Unconfigured Ad

Collapse

handle fra towerhobbies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jansr
    • Oct 2006
    • 243

handle fra towerhobbies

hei har tenk og handle litt fra towerhobbies.en motor,servoer og litt forskjellig har aldrig handlet fra utlandet før,så jeg lurer på noen småting. 1 er det ting man ikkje bør handle fra utlandet? 2 hvordan beregner jeg frakt? 3 er det andre generelle ting jeg bør ta hensyn til? takker for all info på forhånd.takk.
    mvh jan sigurd røyseland
  • ERJ
    • Aug 2007
    • 935

Tjaaa...Handlet endel med Tower før i tiden og da ble frakten beregnet i prosent av
    hvor mye du kjøpte for. Synes og huske at det den gang var rundt 35% påslag.
    Tror det er enklere nå...Sett opp en prøvebestilling på de tingene du ønsker så vil du
    nok få svar...Største problemet ligger nok ikke i selve kjøpet fra USA, men det uhyrlige
    særnorske avgiftene du får når pakken ankommer her hjemme!

Tower har utmerket service og sikker betalingsmåte...Best er PayPal.

Mvh Einar - som sier lykke til!

Comment

• Nitro
      • Sep 2003
      • 376

Hei.

Sånn helt generelt vil det stort sett ikke lønne seg å sende store ting fra statene (store flyesker) pga høye fraktkostnader.
      Radioutsyr må være ihht norske bestemmelser (rett frekvensområde, CE merking o.l.)

Det er derimot mange ting som lønner seg å kjøpe fra feks Tower Hobbies, en glimrende plass å kjøpe alt man trenger av proppeller, skallpellblader, lim, servoer, hengsler pluss tusen andre småting man stadig trenger. Tower Hobbies har til og med en frakrkalkulator på sin side som lar deg se fraktkostnadene før du bestiller.
      Husk bare å regne inn fraktkostnader og 25% moms til staten før man kan si om det lønner seg eller ikke å kjøpe fra statene.

Comment

• andersh
        • Apr 2003
        • 1734

Handler stadig fra Tower (senest i går kveld). GLIMRENDE butikk, med noe i nærheten av skremmende utvalg. De har alt. Trenger man en liten reservedel til feks. en OS motor har de hele motoren i atomer.

Nå som dollaren er lav blir det jo bare enda rimeligere å handle der.

De beregner frakten og om man bestiller med standard pakke så tar det borti 3 uker, men frakten koster ikke så mye. Skal man bestille større ting som fly og helikoptre så krever de UPS frakt. Jeg bestiller stort sett alt med UPS fra Tower.

Tips! Om det går noen uker siden sist man handlet begynner man å få slike "bragain tilbud". Det går stort sett på at om man handler for feks. 300 USD trekker de tvert fra 20 USD fra sluttsummen. Om man holder ut noen uker kommer det tilslutt tilbud om å handle for 199 USD og de trekker fra 30 USD når du sjekker ut. DET er faktisk et kanonbra tilbud, og det dekker i mange tilfeller en hel UPS frakt om det er smådeler man shopper.

Jeg pleier å legge til plugger eller annet forbruksmateriell til jeg tipper over rabatt-grensen... Evt. gå sammen med noen kompiser om bestillingen. Da blir også frakten delt på X antall personer!!

Edit: Og ja, som en over nevner - ikke kjøp radioer eller mottakere. Det er på feile frekvenser.
        Last edited by andersh; 13-11-07, 23:39.
        Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Originally posted by Mk.V
          , men det uhyrlige
          særnorske avgiftene du får når pakken ankommer her hjemme!
          Den uhyrlig særnorske merverdiavgiften mener du da eller? Det er nemlig den eneste avgiften man behøver betale på rc utstyr. (Tidligere kjent som OMS og MOMS her i landet, VAT i engelsk talende land, TVA i fransktalende landt, Mwst i tysktalende land etc.

Beklager, men dette fenomenet er ikke spesielt særnorsk. Ikke er størrelsen særnorsk heller. Svenskene har vel eksakt samme, danskene 1 prosent mindre? og resten av Europa rundt 20 vel. At du må betale den som lager tolldeklarasjonen for deg er også faktisk ganske normalt. Av en eller annen grunn så jobber ikke folk gratis. Alle i Europa må betale mva på import fra USA eller Asia. Det er kun på forsendelser innen EU det ikke beregnes ny MVA.
          (Beklager ironien det er grenser for hvor langt oppå berget vi skal sitte )

Mange stater i USA har også VAT når du handler lokalt, dog gjerne en mye lavere sats enn her. Denne betaler man ikke på eksport derfra.

Som Anders sier, Tower er en strålende butikk. Kjøper ofte smådeler derfra, de har som sagt alt, har skapelig frakt på småting. Større ting velger jeg andre på da jeg syns UPS frakten er for drøy. Da velger jeg ofte en butikk som tilbyr EMS (Postens kurertjeneste) som er noe billigere, omtrent akkurat like raskt og fortolling her i landet er inkludert (ca Kr 85/170,- etter verdi) noe det ikke er med vanlig brev/postpakke eller andre kurertjenester.

Jeg sjekker også alltid hjemmemarkedet også der det har skjedd utrolig mye i det siste. Det er mye det er like greit å kjøpe her hjemme når frakt og mva er kommet på.

Comment

• stg
            • Dec 2005
            • 390

Ser at på enkelte nettbutikker så kommer det opp en boks der det står at det er både sikre og usikre sider som vises, er dette noe å bekymre seg for når man skal handle med kort i disse nettbutikkene?
            Har handlet mye hos Tower og der ser man ikke slike ting når man skal betale..
            Svein-Tore Gundersen

Graupner MC32 Hott V2
            Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
            Sbach 342 DA 50
            3dhs Slick 89 Elektro
            Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
            Jet Legend F-15 (simjet 3000)
            Retrojet 75 (Simjet 1910)
            Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
            Byron Corsair

Comment

• andersh
              • Apr 2003
              • 1734

Sjeldent noe problem. Det betyr bare at websiden og all info på den går over SSL som er kryptert. Da vil man se en slik gul hengelås nede i Internet Explorer og i stedet for http:// står det https://. Dette er et absolutt krav for å oppgi kredittkort informasjon over nettet.

Den meldingen du nevner får du dersom feks. ett bilde eller ett annet enkeltstående objekt på siden kommer fra en ikke-kryptert kilde. Det har normalt lite å si for sikkerheten.
              Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

Working...