Announcement

Collapse
No announcement yet.

En fin dag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En fin dag!

    Litt om dagen eg har hatt i dag:

    Våknet kl 4.21 av at katta har funnet ut at det er tid for å få løpetid! Tenk dere selv å bli vekket av en katt som remjer noe forferdelig og prøver å voldta nesa deres mens dere sover! Tar med katten ned og lar henne vere på vaskerommet mens jeg tusler ut på "kontoret" siden jeg er etter min egen bedømming helt våken. Vel inne på "kontoret" finner jeg fram den fine nye esken med balsaflis jeg kjøpte forrige uke og lim (type 5min epoxy og en liten flaske med lynlim). Begynner på vingen med å sette opp spant og kler den så etterpå med de hele flakene med balsa. Tusler ut på kjøkkenet, koker kaffi og lager meg frokost. "Dette ser ut til å bli en fin dag" tenker jeg med katten sitt voldtektsforsøk friskt i minne. Begynner å gjøre meg klar til jobben da jeg hører kattens gjennomtrengende remjing fra kontoret! NEI tenker jeg og løper opp trappa for å finne ut det jeg fryktet stemte så inderlig godt! Katten hadde kommet seg ut av vaskerommet, rullet seg på arbeidsbenken og rullet over syltetøyslokket jeg bruker til å blande epoxy på. Etter en "kjapp" frisering av katten og litt plastring av undertegnede er jeg klar til å gå på jobb!

    Vel framme på jobb finner jeg ut at jeg skulle ha plukket opp en ny arbeidskollega på turen noe jeg selvfølgelig hadde glemt! Dagen blir bedre og bedre ettersom timene går og når jeg er på vei hjem tenker jeg at i kveld skal jeg lime ferdig litt mer på vingene. Setter meg freidig ned (med katten INNELÅST på vaskerommet, ikke noe mer skamklipping og oppklorte hender på denne gutten nei!)

    Har akkurat limt fast roroverføringene i vingene med lynlim da mob tlf ringer... Ahhh! Min kjære på tråden! Glad! Blir sittende å snakke med henne en stund og etter de fleste "frasene" man gjerne har for å avslutte en samtale med sin kjære oppdager jeg til min store overraskelse at jeg har limt høyre pekefinger fast til kinnet! Noe vondt å få løst (noen andre som sikkert har vert borti lignende kan sikkert stadfeste at dette med hudløse punkter er vonde!)!

    Kvelden nermer seg med stormskritt og en kompis ringer for å høre om jeg blir med til den lokale skiheisen! Jeg blir noe motvilligt med siden jeg ikke har hatt ski på føttene på 2-3 år. Vel framme i heisen finner jeg fort ut at dette var veldig morsomt å vere med på og ble dristigere og dristigere i kjøringen (ploget stort sett som en gammel kjerring 70% av tiden).
    Kom mot et lite hopp på nest siste turen og tenkte skitt au! Denne kroppen var jo ikke redd for å prøve seg før når jeg faktisk sto på ski og tok passelig med pysefart. Hoppet gikk fint (1,5m)og landet i perfekt telemarksnedslag i følge meg selv! Svingte så til høyre etter hoppet og hektet på en eller annen måte fast skien i en isklump! Falt ganske hardt og for kast i kast nedover bakken! Reiste meg oppigjenn og fikk på meg skiene før jeg kjente at noe var galt med venstre fot... Stoppet ved skiheisen og sa at siste turen fikk han ta uten meg og så fikk han komme ned med bilen og hente meg da jeg trodde jeg hadde vrikket ankelen... Kommer inn i bilen og tar av meg skoene, besvimer nesten og skjønner at noe er mer galt enn godt er! Legevakt neste!

    På legevakten blir jeg motatt av en som sikkert snakket en blanding av dansk/norsk/svensk/engelsk... Etter litt trykking og uforstålig tale sender han meg ut i en ventende taxi. Røntgen next!

