Unconfigured Ad
Collapse
Kan noen se hva slags fugl dette er ?
Collapse
X
-
Ørn
Hei.
Jeg tenkte også fiskeørn med det samme.
Odd ArneComment
-
Ja, det kan være fiskeørn. Vi trodde også det, men den har hvit buk og hode, noe disse fuglene ikke har.
Jeg har sendt mail til NRK.no/natur. Håper jeg får svar i morgen.
Må ut igjen på dagen i morgen og se om dem fortsatt er i området.
Det morsomme er at i går var det også en av dem der. Men da var den ikke så interessert i flyene. De var liksom litt tøffere idag, da det var tre av dem.Den beste motorn, er ingen motor!Comment
-
Jeg fant også ut det til slutt. Ble så opptatt av de hvite vingetippene, og vingespennet på rundt 1.5 meter at jeg ikke fikk med meg den lille detaljen
I tillegg ble jeg sånn ubehagelig nyskjerrig nå, så jeg har søkt litt rundt etter bilder, men så langt har jeg ikke funnet noe som ligner enda desverre.
Edit:
Med mindre det er en Glente eller svartglente da?
Men de er visst sjeldne i Norge da....Last edited by torgust; 22-08-07, 22:46.Comment
-
Det kan ikke være tre unge kongeørner?
Stefan Strand
Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...Comment
-
Jeg synes også at det ligner på Kongeørn.
For et par år siden, så var jeg på Sunnmøre og fløy litt med den Combat-vinge på en hang. Fløy noen meter over hodet mitt, og litt fremfor. Plutselig hørte jeg et sus som kom mot meg, bak ifra. Det var en kongeørn som kom i fullt stup og angrep vingen min. Den fikk ikke satt kloa skikkelig i vingen, men fikk revet av det ene roret.
En artig opplevelse.
Har flydd flere ganger der senere, nesten hver gang har det kommet ørn til, men ikke så nærme som den gangen.
Ørna er iallefall veldig nyssgjerrig på fly.Comment
-
Noen timer senere....
Akuratt inne igjen. Idag så vi bare fuglene såvidt i det fjerne. De sirklet nære bakken, men det var ikke mye oppdrift der. Fuglene dro innover og ble borte.
Lite vind og termikk idag, så det ble mange opptrekk med motor og grilling av batteripakker på 4A.
Solbrent ble jeg også. Det har ikke vært så varmt her i hele sommer. Lurer på når høsten skal komme.Den beste motorn, er ingen motor!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment