Unconfigured Ad

Collapse

Er ikke dette litt frekt?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Originally posted by olle
    Ang trådstarter, så er saken grei. Men hvorfor ikke prøve å snakke med mannen først?

olle
    Hvorfor kan ikke folk være høfflige og spørre om lov til å benytte det andre har skrevet før de benytter det. Det er jo bare så enkelt å opptre på en høffelig og korrekt måte.

Sorry hvis jeg er en del av hylekoret men jeg mener uansett det er den veien det skal gå, ikke omvendt. Det blir for dumt om opphavsmannen skal måtte spørre den som har tatt seg til rette om han ikke kunne tenke seg å spørre pent om lov... Når samme person tydelig gjør dette flere ganger på en og samme hjemmeside så har jeg i grunn ikke noe i mot å være en del av hylekoret, men ser jo at det finnes større problemer i verden vi kan diskutere.

Men det får først bli en sak mellom de det gjelder. Bryr ikke de seg, så er det ingen grunn til at andre skal det heller
    Jeg er fristet til å komme med en hel del eksempler på situasjoner hvor et slikt argument faller på sin egen urimelighet, om jeg forstår deg rett. Men men, la oss heller diskutere modellfly, utstyr og andre ting som skjer rundt om kring.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Lars N
      Moderator
      • Apr 2002
      • 2891

Så starter hylekoret...
      Er det noe negativt, så hiver man seg på uten egentlig å ha mer belegg for sine ytringer enn den det gjelder. Typisk norsk?
      Så får man ting og tang tilbake i trynet etterhvert som det dukker opp noen som gidder sjekke først.
      Hvorfor ikke i det minste trekke pusten dypt et par ganger før man trykker send?
      Hvem vet egentlig hva ang i denne saken? Kanskje har han mesteparten av det som kommenteres på sitt tørre?
      Uten å ha direkte dekning for det heller, så tror jeg denne karen bak nevnte webside har gjordt mer for modellflyhobbyen på nettet, og lokalt, lenge før noen her engang tenkte tanken.
      At det nå, etterhvert, dukker opp noen overtramp, i den store mengden av informasjon, butikk eller ikke, får man heller se litt stort på.
      Det finnes verre overtramp enn dette på nettet, også innen modellfly, av helkommersielle selskaper.
      Men det får først bli en sak mellom de det gjelder. Bryr ikke de seg, så er det ingen grunn til at andre skal det heller.
      Ang trådstarter, så er saken grei. Men hvorfor ikke prøve å snakke med mannen først?

olle
      Hvis du leser litt på runryder http://www.runryder.com/helicopter/t...top=1193688161
      så ser du at dette ikke er første gangen han gjør slikt.
      Lars Norberg

Comment

• olle
        • May 2002
        • 708

Vet alt dette, og er gjerne enig også.
        Alle saker kan egentlig sees fra mer enn en side.
        Synes det er mye greiere å løse konflikter enn å skape de (blåse de opp).
        Nettet er så mye. Overtramp skjer og kommer til å skje. Mye verre enn dette.
        Noen legger ting ut på nettet for at nettopp flest mulig skal ta det i bruk. Andre ikke. Hvis man ikke ønsker at andre skal bruke ting, så er det en grei regel å merke de med: "All rights reserved". Da er det ingen tvil.
        En annen grei kjøreregel, er at når man bruker ting som ikke er opphavsrettsmerket, er å oppgi kilden.
        Da har man egentlig ikke brutt hverken lover og regler, eller skikk og bruk.
        Men også enig i at, ligger det slik til, så er det greit å spørre først, sånn i alle tilfellers skyld.

olle

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Så lenge de spør først så kan de låne hva de vil av meg. Men, bare å ta seg til rette slik som dette,- det aksepterer jeg ikke. Nå har jeg fått kontakt med han som har lagd hjemmesiden og han lover å rydde opp.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• -GAS-
            • Jun 2007
            • 1323

Men også enig i at, ligger det slik til, så er det greit å spørre først, sånn i alle tilfellers skyld.

olle
            Det er fint Olle

Jeg er en av de i hylekoret, og det er fordi det er så mange mennesker her i verden som bare tramper i vei uten å se seg tilbake. Og om dem har trampet ned noen på veien ser ikke det ut til å gjøre noen ting bare dem kommer seg opp og fram.
            Kun derfor.... og jeg leser igjennom det jeg skriver og jeg tenker meg om før jeg trykker send.

Jeg mener fremdeles at dette er tyveri, akkurat på lik linje med det å laste ned musikk via fildelingsprogram.

Fint at du fikk orden på tingene Tom Erik.
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

Comment

• ERJ
              • Aug 2007
              • 935

Godt sakt!

Originally posted by Christen
              Det er fint Olle

Jeg er en av de i hylekoret, og det er fordi det er så mange mennesker her i verden som bare tramper i vei uten å se seg tilbake. Og om dem har trampet ned noen på veien ser ikke det ut til å gjøre noen ting bare dem kommer seg opp og fram.
              Kun derfor.... og jeg leser igjennom det jeg skriver og jeg tenker meg om før jeg trykker send.

Jeg mener fremdeles at dette er tyveri, akkurat på lik linje med det å laste ned musikk via fildelingsprogram.

Fint at du fikk orden på tingene Tom Erik.

Kloke ord av en ung mann og absolutt noe vi alle skal ta lærdom av!

Mvh Einar - takk for at slike som du fortsatt finnes!

Comment

Working...