Unconfigured Ad

Collapse

Her er en som tror på julenissen vel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Force
    • Jun 2006
    • 328

Her er en som tror på julenissen vel?

Klippet ut denne salgsannonsen fra et annet forum jeg er aktiv på. Er det meg, eller er man her litt vell optimistisk mht prisvurdering?

"Vurderes solgt...
    Prangster. Nesten uknuselig. Dette er billig moro
    God modell. En av de bedre til å lære å fly med. Og for de litt mer erfarne.
    Forsterket vinge. Brakk første gang jeg loopet , så måtte forsterke den.
    Følger med alt av utstyr du trenger for å fly. Eneste som må gjøres før det er 100% flydyktig er å skifte/feste kabel til høgderoret.
    Som sagt ALT du trenger til take off følger med.

Prangster :
    Wingspan 132cm
    Wing area 530sq. inches
    Ca vekt 1800g (pluss litt for forsteket vinge)
    Flying skill level beginner/expert

Motor
    KYOSHO GX40
    Displacement : 6.47cc
    Bore : 20.5mm
    Weigth 380g (muffler 82g)

Radikontroll
    Hitec Laser 6
    6 kanals
    Usikker på rekkevidde. Men rekker meeer enn langt nok

Forbeholder meg retten til ikke å selge.

Pris. 4000kr eller bud"

Bilde1
    Bilde2
    Bilde3
    Bilde4
    Bilde5
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Egentlig vurderer jeg å slette denne tråden. Ser ikke helt hensikten med å diskutere en privat annonse fra et annet forum? Om noen vil tro på julenissen så får de vel bare gjøre det? Bildelinkene dine fungerer heller ikke siden Opel Forum krever registrering OG medlemskap i Open-klubben....

Nypriser:
    Prangster: 1595,-
    Hitec Laser 6: 1995,-
    40 motor: ca. 900,-
    Totalt: ca. 4500,-

Jeg har ingen problemer med å tro at en som bare er ute etter noe å komme kjapt i luften med kan være villig til å betale 4000,- for dette, selv om det ikke er direkte billig. Er sikkert ikke forbudt å prute heller....

Hadde han krevd 8000,- for modellen så kunne vi diskutert den...
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• -GAS-
      • Jun 2007
      • 1323

Jeg betaler stort sett aldri mer enn halvparten for brukt utstyr og det skulle da gi en fornuftig pris på ca 2500kr for dette utstyret. Hvis eieren av utstyret vil ha mere for det og da føler at det er mere verdt så får han jo lov til å annonsere den prisen han vil men det spørs jo da om han får solgt det da. De fleste av oss er jo ganske prisbeviste men det kan jo være han nybegynneren som kjøper dette for 4000kr og på en måte blir da lurt. Det er vel det trådstarter vil ha frem her tror jeg. Hvis utstyret er dønn strøkent og det ikke er en eneste ting å utsette så er det mulig verdt 4 lapper men det har man jo ingen garranti for når det er brukt.
      Last edited by -GAS-; 12-09-07, 16:00.
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

Comment

• pleym
        • Dec 2001
        • 909

Det er vel å ta hardt i å kunne kalle det strøkent når vingen har vært knekt?

Comment

• erlend
          • Apr 2004
          • 528

Eller "nesten uknuselig", når vingen knakk i en loop..
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

Comment

• Propepperell
            • Jun 2005
            • 1093

Hei.
            Leste svar et svar her i går. Svaret var bittelitt kritisk til Andersh og nå er det borte vekk. Lurer på hvorfor.

Peter
            Last edited by Propepperell; 12-09-07, 21:28.
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

Så det blir framdeles slettet i hytt og pine? Ikke bra
              Og hadde aldri gitt 4000 for det settet der, nybegynner eller ei.
              Morten Smøraas

Comment

• andersh
                • Apr 2003
                • 1734

Originally posted by Propepperell
                Leste svar et svar her i går. Svaret var bittelitt kritisk til moderator og nå er det borte vekk. Lurer på hvorfor.
                Av flere grunner, for det første var det offtopic og tilførte spørsmålet til trådstarter ingenting og var bare oppgulp om hvor fælt det var å vurdere å slette tråden. For det andre var det skrevet av vår gamle venn Ken i ny innpakning under falsk navn (andre brukeren han har her med falsk navn etter han ble bannet). Er redd terskelen min for sletting da ble enda lavere.

