Unconfigured Ad

Collapse

Isen på Hadeland?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Isen på Hadeland?

Hvis været er bra på søndag kunne jeg godt tenke meg å få luftet flyene igjen. Siden stripa til Vingtor er søndagsstengt og gjestefly med brodern i Moss er litt langt å kjøre, lurte jeg på om det er sikker is på Harestuvannet eller Jarenvannet?
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro
  • Guest

#2 Unapproved
    vi fløy på jarenvannet forrige søndag. nå er det bra forhold. (ikke noe stripe)jeg for min del skal fly der lørdag og eina søndag.tror vel det er bra på harestua også.
    Attached Files
    Last edited by Guest; 13-12-07, 19:11.

Comment

• Ruduz
      • Jul 2005
      • 847

Kult! Hvor er dette i forhold til Gjøvlik? (bor på Hamar)
      All you need is love

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        jarenvannet ligger ca 4,5 mil sør for gjøvik(rv 4 mellom brandbu-gran) eina ligger midt i mellom gjøvik-brandbu.(det visste du kanskje)ligger en egen tråd til eina her. det er nok der det store skjer
        Last edited by Guest; 13-12-07, 20:26.

Comment

• Superstar40
          • Dec 2002
          • 1667

Får ta med isborret og pilkesaker også hvis flyet skulle gå til helvete
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Superstar40
            • Dec 2002
            • 1667

Knallforhold i dag på Harestuvannet. Sol og helt vindstille men mellom 10 og 15 kalde. Fikk testet ut det nye oppstettet på Mini Ultra Stick og det fungerte veldig bra - vertikalen så langt man bare gadd. Med 1 cm snø/rim på isen tok flyet av på 2 meter og rett opp i 60 graders klatring.

Dessverre vil ikke glowflyet starte, for dårlig startbatteri gjorde at pluggen glødet knapt nok og starteren var fryktelig daff.

Men det ble 6 turer med Ultra sticken og noen Ulvang vanter som ble forkortet på langfinger og tommel for å ikke fryse av seg fingra.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Guest

#7 Unapproved
              kjempe bra. var på julebord i går(hjemme 0500) så jeg orket ikke å reise til eina. tok med broren min på jarenvannet, men der lå tåka helt ned til isen da var det for sent å reise til harestua.

Comment

• Guest

#8 Unapproved
                det ble dårlig med flyging på eina i dag pga vann/sørpe. men når vi var ferdig med stripe-prepping på eina reiste jeg og kjetil f tilbake til stripa våres i brandbu(mæna) det var skikkelig påskevær og vi fikk mange turer fram til kl1630. se bilder, håper på like fin dag i morgen!
                Attached Files
                Last edited by Guest; 09-02-08, 17:28.

Comment

• Guest

#9 Unapproved
                  nok en fin dag på hadeland
                  hadde med oss en nybegynner(han som la carosel'n sin i småbiter utover hele isen forrige gang) han fløy helt selv uten trainer-kabel på 4. tanken.
                  og hyggelig hadde vi det!
                  Attached Files

Comment

• Shrek
                    • May 2007
                    • 441

Originally posted by Superstar40

Dessverre vil ikke glowflyet starte, for dårlig startbatteri gjorde at pluggen glødet knapt nok og starteren var fryktelig daff.
                    Husk å ta med en 'motorvarmer' (gassbrenner, lighter, creme-brulee brenner etc, termos med varm væske) for å varme opp motoren med. Da starter dem lettere i kuldegrader
                    MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
                    MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
                    Bi-Fly 25: turl.no/13pd
                    Quickie: turl.no/13pe
                    Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

Comment

• Superstar40
                      • Dec 2002
                      • 1667

Ja i 10 kalde er det en fordel. Startbatteriet var så godt som tomt - hadde det på lading i 20 timer før det var fulladet, i tillegg oppdaget jeg at uttaket for gløding var kaputt så nytt panel måtte monteres.

Webraen starter relativt enkelt selv i 10 kalde - må bare sørge for at den er fuktig nok.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Guest

#12 Unapproved
                        tok med meg min lille familie på isen i dag(mæna). hadde en veldig fin dag
                        finn en feil!
                        Attached Files
                        Last edited by Guest; 23-03-08, 21:14.

Comment

• esmel
                          • Dec 2004
                          • 2830

Originally posted by anders e
                          finn en feil!
                          Hvor i steike har du gjort av motoren din da anders ??!?!!??
                          Last edited by esmel; 23-03-08, 22:42. Reason: Oi.. hvor er motoren?
                          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Guest

#14 Unapproved
                            he he.prøvde å slanke den litt(vekt),men det var ikke vellykket.

neida! eksos-bøyen knakk i en snapproll!! så jeg demonterte motor/eksos i finværet for å lette arbeidet når jeg kom hjem.
                            nå har jeg snudd motor'n riktig,vinklet den litt mer og fixet et nytt bend.
                            må jo fly i morgen!

Comment

• esmel
                              • Dec 2004
                              • 2830

Originally posted by anders e
                              he he.prøvde å slanke den litt(vekt),men det var ikke vellykket.

neida! eksos-bøyen knakk i en snapproll!! så jeg demonterte motor/eksos i finværet for å lette arbeidet når jeg kom hjem.
                              nå har jeg snudd motor'n riktig,vinklet den litt mer og fixet et nytt bend.
                              må jo fly i morgen!
                              Har du prøvd strikkmotor?
                              Du har vel snart noe anna å fly med å du....
                              Disse dagene som har vært har det vært pyton å jobbe, må innrømme at det har klødd kraftig i flynærven. Får ta det igjen til uka tenker jeg.
                              Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...