Unconfigured Ad

Collapse

Dollarkurs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cessna46
    • Jul 2007
    • 221

Dollarkurs

Til dere som handler fra USA. Er dagens kurs på ca 5.3 gunstig, eller kommer det "bedre tider"?
    Har ikke fulgt særlig mye med på kursen, så jeg vet ikke helt om den er lav, middels eller høy. Men jeg vil tro den er forholdsvis lav..?
    Har en lang liste med godsaker jeg skal ha fra tower hobbies
    Mvh Steffen Sund.

Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Løp og kjøp!
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Futaba4ever
      • Sep 2007
      • 252

oi, da må jeg skynde meg å bestille fra towerhobbies. Vinterens prosjekt
      Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• Psyko-lefse
        • Feb 2004
        • 1438

Løp å kjøp ja, den er kjempelav nå. Håpe den ikke blir så veldig mye lavere, da setter butikkene i USA bare opp prisen.
        Morten Smøraas

Comment

• Propepperell
          • Jun 2005
          • 1093

Som sagt KJØP TIL KORTET DITT SKRIKER!
          (-;
          Blir sikkert ikke særlig mye billigere. Fikke en pakke med 3stk 2100mAh liper for 2 uker siden derfra. Pris? Tja, ca 500Nok.

Peter
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

Comment

• cessna46
            • Jul 2007
            • 221

Det høres supert ut
            Da er det bare å henge i, å handle som bare...:P Ingenting er som julegaver til seg selv.
            Mvh Steffen Sund.

Comment

• Lofty
              • Feb 2007
              • 15

dollarkursen

Vurderer også handel fra utlandet nå.

Dollarkursen er på det laveste siden 1981!

"- Det er vanskelig å si hvor lenge det kan vare, men det kan godt være vi får se en svak dollar i to-tre år til, sier Steinar Juel, sjefsøkonomi Nordea Markets til Reuters."

Siden dollar er spesielt svak så vil nok resultatet bli stigende priser i USA. Og siden norske kr er spesiell sterk så vil resultatet bli lavere priser her hjemme i Norge (om ikke forhandlerne stikker av med valutagevinsten i egen lomme da).

Comment

• Lars N
                Moderator
                • Apr 2002
                • 2891

Det er det lavest på 23 år!!!! Løp og kjøp, det har jeg gjort!
                Lars Norberg

Comment

• muff
                  • Oct 2006
                  • 855

jeg er vel ikke alene om å ha handlet masse fra utlandet nei! KJEKT
                  T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                  Yak 54 m ASP65
                  Depron vrak ;)
                  masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• bad scientist
                    • Oct 2006
                    • 1506

Toll?

Hvilke avgifter skal jeg ta med i tillegg til prisen når jeg kjøper fra TH? Hvis jeg...f.eks... bestiller en shrike 40 kit til usle 59.99, hva kommer den til å koste inkludert alt, porto, toll, og alt det der?
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

Comment

• muff
                      • Oct 2006
                      • 855

porto er jeg litt usikker på, men det må du nesten sjekke med de som skal sende denne til deg, men du må regne 25% mva på beløp og frakt, pluss at tollen skal ha sitt "lille" gebyr. eventuelt få den sendt som "gift" (er vel egentlig ikke juridisk riktig men fungerer)
                      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                      Yak 54 m ASP65
                      Depron vrak ;)
                      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

Enkelt... Med UPS forsendelse kommer den på 166,30 dollar. Det betyr 890,- NOK ca. Så MVA med 222 og evt fortollingsgebyr som er variabelt, men rundt 150 for deg om mølla tar deg. Så du nærmer deg 1300 omtrent.
                        Du får sjekke på sidene til Tower om der er andre muligheter enn UPS for overseas...
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• cessna46
                          • Jul 2007
                          • 221

Priority Mail International sender også, og e billigere, men det virker som om de faller ut når man bestiller fly?? (store esker?)
                          Mvh Steffen Sund.

Comment

• Nitro
                            • Sep 2003
                            • 376

Bestiller man fly (store esker) kommer ofte frakten på rundt 100 dollar. Litt dumt om frakten er dyrere enn flyet man bestiller
                            Moms og fortollingsgebyrer kommer som nevnt selvsagt i tillegg.

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Originally posted by muff
                              pluss at tollen skal ha sitt "lille" gebyr. eventuelt få den sendt som "gift" (er vel egentlig ikke juridisk riktig men fungerer)
                              Les Tower sine betingelser, de driver ikke med hverken nedjustering av verdi eller feilmerking. Og så det er nevnt, for nte gang. 1000 kroners grensen for gaver gjelder kun mellom privatpersoner så en gave fra Tower Hobbies faller ikke inn under denne regelen selvom de har den ordningen der du kan bestille ting gavepakket. Dette "fungerer" der hvor det står en privatperson som avsender.

Tollen skal ikke ha noe gebyr, de krever kun inn mva (og toll selvsagt på varer som er tollpliktige). UPS, Posten eller den som som evt utfører tolldeklareringen skal ha betalt for den jobben, et tollklareringsgebyr.

Comment

Working...