Unconfigured Ad
Collapse
Ny lynrask pakkeløsning fra Posten
Collapse
X
-
Ny lynrask pakkeløsning fra Posten
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Tags: None -
Hmmm. Jeg har til gode å se hvordan Posten har tenkt å plutselig begynne å få pakken fra A til Å over natten da.
Greit med sånn boks du kan hente pakken i, men den skal jo transporteres fra selger til boksen også??? -
Det var det jeg også var skeptisk til...William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Det er kun de selskapene som har lager rett ved pakkeautomaten som får tilgang.
Det var for godt til å være sant.
Nersten som en aprils spøk.
Odd ArneComment
-
Vel, vel..
Bankkontoen fylles vel ikke opp tilsvarende rask
Synes pakkene stort sett kommer raskt nok som det er, jeg.
Min konto tåler ihvertfall ikke raskere tempo
Fint at Posten tenker nytt, men...
Dette koster. Hvem skal betale gildet? Til syvende sist vi som kunder.
Dette går helt sikkert ut på relativt dyre avtaler som butikkene må inngå med Posten.
Norge er et lite land (4,5 mill). Her er ikke mange nettbutikker som finner det økonomisk forsvarlig å inngå en slik avtale. Og de må ligge i en større by. Storbyer finnes vel ikke i Norge. Hele Norge er mer på størrelse (innbyggere) med en forstad til en storby? Så vi får nok ikke denne løsningen dette året for modellbutikkene.
Men vi kan langt på vei fikse dette selv. Det er bare å unngå No 3 pakkene til Posten. Alle oppkravspakker må sendes som No 3 pakker, hvis avsender ikke har avtale. Forskuddbetaler man med kort e.l., så kan avsender stort sett velge å sende pakken som No 2 og No 1 pakke. Da er pakken framme på normalt en til to dager. Samme gjelder brev og brevoppkrav. Min erfaring er at oppkrav uansett sinker pakken littegrann. Er dette noe jeg innbiller meg, eller er det rett?
Så er det ikke lurt å vente til torsdag/fredag før man bestiller. Da skal man bu strategisk til for å få pakken til lørdag. Og Posten jobber som kjennt ikke i helgen. Da blir det å vente til tidligst mandag.
Så det er bare å bruke hue litte grann når man bestiller, så slipper man å vente en uke på pakken.
Dette forutsetter selvsagt at butikken også ekspederer omgående. Somling hos butikkene vil ikke disse boksene hjelpe på uansett.
olleLast edited by olle; 29-09-07, 06:46.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment