Unconfigured Ad

Collapse

Lakkering av Ready

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

Lakkering av Ready

Har nettopp kjøpt 3 bokser med spraylakk(svart-grøn-rød),og hadde tenkt å lakke Ready`n.
    Derfor lurer jeg på hvor jeg skal "plassere"lakken på flyet,Tenkte at jeg kunne plassere:en under flyet,og to under hver vingetupp.Neida,bare tuller.
    Det jeg tenkte på var å lakke fremkant av vingen og høyderoret svart,og vinge/høyderorstuppene som lanternene på en båt,eventuelt lakke underkant av vingen/høyderoret med en eller annen farge også.

Synspunkt/kommentarer?

Niklas
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Tja, har luftet synspunkter rundt dette før og aldri blir det enighet her på forumet
    Du har valgt bare mørke farger....
    Rådet jeg fikk da jeg var liten og gikk i skjørt var veldig enkelt: mørkt under og diverse farger oppå. Både lyse og mindre lyse.
    Nedenfra blir flyet bare en mørk siluett uansett, bortsett fra hvis du velger himmelblå etc. Da blir det lett borte mot skyer.
    Oversiden bør ha flere farger, både for å vises mot skog og himmel og for å se forskjell på opp og ned når du ligger i spinn og haaaaaaaaaaler i alle stikkene på en gang for å rette opp den h... maskinen
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Niklas
      • Sep 2003
      • 899

Pappa skal kjøpe gul lakk i morgen,hvilken farge er å anbefale refleks, mørk,lys?

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Prøv å se for deg flyet i sving, lavt mot svart skog og oversiden av vingen mot deg. Det er denne stillingen flyet ofte har når du flyr lavt og rått. Gule felt uansett nyanse nesten er bra det.
        Det viktigste er uansett at du er klar over hva som er opp og ned, og FAI-folket vet alltid? dette. Derfor har dem gjerne psykedeliske mønstre både over og under og er aldri? i tvil om hvilken veg flyet ligger. For litt ferskere piloter gjelder litt andre regler.
        Det viktigste er dog å ha det moro
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Niklas
          • Sep 2003
          • 899

Som dere ser har jeg begynt og lakke litt(greide ikke å ungå den populere feilen som nybegunnere som er utolmodig å har en spraybboks i hånden. Det rant ).vingen skal ha gul grunnfarge og grøn og rød i endene( som lanterner)+svart i fremkant.
          Attached Files

Comment

• freesider
            • Aug 2003
            • 149

Ser da ikke så galt ut dette. Men du må være forsikktig når du har på lakk, husk at lakken gjør flyet tyngre. Ikke så lett når man er utålmodig nei vet da godt hvordan det er...

Som du ser så er det ikke bestandig så greit å få det slik man vil...

Men det fly da som bare d. Eller skal jeg si fløy..har skiftet til Jupiter nå etter en liten kræsj med Ready
            Attached Files
            www.freesider.no

Comment

• Niklas
              • Sep 2003
              • 899

.Når det gjelder lakken på vingen,skiftet jeg litt mening med dekor,istedenfor som beskrevet over,gjorde jeg som på bildet under(Huff huff, det begynte å renne igjen ).
              Det fant jeg ut når jeg begynte å lakke.
              I gårkveld,lakket jeg vingen uten å bli fornøyd,så jeg brukte i dag ca.1 time på å pusse vekk den gamle lakken,men nå håper jeg det er bra.
              Lakket også flyet i dag.

(Jeg var forresten VELDIG heldig i dag, på jobben hos besten,skiftet de nemlig ut 8 gelebatteri (12V og 7,2Ah),og JEG FIKK dem .)
              Attached Files

Comment

• Niklas
                • Sep 2003
                • 899

Opps. Bildene ble visst litt mørk , skal prøve å fikse det når jeg kommer hjem(sitter på skolen nå.)

Comment

• Morten
                  • Apr 2002
                  • 386

Heizan

Jeg ville prøvet å få til en lakking med litt kraftige farger, sjekk bildegalleriet til rc modeller for gode tips http://no.rcmodeller.net/

jeg syntes bilde av den rød og hvite og Canadian Ready er fine.

Jeg ville også prøvd å få til en finere finish, og gjerne med bare 2 farger.

Husk lakk veier, ikke overdriv

Lykke til !

Morten
                  - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                  - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                  - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                  - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• Niklas
                    • Sep 2003
                    • 899

Nei... Jeg ble ikke helt fornøyd med vingen,men jeg regnet ikke med at den skulle bli så VELDIG fin,egentlig.
                    Men det blir vel både ny vinge og kropp,med tiden.
                    hmmm.... fikk forresten en god ide. tror dere mamma og pappa vil kjøpe et nytt fly til meg,for at jeg må øve meg på å lakke ?

Comment

• Lars N
                      Moderator
                      • Apr 2002
                      • 2891

Redy

Lakker den slik du vil.Men bruk farger som synes med tanke på at himmelen for det meste er hvit i norge....Slik ble min,,nesten til å anbefale...
                      Attached Files
                      Lars Norberg

Comment

• Niklas
                        • Sep 2003
                        • 899

Her er et bilde av ferdig modell.

Hva syns dere???
                        Attached Files

Comment

• Anders
                          • Sep 2003
                          • 19

Forskjellige farger over og under er nok ikke så dumt. Jeg bruker alltid det, slik at jeg aldri er i tvil om hvilken vei flyet ligger...

P.S. Flottørene er lakket matt sorte etter at bildet ble tatt
                          Attached Files
                          -anders

Crash & Carry

Comment

• Nils Olav
                            • Mar 2002
                            • 152

Lakkering av plast krever godt grunnarbeid, her er noen gode tips.

/Nils Olav
                            Nils Olav Moe

Elefun
                            www.artistic3d.net
                            www.3dpilot.net

Comment

Working...