Unconfigured Ad

Collapse

Kyosho-reklamen på Discovery

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Force
    • Jun 2006
    • 328

Kyosho-reklamen på Discovery

Sikkert flere her som også har sett den, reklamen på Discoverychannel for Kyosho biler, fly, båter og helikopter. Når de viser helikopteret, sier de "Det er ikke så vanskelig som du tror". Nå, jeg har alltid hørt at helikopter er det som er mest krevende/krever mest fingernemhet, fordi det skal så lite til på stikkene før det gir utslag i bevegelse på modellen. Er det virkelig enklere enn man skulle tro, eller ringer det varselbjeller hos flere enn meg pga nevnte uttalelse? En slik forenkling av virkeligheten ville vel da i beste tilfelle være farefullt naiv, og til og med farefull OG naiv?

Mvh A.K
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif
  • RC Hansen
    • Sep 2007
    • 90

Rc Heli er det vanskeligste, slapp av du er ikke alene hehe Det er vel heller mangel på salg av Kyosho heli som får dem til å si sånn for å selge mer..
    T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
    Hansen -74

Comment

• erlend
      • Apr 2004
      • 528

Nå er det sånn at de fleste jeg kjenner tror at man må ha jedi-reflekser for å fly modellhelikopter og tenker at det ikke er noe for dem. Så at Kyosho avkrefter det er nok ikke så dumt.
      Run, live to fly, fly to live, aces high!
      Erlend Larssen

Comment

• Java
        • Jun 2004
        • 168

Man må vel bare prøve. Bare litt trening så kan alle fly helikopter

Comment

• Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

Nja er jo ikke så vanskelig etter en stund. Er som å lære seg å sykel og ikke ta i mot helikopteret slik en annen kar gjorde men en T-rex 600.
          Men ironisk nok er jo ikke det helikopteret de har i reklamen noe enkelt å fly i det hele tatt pga slakk og lite justerings muligheter, og ikke minst rotorblader som er laget i gummi
          Lars Norberg

Comment

• EspenL
            • Jan 2005
            • 104

Originally posted by G-Force
            Er det virkelig enklere enn man skulle tro... ?
            Det kommer jo an på hvor vanskelig/enkelt man TROR det er det!
            €$p€n £

Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....

Comment

• jab
              • May 2007
              • 407

Å hovre/fly sirkler med et rc helikopter er ikke så spesielt vanskelig bare du hører på rådene fra de som har gjort det før deg:

1. Simulator
              2. Noe enkelt og selvstabiliserende (twin coxial) som første helikoper.
              3. Simulator
              4. FÅ noen som kan det til å justere inn helikopteret
              5. Simulator
              6. Ta det rolig i begynnelsen
              7. Simulator

Nevnte jeg simulator?

Comment

• Tom Erik
                • Feb 2004
                • 1601

Den reklamesnutten til Kyosho er noe tvilsom da alt er kjørt i sakte film for at alle rc-lekene skal se større og mer ekte ut. Se på den båten som hopper på en bølge,- den ser nesten ut som en ekte båt. Alle som har prøvd slik båt vet at opplevelsen er en helt annen enn det som vises i reklamen. Villedende spør du meg....

Imidlertid kan helikopter være "enklere enn du tror", så lenge det er satt opp korrekt.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

Comment

• bad scientist
                  • Oct 2006
                  • 1506

Men..

å sette den opp korrekt er jo ofte vanskeligere enn du tror..
                  Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                  Lillehammer mfk

Comment

• Biggles
                    • Mar 2006
                    • 238

Er den ulovlig....

...så tar vel forbrukerrådet affære - føler man at det er noe galt så er det enkelt å kontakte forbrukerombudet. Om noe er "enklere enn man tror" er jo relativt. Skal vi kalle den reklamen suspekt, så er det vel kanskje mange andre reklamer som bør pirkes i først.

Stiller meg heller litt spørrende til den negative holdningen her - ikke er det bra at en rc-produsent kjører tv-reklame(har det skjedd før?), og samtidig så ønsker mange at sporten/hobbyen/tidsfordrivet deres skal sees på som seriøst. Uansett produsent eller film som presenteres så vil vel dette føre til interesse rundt RC. Ikke umulig at nye fjes kontakter klubbene rundt omkring, og etterhvert sørger for spredning av interesse i sin krets.