    Får påvist brudd i det lille tullebeinet som ligger bak i leggen og blir gipset fra like under minidarksoul og ned til tærne! Sendt hjem med gøyale trallala drops og ønsker om god bedring og snarlig innkallelse for nye bilder.

    Vel hjemme! Sitter nå på sofaen med gipset fot, hudløs flekk på kinnet, skapklipt katt som stortrivest med å prøve seg på tærne mine som er det eneste som stikker ut av gipsen!

    Moralen med historien er: Lynlim tørker fort, katter liker ikke å bli barbert etter å ha bli fanget etter en lang jakt med et lokk hengende på siden, ski er farligt og til slutt: Bandasjer mm gjør at minidarksoul klør!

    Takk for meg!
    Øyvind Slinde, Sogndal/S&F
    --
    Tiger Shark 400 DF
    Proinor Kawasaki
    Extra 300s 60 (seagull) med sc91fs 4t
    p60 Trainer (ukjent merke?) med os25
    Seilfly 2m Lady.
    Og diverse svarte bossekkar med "deler"

    Msn: hidden25@hotmail.com

  • #2
    Her er vel stort ikke å si annet enn GOD BEDRING unge mann!

    Mvh Einar - kneeeghh!

    Comment


    • #3
      Hehe, høres ut som det var din dag i går
      God bedring!
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #4
        Auda. Det var litt av en dag. Men flink til og skrive er du. Faktisk noe av det beste jeg har lest på lenge. Ikke beste i den forstand at det er best, men godt og humoristisk.GOD BEDRING

        Comment


        • #5
          Takk, takk for lykkeønskninger!

          Update på foten:

          Fekk tlf i dag tidli om at jeg måtte komme på sjukehuset for å skifte ut gipsen men en annen type. Fikk lånt meg en bil med tomatgir og reiste i god tro! Vel fremme kom overlegen og sa at jeg muligens hadde et kompletisert brudd i ankelen i tilegg men at det ikke kom fram på bildene siden jeg var veldig opphovnet. Fikk på en "plastfot" og sendt hjem med beskjed om å komme tilbake 29. for nye bilder og mer info. Fikk og med meg 14 sprøyter med blodfortynnende middel. Rekner med at disse skal settest i foten da jeg ikke fikk noen forklaring på dette..
          Øyvind Slinde, Sogndal/S&F
          --
          Tiger Shark 400 DF
          Proinor Kawasaki
          Extra 300s 60 (seagull) med sc91fs 4t
          p60 Trainer (ukjent merke?) med os25
          Seilfly 2m Lady.
          Og diverse svarte bossekkar med "deler"

          Msn: hidden25@hotmail.com

          Comment


          • #6
            Goooo bedring

            For å se litt positivt på det, eneste arbeidet du no kan gjøre er på kontoret!!!
            Børge G Hansen

            Futaba 10C 2.4FASST
            Optic6
            C17E
            Dassler
            T-Rex
            T-Rex 600 N Pro
            U-CAN-DO 46
            Cessna Cardinal
            Cessna 182 skyline
            cap 232 27% alitalia
            edge 540 vince

            Comment


            • #7
              Hæhæææ! Stakkars mann! Høres ut som oss andre som fremdeles tror at vi enda er 17 år og sterk som få Jeg har for min del gitt opp alpintkarrieren og bare rett og slett innsett at Sykkel er den groveste jeg tør å gi meg ut på...

