OddE
        • May 2007
        • 10

Originally posted by torgust
        Velkommen tilbake til hobbyen.

Lykke til. Må få høre hvordan det gikk i dag da
        -Takktakk, begge to.

Jomfruturen er fortsatt i det blå, venter på forlengerkablene til balanserorsservoene, som jeg (selvsagt) hadde glemt å bestille. Fristet veldig å ta den med ut bare en bitteliten tur i går, men jeg klarte å styre meg. (Ville vel helst gått helt fint å fly den med kun høyde/side - men, har jeg ventet i femten år, kan jeg vente et par dager til.

--
        Odd Erling
        --
        Odd Erling

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Fikk samme modell for en ukes tid siden. Snilt og fint fly, men jeg tror det var et klokt valg å vente på de skjøteledningene. Jeg ville ikke flydd det uten balanseror. Og en liten ting til.. Sørg for å ha litt plass å lande på, den vil ikke ned, den seiler som om den var fylt med helium. Gratulerer med fint fly, jeg eksker mitt!!!
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• OddE
            • May 2007
            • 10

Heisann,

Joda - en kikk på vingen, og jeg kom til at det nok var en grunn til at den var bestykket med balanseror... Liten tro på at den ville være selvstabiliserende.

Jomfruturen er dessverre fortsatt i det blå pga. litt for mye overtid + reising og litt for lite flyvær i det siste (Hvorfor kommer alltid overtiden hoppende de dagene det er nær vindstille?

Jaja. Modellen er iallefall klar forlengst, eneste mod som måtte gjøres var å lage ny innfesting for side/høyderorsservoene, de (Waypoint W060/BB) var for små til å passe i utsparingene i kroppen.

Uansett - alt er så klart som jeg får det, og etter neste uke begynner ferien...
            --
            Odd Erling

Comment

• Maxopp
              • Sep 2004
              • 54

Jeg vill annbefale å forsterke åpningen under vingen min har sprekt i alle hjørnene .

Comment

Working...