Hvis været er bra på søndag kunne jeg godt tenke meg å få luftet flyene igjen. Siden stripa til Vingtor er søndagsstengt og gjestefly med brodern i Moss er litt langt å kjøre, lurte jeg på om det er sikker is på Harestuvannet eller Jarenvannet?
Unconfigured Ad
Collapse
Isen på Hadeland?
Collapse
X
-
Isen på Hadeland?
Tags: None -
Får ta med isborret og pilkesaker også hvis flyet skulle gå til helveteComment
-
Knallforhold i dag på Harestuvannet. Sol og helt vindstille men mellom 10 og 15 kalde. Fikk testet ut det nye oppstettet på Mini Ultra Stick og det fungerte veldig bra - vertikalen så langt man bare gadd. Med 1 cm snø/rim på isen tok flyet av på 2 meter og rett opp i 60 graders klatring.
Dessverre vil ikke glowflyet starte, for dårlig startbatteri gjorde at pluggen glødet knapt nok og starteren var fryktelig daff.
Men det ble 6 turer med Ultra sticken og noen Ulvang vanter som ble forkortet på langfinger og tommel for å ikke fryse av seg fingra.Comment
-
Husk å ta med en 'motorvarmer' (gassbrenner, lighter, creme-brulee brenner etc, termos med varm væske) for å varme opp motoren med. Da starter dem lettere i kuldegraderMMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b
Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
Bi-Fly 25: turl.no/13pd
Quickie: turl.no/13pe
Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pfComment
-
Ja i 10 kalde er det en fordel. Startbatteriet var så godt som tomt - hadde det på lading i 20 timer før det var fulladet, i tillegg oppdaget jeg at uttaket for gløding var kaputt så nytt panel måtte monteres.
Webraen starter relativt enkelt selv i 10 kalde - må bare sørge for at den er fuktig nok.Comment
-
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
#14 Unapprovedhe he.prøvde å slanke den litt(vekt),men det var ikke vellykket.
neida! eksos-bøyen knakk i en snapproll!! så jeg demonterte motor/eksos i finværet for å lette arbeidet når jeg kom hjem.
nå har jeg snudd motor'n riktig,vinklet den litt mer og fixet et nytt bend.
må jo fly i morgen!Comment
-
he he.prøvde å slanke den litt(vekt),men det var ikke vellykket.
neida! eksos-bøyen knakk i en snapproll!! så jeg demonterte motor/eksos i finværet for å lette arbeidet når jeg kom hjem.
nå har jeg snudd motor'n riktig,vinklet den litt mer og fixet et nytt bend.
må jo fly i morgen!
Du har vel snart noe anna å fly med å du....
Disse dagene som har vært har det vært pyton å jobbe, må innrømme at det har klødd kraftig i flynærven. Får ta det igjen til uka tenker jeg.Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment