Unconfigured Ad

Collapse

Juniorpilot i Oslo/Aksershus-området søkes!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra25
    • Sep 2003
    • 1825

Juniorpilot i Oslo/Aksershus-området søkes!

Hei,

Jeg skulle veldig gjerne kommet i kontakt med en juniorpilot på begynnerstadiet. Jeg er ute etter en pilot som flyr på trainerstadiet, men som enten allerede fint mestrer oppgaven fra take-off til landing selv eller er rett rundt hjørnet for å komme dit så snart sesongen er i gang.
    Aldersmessig bør han/hun ikke være over 14-15 år, og det hjelper om det er en far (eller mor) inne i bildet som enten flyr selv eller er veldig oppmuntrende til hobbyen.

Hvis du kjenner noen som passer inn her eller kanskje du er opphavet til en slik pilot tar jeg gjerne imot tips på e-post, gjerne med litt kort info om piloten (hvor lenge har han/hun flydd, hva slags modell(er) og hvor hjemmestripa er).
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no
  • Thinnthinn
    • Sep 2002
    • 1172

Hei Odd!
    Vi har 3 12-13-åringer i klubben vår som kan være aktuelle. Ring meg gjerne, så finner vi sikkert ut av noe...
    Audun Thinn
    93223419
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Supra25
      • Sep 2003
      • 1825

Hei Audun!

Det høres perfekt ut! Jeg foreslår derfor at vi finner en dag det passer for oss begge og så kommer du (for eksempel) en tur til Skedsmokorset på en snarvisitt.

Greia er så enkel som at jeg ønsker å gi bort min aller første lavvinga modell (og første bygget fra flisett) til noen som har lyst til å lære seg å fly litt mer enn hva en trainer kan klare, for ikke å nevne penere, samt at modellen kan forsette å gi nyttig erfaring til noen som faktisk vil bruke den.

Modellen er en 15 år gammel Hanno Prettner Suprafly 25 som aldri har vært kræsjet (inverterte "landinger" for å teste gresshøyden regnes ikke), og jeg har 100-vis av turer med den (for ikke å glemme mange gode minner). Flyet leveres med OS-40FP, Paulsen potte, servoer, batteri (like gammel som flyet, bør kanskje byttes, men like fullt det jeg har brukt de siste åra), propell, spinner og det er ikke helt umulig at jeg skal klare å finne en Schulze e.l. minimottager heller.
      Prinsippielt er det bare å fyre opp og fly, men et godt vinterprosjekt for de unge spirene vil kanskje være å trekke modellen på nytt og bytte batteri (ikke umulig at jeg har det liggende også) og kanskje overhale motoren...

Hvordan høres det ut?

En liten tilleggsbemerkning er sendt på e-post.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

Comment

• Thinnthinn
        • Sep 2002
        • 1172

Hehe... Har gode minner med en Supra Fly jeg og!
        Jeg mailer deg på mandag, så finner vi en dag det passer. Dette er en så utrolig bra sak at jeg tror det blir loddtrekning blant de 3 aktuelle i så fall... Vi får prates om hvordan du ønsker det. Det er utrolig bra at garva modelleflygere hjelper de unge, lovende! Husker selv da en gavmild japaner (Begynte å fly i Singapore) kom og donerte 5stk modeller til meg! Det satte virkelig sving på modellflykarriæren til en ivrig 13-åring!
        Vi får prates i morgen!

Audun
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

Working...