              Men har du prøvd med tynn CA? Jeg fikk høre i min tid, da jeg startet med denne hobbyen, at det er bare inngangsbilletten som koster, deretter koster det bare tid og lim

              Jeg har kræsja en del ganger, og ofte løser det seg med å bare "perforere" litt og fylle på litt tynn CA, så blir det godt som nytt, eller

              Vel vel, lykke til med ankelen, og god tur på stripa når den tid kommer! Fordelene er vel kanskje at du endelig får anledning til å gjørde modellen ferdig i expressfart, og at du MÅ sitte på jomfruturen. Da unngår du jo å bekymre deg om de velkjente knespasmene som tildels kan plage oss andre, som må stå
              Kenneth Davidsen

              Comment


              • #8
                Ja.. Har bestilt meg 2 nye esker med flis nå slik at jeg har noe å gjøre på... En dog og et seilfly... Sitte stille blir for kjedelig så får skaffe meg en rullestol og ut å fly litt.. hehe.. Sveise meg til hengerfeste på stolen og en liten henger til å ha flyene i og kanskje? "Stripa" mi ligger 50m fra huset.. =)
                Øyvind Slinde, Sogndal/S&F
                --
                Tiger Shark 400 DF
                Proinor Kawasaki
                Extra 300s 60 (seagull) med sc91fs 4t
                p60 Trainer (ukjent merke?) med os25
                Seilfly 2m Lady.
                Og diverse svarte bossekkar med "deler"

                Msn: hidden25@hotmail.com

                Comment


                • #9
                  slinde e det der du teke av til høgre før loftesnesbrui?
                  Lars Petter Nesse

                  Votec 322 40% 3W170cs
                  Extra 330 40% 3W212cs

                  Comment


                  • #10
                    Nei.. Kjøyre igjøno sogndal sentrum om utøve mot Leikanger... Bur i fardal ved fotballbana/tankanlegget.. 1 mil utom sogndal...
                    Øyvind Slinde, Sogndal/S&F
                    --
                    Tiger Shark 400 DF
                    Proinor Kawasaki
                    Extra 300s 60 (seagull) med sc91fs 4t
                    p60 Trainer (ukjent merke?) med os25
                    Seilfly 2m Lady.
                    Og diverse svarte bossekkar med "deler"

                    Msn: hidden25@hotmail.com

                    Comment


                    • #11
                      okey..ha dikka noken klubb i sogndal da?va ein del aktive der før.
                      Lars Petter Nesse

                      Votec 322 40% 3W170cs
                      Extra 330 40% 3W212cs

                      Comment


                      • #12
                        Nei... E ikkje nokon klubb i dan forstand av at da e noko arrangert for tida... Tenkte me skulle få starte opp ein til sommaren att me litt arrangert flyging... E du med å bygge nye stripa innaføre då elde?
                        Øyvind Slinde, Sogndal/S&F
                        --
                        Tiger Shark 400 DF
                        Proinor Kawasaki
                        Extra 300s 60 (seagull) med sc91fs 4t
                        p60 Trainer (ukjent merke?) med os25
                        Seilfly 2m Lady.
                        Og diverse svarte bossekkar med "deler"

                        Msn: hidden25@hotmail.com

                        Comment


                        • #13
                          Ja helde te i øvre årdal eg..e ny stripe på gang,men ting tar visst tid...desverre..flyr ein del i fagernes
                          Lars Petter Nesse

                          Votec 322 40% 3W170cs
                          Extra 330 40% 3W212cs

                          Comment


                          • #14
                            oki... Eg jobba i øvre (ryfoss betong) og tenkte at når stripa blei ferdig ville eg inn å flyge me dikka litt...
                            Øyvind Slinde, Sogndal/S&F
                            --
                            Tiger Shark 400 DF
                            Proinor Kawasaki
                            Extra 300s 60 (seagull) med sc91fs 4t
                            p60 Trainer (ukjent merke?) med os25
                            Seilfly 2m Lady.
                            Og diverse svarte bossekkar med "deler"

                            Msn: hidden25@hotmail.com

                            Comment


                            • #15
                              ja det e berre å komma..har den gamlestripa enda så det går fint å flyga der no og so lenge flyet ikkje er for stort
                              Lars Petter Nesse

                              Votec 322 40% 3W170cs
                              Extra 330 40% 3W212cs

                              Comment

                              Working...
                              X