Unconfigured Ad

Collapse

Raydiowarm sendervott - erfaringer ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingfisher
    • Feb 2006
    • 833

Raydiowarm sendervott - erfaringer ?

Hjelper det å bruke denne for å holde varmen på hendene i ren kulde, eller er det mest en beskyttelse mot kald vind?

S
  • torgust
    • Aug 2005
    • 842

Den hjelper nok mest mot kald vind, men det i seg selv er jo et middel til å holde varmen da.

Litt varmere blir det selvsagt enn ingenting også da siden den er nokså tett og polstret med fleece innvendig.

Om den i seg selv ikke varmer nok kan du slenge inn en lommevarmer i den. Da blir du garantert varm nok på lankene
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• jørgen123
      • Jul 2005
      • 706

så lenge det er passe tett der du pakker hendene dine, så er det ikke noe stort problem med kulde mener jeg...

sånn lommevarmer som torgust nevner hjelper nok betydelig!
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• -GAS-
        • Jun 2007
        • 1323

Jeg har kjøpt meg både Radiowarm og lommevarmere, jeg tror dette blir helt genialt! Så fort jeg har fått prøvd dette i praksis så legger jeg ut mine erfaringer her.

Det eneste jeg kan tenke meg er negativt er at lyden fra timeren blir svekket.
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

Comment

• Stin
          • Jan 2007
          • 629

jeg bruker en Raydiowarm sendervott funker helt fint. brukte den i 8-grader og hadde ikke noe problemer med og holde varmen, men hendene dine må være lunket når du begynner og bruke den, med kalde hender så holder di seg kalde lenge inne i den. kan også legge inn 2 små varmeposer i den.de eneste negative jeg kan si om den er de dogger på toppen på den klarplast delen, så og se fort ned på senderen kan du bare glemme.
          mvh Stin
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• MaxMekker
            • Nov 2006
            • 320

Kan annbefale det på det varmeste, men som nevnt tidligere så dogger det litt på ruta.
            Men det hjelper fælt med extra varme inne i votten.
            =================
            Runar Holm
            www.maxmekker.com
            =================

Comment

• william123
              • May 2005
              • 2330

Vi var en gjeng tøffinger som fløy F3F i Bodø på senhøsten i fjor. Det var snø på fjellet, ca 0 grader og vind som hadde topper i underkant av 20 m/s. Jeg tyvlånte sendervåtten til Jørgen og kalde fingre var ikke lengre noe tema. Dette er en godt polstret vott som varmer ganske godt. Stemmer at man burde være varm på fingrene før man bruker votten. Ideelt sett burde ikke radioen være iskald. Klarer man disse tingene kan man fly i en evighet
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Sniper
                • Nov 2005
                • 1386

Med lommevarmer fra biltema er det helt genialt. Mange med frosne fingre har misunt meg denne
                Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• andersh
                  • Apr 2003
                  • 1734

Enig med sistnevnte. Jeg har i mange år brukt denne hjemmelagde løsningen her:

Den er langt fra tett og har ei heller noe varm polstring, men med en håndvarmer på hver side av radioen var det varmt og godt inni der. Største problemet var dugg på glasset..

Jeg har nå kjøpt meg en radiowarm og skal bruke den for første gang på lørdag! Jeg planlegger å ha håndvarmere inni der. Jeg bruke denne typen:

Tror det er de samme som de selger på Biltema?
                  Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                  rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                  Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                  Byggeblog for Eurosporten
                  Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Jan_Petter
                    • Jan 2006
                    • 900

Eller...

Du kan sy deg en selv i bevernylon, foret med teddyfor på innsiden. Fungerer som en gigantisk polvott, og holder varmen på kalde dager.
                    Attached Files
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

Comment

• Anders Moen
                      • Aug 2007
                      • 129

Originally posted by andersh
                      Enig med sistnevnte. Jeg har i mange år brukt denne hjemmelagde løsningen her:

Den er langt fra tett og har ei heller noe varm polstring, men med en håndvarmer på hver side av radioen var det varmt og godt inni der. Største problemet var dugg på glasset..

Jeg har nå kjøpt meg en radiowarm og skal bruke den for første gang på lørdag! Jeg planlegger å ha håndvarmere inni der. Jeg bruke denne typen:

Tror det er de samme som de selger på Biltema?
                      Hehe, den der var ikke så dum den
                      Takk for tipset

Redigert:
                      Er det forresten denne her du spør om trådstarter?
                      Last edited by Anders Moen; 11-01-08, 02:56.
                      Mvh,
                      Anders Moen

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Ang. fukt
                        er den noen som har prøvd å putte inn en liten pose med silica gel kuler - de gir ikke noe varme men er effektive mot fuktighet.
                        Det fine er at du bare putter posen inn i stekeovnen på 120 grader i et par timer og kulene er klare til bruk igjen!

Comment

• ERJ
                          • Aug 2007
                          • 935

Originally posted by Quadrocopter
                          Ang. fukt
                          er den noen som har prøvd å putte inn en liten pose med silica gel kuler - de gir ikke noe varme men er effektive mot fuktighet.
                          Det fine er at du bare putter posen inn i stekeovnen på 120 grader i et par timer og kulene er klare til bruk igjen!

Audah! Silica...eller også tørkesalt som det heter inneholder små mengder blåsysre
                          og en bør ikke ha for mye hudkontakt med kjemikalier av denne karakteren.
                          Min smule advarsel kommer fordi jeg har min bakgrunn fra sjøflyging og der var slikt
                          tørkesalt meget omfattende i bruk.

Mvh Einar.

Comment

• Kingfisher
                            • Feb 2006
                            • 833

Originally posted by Anders Moen
                            Er det forresten denne her du spør om trådstarter?
                            http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=100
                            Ja det er det , og med disse tilbakemeldingene bli den bestillt i dag. Må innom CO eller BT for å få tak disse lommevarmerne også.

S

Comment

• Godseieren
                              • Apr 2003
                              • 296

Hei!

Jeg leste på et forum for en tid tilbake at noen mente slike lommevarmere avga en korrosiv gass når de brant. Han frarådet derfor folk å bruke slike i sendermuffer p.g.a faren for skade på elektronikk/kretskort i radioen.

Jeg har ingen erfaringer med lommevarmere, men det er kanskje noe å tenke på?
                              Mvh
                              Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

Working...