Unconfigured Ad

Collapse

Forsikring - Hvordan funker det?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mariuslk
    • Nov 2006
    • 15

Forsikring - Hvordan funker det?

Hei!

Jeg kunne tenkt meg å vite litt mer om forsikring av skader fra modellfly.

Jeg flyr endel på en fotballbane, og flyr stort sett når ingen fotballspillere er der. Men det hender jo det står et par folk i andre enden. Nå flyr jo jeg et veldig lett fly, så det utgjør ikke akkurat så veldig skade...
    Men jeg kom til å tenke på; La si at jeg styrter rett i hode på en kar som spiller fotball og han får nakkeskader for resten av livet. (Litt å ta i, men alikevell) Hva skjer da?

Har forstått det sånn at man kan skaffe seg en forsikring for f.eks. dette... Eller har jeg helt missforstått?

Mvh
    Marius
    Art-tech Gee-Bee
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Søk på forumet på forsikring så finner du bøttevis med diskusjoner om temaet. Ja, de kan være vanskelig forstå, og få klare svar fra, men det er vel omtrent slik det er med forsikringer også...

De fleste modellflygere i Norge er forsikret gjennom sitt medlemskap i en NLF-tilknyttet modellflyklubb. Det finnes etter det jeg har hørt også noen "forsirkingsklubber" som ikke tilbyd medlemmene så mye annet enn forsikringen....
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• nettulven
      • Feb 2007
      • 495

Her er forsikringen som gjelder for medlemmer i NLF Modellflyseksjon :

Hovedtrekkene i forsikringen er som følger:

ANSVARSFORSIKRING

Dekker skade i forbindelse med aktiviteter klubben normalt forestår. Gjelder både person- og tingskade. Dekker også enkeltmedlemmer ved utøvelse av felles og individuell trening.
      Forsikringssum kr. 10 000 000,-.
      Forsikringen gjelder i Norden, men kan utvides, se neste avsnitt.
      Ansvarsforsikringen dekker i hele Europa forutsatt er at det er løst og betalt FAI sportslisens som medbringes under reisen.
      Sportslisens løses i sekretariatet ved henvendelse til inger.aslaksen@nak.no og koster kroner 70,- (2004).
      NB! Ved konkurranser/aktivitet utenfor Norden/eurpa må den enkelte selv ordne gyldig ansvarsforsikring.

IDRETTSFORSIKRING

Dekker personskade på klubbmedlemmer.
      Forsikringssum ved død: kr. 50.000,-.
      Forsikringssum ved medisinsk invaliditet kr.300.000.
      1) Dekker personskade på klubbmedlemmer ved min. 30% medisinsk invaliditet.
      2) Invaliditetsgrad mellom 30% og 50% gir erstatning prosentvis i forhold til forsikringssummen.
      3) For hver prosentenhet invaliditetsgraden overstiger 50% betales i tillegg 2% av forsikringssummen i tillegg. Dvs. kr. 600 000,- ved 100% invaliditet.
      Forsikringen gjelder i hele verden.

UNDERSLAGSFORSIKRING

Dekker tap forårsaket av medlemmer ved dokumentfalsk, underslag, tyveri, bedrageri og utroskap.
      Forsikringssum kr. 999 000,-.
      Forsikringen gjelder i Norge.

Dette vil vel da si at forsikringen dekker skader som skjer, hvis det er flyging som utføres i klubbens regi. Dvs at hvis du flyr på den fotball-bana, og klubben din har "velsignet" den flyginga, så kan du få dekket innenfor de rammen som er gitt.
      Men forsikringer er generellt vansklige å forstå, så hvis du er i tvil så ta kontakt med klubben din, eller NLF

Og som Andres sier.. Ta deg til til å søke litt på forumet, og ta deg en tur inn på denne sida : http://www.modellfly.info
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Mariuslk
        • Nov 2006
        • 15

Takk for svar

Jeg får søke litt mer og sette meg litt mer inn i det.
        Art-tech Gee-Bee

Comment

Working...