Ser ikke helt problemet - er det feil produsent som reklamerer, eller ønsker man egentlig å beholde hobbyen sin for seg selv?

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Syns ikke det er noe feil med reklamen.

Comment

• Olavjoergensen
                        • Jun 2005
                        • 2208

Originally posted by G-Force
                        Sikkert flere her som også har sett den, reklamen på Discoverychannel for Kyosho biler, fly, båter og helikopter. Når de viser helikopteret, sier de "Det er ikke så vanskelig som du tror". Nå, jeg har alltid hørt at helikopter er det som er mest krevende/krever mest fingernemhet, fordi det skal så lite til på stikkene før det gir utslag i bevegelse på modellen. Er det virkelig enklere enn man skulle tro, eller ringer det varselbjeller hos flere enn meg pga nevnte uttalelse? En slik forenkling av virkeligheten ville vel da i beste tilfelle være farefullt naiv, og til og med farefull OG naiv?

Mvh A.K
                        Hei

Min erfraning den dagen jeg fløy helikopter for første gang var meget positiv. Hadde flydd modellfly i mange år så jeg hadde stikke følelsen inne på forhånd.
                        Jeg gjorde følgende, trente masse på simultor, ikke bare hovring men fly rundt omkring med looping or rolling opp ned og alt som jeg kunne komme på. Har en kamerat som har holdt på med helikopter i mange år så jeg fikk han til å velge helikopter til meg og han satte opp alt sammen. Det var en raptor 50. Første gangen jeg løftet dette heliet fra bakken så føltes alt veldig greit, fikk beskjed av kompisen min å lande så jeg gjorde det etter ca 30 sekunder i lufta, da tok vi av trenings understellet.... Etter 30 sekunder... Ja ja tenkte jeg,, tok det opp i luften igjen og hovret litt her og litt der og fløt litt frem og tilbake. Alt føltes meget bra og alt takket være mye simulator først og et meget riktig oppsett på heliet, det sto nesten i hover av seg selv. Dagen etter allerde gjorde jeg mine første loops, rolls, piruetter i fullfart fremover og stallturns. Min opplevelse med helikopter er at dette var enklere enn alle skal ha det til men jeg vet selvfølgelig i dag noen år senere at dette er p.g.a mue simulator trening på forhånd og riktig oppsett på heliet..... Min opplevelse er kun positiv og jeg vil anbefale alle å "spare" masse penger på å kjøpe og bruke en del simulator både før og etter de første turene. Simulator er flott for å trene inn nye øvelser også ikke bare for å lære nybegynnere å fly...... Og det er også veldig viktig at heliet har et godt oppsett.
                        Lykke til!

Mvh OJ
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

Comment

• Mathias
                          • Feb 2007
                          • 1122

Den reklamen går også på TV2 og TVN.

Har også reagert litt på den reklamen. Realiteten er vel at de fleste uvitende tror at det er enkelt å fly et modellhelikopter... "Modellhelikopter? Det kan da vel ikke være så vanskelig?" Ergo: Det ER vanskelig å fly et helikopter, men ja, det er enklere å fly med et helikopter som er satt opp riktig.
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• esmel
                            • Dec 2004
                            • 2830

Syntes ikke vi skal overanalysere effekten av om det er sendt i slowmotion eller ei...
                            Kan vi ikke bare registrere at noen begynner å se markedsverdien av å reklamere litt rundt aktiviteten vår...
                            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• sti_27@hotmail.com
                              • Dec 2007
                              • 3

kyosho på discovery

Originally posted by Lars N
                              Nja er jo ikke så vanskelig etter en stund. Er som å lære seg å sykel og ikke ta i mot helikopteret slik en annen kar gjorde men en T-rex 600.
                              Men ironisk nok er jo ikke det helikopteret de har i reklamen noe enkelt å fly i det hele tatt pga slakk og lite justerings muligheter, og ikke minst rotorblader som er laget i gummi

Det er ganske vanskelig og fly et helikopter spesielt kyosho sine modeller
                              bil: kyosho tr 15 st kyosho ultima

fly: taxi trainer kyosho j-3 cub el mustang vet ikkje type

båt: vet ikkje namn men har en 40 motor i seg

Comment

Working...