Unconfigured Ad

Collapse

Betaling med kort på nettet..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cessna46
    • Jul 2007
    • 221

Betaling med kort på nettet..

Nå har jeg prøvd flere ganger å betale med mastercard hos bl.a Towerhobbies, men det går ikke. Kortet er nytt, det er dekning så det holder, og banken skjønner ikke hvorfor det ikke virker. Fikk et nytt kort, men resultatet er det samme Noen av dere som har opplevd noe sånt tull?? Det virker i minibank, men ikke på nettet.

Det jeg egentlig skulle spørre om er om dere bare bruker mastercard (eller annet kredittkort)til netthandel, eller det vanlige bankkortet dere bruker til daglig (det som er knyttet opp mot f.eks. lønnskontoen)?
    Er skeptisk til dette, og det sies vel at skal du betale over nettet er det kreditkort som er det tryggeste?
    Men nå begynner jeg å bli desperat, og skulle ha hatt tingene jeg trenger.. helst i går..
    Mvh Steffen Sund.

Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

Jeg betaler alltid med mastercard når jeg handler på nettet, aldri opplevd noen problemer med det... Hvilken bank har du? Jeg bruker DNBNOR
    -= www.samundsen.net =-

Comment

• arvid
      • Nov 2006
      • 1547

Jeg bruker kun mastercard ved handling uttafor Norge. Banken jeg bruker anbefalte det. dnbnor

Comment

• cessna46
        • Jul 2007
        • 221

Det er et Cresco kort. Det skal gå an å bruke, men nei..
        Mvh Steffen Sund.

Comment

• cessna46
          • Jul 2007
          • 221

Det står "we could not obtain authorization for the charge".. Har prøvd hos elefun også, men det lykkes ikke der heller.
          Mvh Steffen Sund.

Comment

• Futaba4ever
            • Sep 2007
            • 252

Jeg bruker Visa, og har ikke et eneste problem med bestillinger fra rundt om på kloden, aldri hatt problemer.
            Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• Olavjoergensen
              • Jun 2005
              • 2208

Hei

Det er 2 mulige senarioer som har oppstått for meg som du kan sjekke. Det ene er at det faktisk kan ligge en internasjonal sperre på kortet ditt, slik at det i utganspunktet bare fungerer i norge og det andre jeg kommer på er utløpsdatoen på kortet. Hvis du har nytt kort så pass på utløps datoen, en gang jeg handlet på tower så tastet jeg inn 08/10 på utløps dato istedenfor 09/10 som var riktig og da ble kortet avvist hos tower.

Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

Comment

• cessna46
                • Jul 2007
                • 221

Jeg har prøvd flere ganger og dobbeltsjekket alle tall jeg har tastet inn, så jeg kan ikke tro jeg har gjort feil der. Det fungerer heller ikke hos elefun her til lands, så det må være noe annet. På mail fra T.H foreslår de å verifisere kortnummer med dem, siden kortet visst nok ikke er gyldig.
                Får forske videre på saken i morgen. Takk for tips så langt
                Mvh Steffen Sund.

Comment

• olle
                  • May 2002
                  • 708

Har ikke dette noe med den nye 3D sikkerheten å gjøre?
                  Er det ikke slik at, første gang man tar et nytt kort i bruk på nettet, så må man motta en egen sikkerhetskode fra banken (tenker ikke på pinkoden eller den tresiffra koden på baksiden) for i det hele tatt å få åpnet kortet for bruk på nettet. Dette må gjøres kun en gang. Etter det så virker kortet normalt.
                  Er ingen ekspert på dette. Går ut fra at noen bankfolk kan forklare dette bedre.

olle

Comment

• flarssen
                    • Jan 2005
                    • 1842

Originally posted by cessna46
                    Det er et Cresco kort. Det skal gå an å bruke, men nei..
                    Har også Cresco/Mastercard. Tror de har innført en ekstra sikkerhet ved at man må bruke passord som man først må definere v.h.a. egen pinkode eller noe i den dur. Sist jeg prøvde å betale med dette kortet fikk jeg i hvertfall spørsmål om passord. Jeg bruker alltid Statoil kortet (Mastercard) der de ikke har Paypal. Da kommer alt på "bensinregninga" .
                    Fred Larssen

Comment

• Eagle
                      • Jan 2006
                      • 1299

Hvorfor ikke opprette en konto hos Paypal?
                      De fleste butikker i USA har denne tjenesten. I tillegg kan man betale og få betaling fra privatpersoner. Synes det er en grei betalingsmåte. Du kan jo knytte opp dette kortet ditt som du har problemer med, til Paypal.
                      Bare en ide.
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

Comment

• cessna46
                        • Jul 2007
                        • 221

Hmm.. ingen skjønner noe om hva dette kan skyldes.
                        T.H godtar Paypal kun ved handel innen USA. Har funnet alt jeg trenger og lagt det i handlevogna, så det skulle bare være å betale..

Hvor stor er egentlig risikoen ved å bruke vanlig bankkort? Kan noen enkelt komme seg inn på lønnskontoen min å tappe den for det som måtte være der?
                        Mvh Steffen Sund.

Comment

• roadrune
                          • Jul 2007
                          • 2292

Originally posted by cessna46
                          Hmm.. ingen skjønner noe om hva dette kan skyldes.
                          T.H godtar Paypal kun ved handel innen USA. Har funnet alt jeg trenger og lagt det i handlevogna, så det skulle bare være å betale..

Hvor stor er egentlig risikoen ved å bruke vanlig bankkort? Kan noen enkelt komme seg inn på lønnskontoen min å tappe den for det som måtte være der?
                          Jeg har handlet hos T.H. med Visa, og mange andre også, aldri hatt problem, stusser ikke på å anbefale det.
                          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• olle
                            • May 2002
                            • 708

Svar har du vel for så vidt allerede fått.
                            Men den som kan løse dette for deg, er kortutstederen.
                            Det er noe som heter MasterCard Secure Code.
                            Denne koden får du, og sannsynligvis allerede fått, fra kortutstederen.
                            Denne koden må du taste inn hvis nettbutikken du vil handle fra har tatt i bruk dette systemet. Deretter kan du endre denne koden til en kode som kun gjelder i denne butikken. Da kan du handle så mye du vil, fra denne butikken, hvis du benytter denne koden.
                            Velger du en annen butikk, så må du gjøre denne operasjonen på nytt, hvis denne også bruker dette nye systemet.
                            Dette har som før opplyst, ingenting med pinkode eller CVC2 kode å gjøre.
                            Dette gir også svar på ditt spørsmål, om det er sikkert å handle med kort på nettet. Hvis noen stjeler ditt kort, så kan de ikke bruke dette på nettet, så lenge de ikke kjenner din MCSCode.
                            Så sjekk papirene du har fått fra kortutsteder, eller kontakt de, så får du denne koden tilsendt.
                            Så, som du nå sikkert skjønner; enda en kode å holde styr på

olle

Comment

• cessna46
                              • Jul 2007
                              • 221

T.H ber ikke om annet enn kortnr, utløpsdato og cvc kode. Ellers har jeg vært i kontakt med kortutsteder, og de sjønner heller ikke hva som er galt. Gir opp mastercard nå og bruker visaen istedet.
                              Takker så meget for alle gode forslag
                              Mvh Steffen Sund.

Comment

Working...