Unconfigured Ad

Collapse

Video spm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caramba
    • Feb 2006
    • 135

Video spm

Heisann!

For en god uke siden var jeg å fløy min DG300,og fikk dette på film.
    Kameraet som ble brukt hadde Hi8 kasetter,og kamera var kun utstyrt med S-video utgang.
    Skulle så gjerne fått dette brendt over til cd/dvd men vet ikke helt hvordan.
    Noen som kan gi meg noen gode tips?
    Mvh

Ragnar Bye

DG 300/17 Multiplex
    Caramba Krause
    Legend Airtronics
    Miraj Aeromod
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Bruker både et godt Hi8-kamera og et DV-kamera, og foretrekker kvaliteten jeg får fra Hi8-kameraet...
    Bruker Pinnacle Studio9 som ble levert med originalt kort som er montert i slot i PC-en. Det kortet har innganger som både tar DV og også konverterer/digitaliserer analog video før redigering. Tar både RCA, S-video, USB og Firewire.
    Foretrekker Hi8 siden jeg har litt filtre til det kameraet og har kontroll over fokusen på det. Det rimelige DV-kameraet har tungvinte menyer, og gir ikke noe bedre bilder når jeg har laget en DVD, heller omvendt.

Vil du ikke kjøpe Pinnacle kan selvsagt jeg legge det på DVD for deg
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Roy N
      • May 2007
      • 124

Dersom du skaffer deg et Video In/Out (VIVO) skjermkort, kan du koble HI8kameraet til S inngangen. Du må i tillegg ha nødvendig programvare, eks Pinnacle.
      Skjermkortet vil etter et kjapt søk på hardware.no koste fra 659,-.
      T-Rex 450 SE
      T-Rex 500
      T-Rex 600N/NP/E
      Srimok
      Mini Edge540
      DX7

Comment

• Caramba
        • Feb 2006
        • 135

Originally posted by joo
        Bruker både et godt Hi8-kamera og et DV-kamera, og foretrekker kvaliteten jeg får fra Hi8-kameraet...
        Bruker Pinnacle Studio9 som ble levert med originalt kort som er montert i slot i PC-en. Det kortet har innganger som både tar DV og også konverterer/digitaliserer analog video før redigering. Tar både RCA, S-video, USB og Firewire.
        Foretrekker Hi8 siden jeg har litt filtre til det kameraet og har kontroll over fokusen på det. Det rimelige DV-kameraet har tungvinte menyer, og gir ikke noe bedre bilder når jeg har laget en DVD, heller omvendt.

Vil du ikke kjøpe Pinnacle kan selvsagt jeg legge det på DVD for deg
        Hei Joo!
        Takker for tipset. En kompis av meg har S-video ut og inn på skjermkortet sitt. Må jeg bruke noe programvare til selve kameraet? Tror jeg vet hvor jeg finne Pinnacle hehe,men om det skjærer seg sender jeg deg en pm.

Roy N: Skal tenke på det når jeg kjøper ny pc..takk for tipset.
        Mvh

Ragnar Bye

DG 300/17 Multiplex
        Caramba Krause
        Legend Airtronics
        Miraj Aeromod

Comment

Working...