Og Morten (som forøvrig er en hyggelig fyr) kommenterer at jeg har slettet ett innlegg, som han ikke engang har sett... Imponerende...

Men nå kan dere puste lettet ut. Jeg har i dag trukket meg som moderator. Nå er det snart ikke flere igjen så da får dere det akkurat som dere vil.. Det er dere som skriver, som bestemmer hva som er tillatt.

Og her sitter vi å diskuterer en annonse som ingen av oss har sett, vi har ikke anelse om hvordan modellen ser ut (bildene vises ikke), og ingen har snakket med selger om hva som følger med. Det står at "ALT du trenger til take off følger med". Så om det følger med starter, powerpanel, fieldboks, fuelpumpe, gløder, stand, startbatteri.. hva vet jeg? Men meninger om det har vi alle sammen... Om utstyret koster 4500,- nytt, så er det i verste fall en som ikke har peiling på verdifall på modellfly. Følger det med mer så er det bedre. Men svindel er det ikke.

Edit: Glemte å påpeke at dette kun er MIN mening. Andre må selvsagt kunne mene noe annet..

En annen kuriositet er at tråden lå urørt i 3 dager frem til jeg la inn mitt innlegg. Rart at temaet plutselig ble så veldig interessant da... Så ikke noen "ja, dette er svindel" før jeg skrev noe... Så om det er godt for noe, så har jeg nå iallefall fått i gang tråden..
                Last edited by andersh; 12-09-07, 21:46.
                Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• torgust
                  • Aug 2005
                  • 842

Originally posted by andersh
                  Edit: Glemte å påpeke at dette kun er MIN mening. Andre må selvsagt kunne mene noe annet..
                  Helt greit, men da blir det etter min mening litt feil å ta på seg moderatorhatten ved å åpne sitt innlegg med tråden vurderes slettet. Da snakker man ikke for seg selv, men på vegne av forumet. Forumet er ikke tjent med en så restriktiv linje. Folk blir rett og slett drittlei av å bli passet opp av selvutnevnte oppdragere. Som phammers sier. De få som ikke vet å oppføre seg her inne, og det er svært få, kan vel alle klare å leve med. Så kan man vel heller ta tak i det om ting sklir ut helt.

For det andre var det skrevet av vår gamle venn Ken i ny innpakning under falsk navn (andre brukeren han har her med falsk navn etter han ble bannet). Er redd terskelen min for sletting da ble enda lavere.
                  Min interesse for din personlige vendetta mot Ken er desverre heller liten. Og det sier bare sitt om din (manglende?) evne til å være nøytral som moderator.

En annen kuriositet er at tråden lå urørt i 3 dager frem til jeg la inn mitt innlegg.
                  Vel, det bekrefter bare det som er sagt av andre her. Forumet består av oppegående mennesker. De fleste tenkte nok sitt ang annonsen, men valgte nok å avstå fra kommentarer for ikke å blåse opp saken til en hetsetråd.

En annen ting. Retningslinjene sier at evt uenighet med moderatorene skal tas opp via PM slik jeg gjorde i denne saken. Burde ikke da moderatorene også vise den samme takt og tone mot brukerne ved også å ta kontakt via PM. Slik jeg ser det kunne ditt innlegg med stor fordel blitt tatt "internt" via mail eller PM.

Men nå kan dere puste lettet ut. Jeg har i dag trukket meg som moderator.
                  Betyr det at JOO kommer tilbake????
                  I så fall kan jeg leve med det.
                  Mvh
                  Torbjørn Gustafson
                  www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• obelix
                    • Mar 2004
                    • 471

Huff da trist tråd dette her..................

Tor Andersen
                    Oi en perfekt landing

Comment

Working...