Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Kanskje modellfly blir tatt mer seriøst når to av landslagsspillerne flyr radiostyrt helikopter!
Neppe! Hadde det enda vært ett skikkelig modellhelikopter han hadde stått å flydd så kunne det blitt positivt. Men med ett lite leketøy?.....tvilsomt
Ayrton Senna (F1) fløy modellfly og brukte dette for å bli flinkere til å fokusere og for å få opp reaksjonsevnen. En kjent norsk idrettsutøver i en slik setting ville vært positivt for sporten vår!
Rc er i ferd med å bli leketøy. Fikk julekatalogen til leketøysbutikken i posten i dag, og samtlige kjeder selger pizcoo, ellle hva det nå heter, det bitte lille ir helikopteret, samt et par av de små to kanalers flyene med en actuator-servo på sideroret. Krymping av elektronikk, senking av batteripriser, og alt det som vi i utgangspunktet ser på som positiv uvikling, kommer selvfølgelig til å gjøre rc mer tilgjengelig, og dermed mere mainstream. Det trenger ikke nødvendigvis være en negativ utvikling, unger som får et lite tullefly til jul vil enten krasje det i peisen og ikke tenke mer på det, eller krasje det i peisen og tenke at de skulle ønske de hadde et fly som funka bedre. Det at RC er i ferd med å innta leketøyindustrien for alvor tror jeg bare kan bidra til større verving, og dess flere vi er dess sterkere står vi. Jeg har en datter på 8 mnd, og jeg gleder meg som en unge til å gi henne sitt første flyvende leketøy! Det som blir viktig da, er å vise at vi som driver med større saker er seriøse folk med en genuin interesse for faget, som ikke kjører rc biler inn i rc helier og slikt, men flyr fordi det gir oss ett eller annet i livet som man ikke finner noe annet sted.
Drit i Iversen..Clear skies and happy landings!!!
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Sistnevnte taler er faktisk inne på noe vesentlig...At en "foppall"-spiller tuller med et
lekehelikopter skal vi i utgangspunktet være glad for og ikke negativisere for mye...
Neste gang spilleren og hans "trupp" er i nærheten av et modellflyevenemang kan det
jo tenkes at han dropper innom...Ihverfall vet han nå at dette ikke er altid like enkelt
og mestre!
Satt inn i et litt annet perspektiv...Dere kan jo gjette hvilke valgmuligheter vi som
har levd en stund har hatt...Femtitallet eksempelvis...Som ovenstående innleggskriver
sier; dette kan få positive ringvirkninger på sikt...
På jobben hvor jeg jobber, så har vi en modellfly klubb. De fleste holder på med fly, men noen var litt gira på å prøve heli. Så derfor ble det arrangert et felles innkjøp av et slikt "heli" som Litj Ivers fløy. Tror nesten det var 45 stykker som ble kjøpt inn!
Siden vi har en idrettshall her på jobb, så ordnet vi med flytid der. Var veldig mange som møtte opp de to første gangene, men det har falt av flere og flere. MEN det er rundt 5-6 stykker som har fått øynene opp for litt ordntlig heli, som har gått til innkjøp av noe med halerotor og gyro. Så disse billige lekene, kan gjøre folk "hekta" på litt ordnlige fly/heli.
Må bare si det at det er genialt og ha en slik idrettshall til disp, siden vi de siste gangene har vært bare 2-3 stk så blir det forholdsvis god plass for oss som flyr litt større heli som Zoom 400 etc.
Historien om kua som hadde glemt at ho engang hadde vært kalv, ruler videre .
Blir man møtt med den holdninga, så blir det ikke så veldig mye økt rekruttering
Modellfly (heli) er og blir lek uansett størrelse.
olle
Dette er min holdning til denne konkrete saken og dens litt uheldige belysning på hobbien vår. Rekrutterings-problematikken du er inne på nå er ett helt annet topic og får diskuteres ett annet sted. Jeg mener også at enkelte leker er mer leker enn andre....
Jeg har en datter på 8 mnd, og jeg gleder meg som en unge til å gi henne sitt første flyvende leketøy!
Skjønner veldig godt hva du mener
Jeg har litt trua på at økt eksponering av ting som styres ved hjelp av fjernkontroll på sikt kan bidra til økt andel modellflygere i norge. Jeg tror mange uinnvidde fikk litt lyst på et slikt helikopter når de så det klippet.
Et slikt helikopter til 1000kroner eller mindre syntes jeg bare er positivt.
Det er helikoptrene fra 1000,- og opp til 4-5 tusen jeg misliker. De er tilsynelatende ofte dårlig laget, har dårlig elektronikk og skaper mer hodebry og motstand mot hobbyen enn den skaper entusiasme. Når folk kjøper seg en picooz til 298,- og ødelegger den så har de tapt 298,-. Det oppleves nok ikke så tungt av de fleste. Å kjøpe noe til 3-4 tusen som ikke fungerer og egentlig bare er søppel så tror jeg kan føre til at vi mister noen potensielle flygere.
Nå har jeg prøvd noen forskjellige små innendørshelikoptre i det siste og min "dom" er klar. Kjøp heller 4 picooz og kos deg med å fly mellom brusflasker, under bord osv enn å kjøpe ei dyr leke av middelmådig kvalitet som bare skaper hodebry. Jeg mener ikke med det å dømme de som velger å kjøpe seg noe i mellomsjiktet men snarere komme med mine betraktinger, basert på de erfaringene og tankene jeg har gjort meg.
Hva vi skal definere som leke og hva som skal defineres som idrettsredskap kan vi ta i en annen diskusjon.
Attached Files
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
Idrett er bare organisert lek så slik sett har du helt rett.
Det jeg tror folk reagerer på når det er snakk om å kalle flyene våre for leker er sikkerhets aspektet. Du må gjerne leke og ha det artig med flyet men det er ikke et "toy", for å bruke et engelsk begrep. Ei leke kan du fly, legge fra deg, finne frem igjen 2 uker senere å fly på ny uten å måtte bryd deg noe mer. Du gjør ikke det samme med et stort modellfly/helikopter/jet.
Det spiller liten rolle hva vi sier vi gjør (aktiviteten), det er viktigere hvordan vi behandler utstyret, syntes jeg da.
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment